چهارشنبه-22بهمن1399-استفاده از ظرفیت جوانان هلال احمر در تشکیل شبکه ملی- مردمی بکوجا در استان مازندران

به نام خدا

استفاده از ظرفیت جوانان هلال احمر در تشکیل شبکه ملی- مردمی بکوجا در استان مازندران

1399/11/22


روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی(بکوجا) از برگزاری جلسه با معاون جوانان هلال احمر در استان مازندران به منظور استفاده از ظرفیت این جمعیت در شکل گیری شبکه ملی- مردمی بکوجا خبر داد.

براساس این گزارش، این جلسه تصویری از ساعت 9:00 صبح روز سه شنبه 1399/11/21 و با حضور سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا، مهندس محسن سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران و خانم لیلی احمدی معاون جوانان هلال احمر در استان مازندران و پیرو جلسه مورخ 1399/10/30 با خانم کبری محمدی مشاور رییس سازمان جوانان هلال احمر برگزار شد.


سید علی لطفی زاده
همکار افتخاری بکوجا- مهندس محسن سلطانی

همکار بکوجا-کبری محمدی
سیدعلی لطفی زاده
محسن سلطانی
لیلی احمدی


در این جلسه، ابتدا مهندس لطفی زاده به تشریح اهداف و برنامه های بکوجا پرداخت و با تشبیه اقتصاد ایران به پرنده ای که بایستی با تنظیم بال زدن قادر به اوج گیری و ارتقاء باشد، دو بال این پرنده را تولید در یک طرف و دانش و فناوری در جهت دیگر دانست و از دولت و حاکمیت به عنوان بدن این پرنده که نقش تنظیم جهت و نحوه هم افزایی بال ها برای تحقق اهداف پیشرفت و توسعه را بر عهده دارد نام برد.

لطفی زاده به تلاش بکوجا برای برقراری ارتباط بدون واسطه با تولیدکنندگان و متقاعد نمودن آنان در استفاده از دانش و فناوری روز از یک طرف و ارتباط مستقیم با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور به منظور تامین علم و فناوری موردنیاز برای جهش تولید اشاره نمود و انعکاس موانع و مشکلات موجود در مسیر هریک از این دو گروه (تولید و دانش و فناور) و نیز طرح مشکلات موجود در اتحاد و یکپارچگی عملی بین این دو گروه با حاکمیت و ارائه راه کار برای رفع موانع را از دیگر وظایف تعریف شده بری بکوجا عنوان نمود.

موسس بکوجا اشاره ای هم به انتخاب استان مازندران به عنوان استان پایلوت برای شبکه سازی بکوجا داشت و با تقدیر از تلاش های جهادگر مخلص و انقلابی آقای محسن سلطانی که نمایندگی بکوجا در استان مازندران را بر عهده دارد، به معرفی نتایج اقدامات انجام شده در این راستا پرداخت و از خانم احمدی خواست تا نسبت به معرفی داوطلبان و اعضاء با انگیزه و فعال هلال احمر در روستاهای استان، برای همرراهی با اهداف بکوجا اقدام نمایند

لطفی زاده همچنین آمادگی بکوجا برای همراهی با هلال احمر در تشکیل خانه های هلال در روستاها رانیز اعلام نمود.

در ادامه این جلسه، خانم لیلی احمدی معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان مازندران، با اشاره به اینکه رده سنی 18 تا 35 سال مربوط به حوزه جوانان هلال احمر می باشد، به تشکیل 70 کانون دانشجویی و 100 کانون روستایی از جوانان هلال احمر در سطح استان اشاره نمود و فعالیت های بکوجا را هم راستا با اصل بشردوستی از اصول هفتگانه هلال احمر برشمرد و اظهار امیدواری نمود تا همکاری دوجانبه بتواند موجب خدمات ارزشمندی به مردم کشور باشد.


لازم به ذکر است که اصول هفتگانه نهضت صلیب سرخ و هلال احمر عبارتند از:

1- بی غرضی– Impartiality

نهضت هیچگونه جهت‌گیری نسبت به ملیت، نژاد، عقیده مذهبی، طبقه یا عقاید سیاسی ندارد. نهضت تلاش می‌کند تا با توجه به نیاز افراد، رنج ایشان را التیام بخشد و موارد حیاتی‌تر را ترجیح دهد.


2- بی طرفی – Neutrality

به منظور بهره‌بردن از اطمینان همگانی، نهضت در درگیری‌ها از هیچ طرفی جانبداری نمی‌کند و در هیچ زمانی در مناقشه‌های سیاسی، نژادی، مذهبی و یا ایدئولوژی شرکت نخواهد کرد.


3- استقلال – Independence

نهضت مستقل است. نمایندگان محلی ضمن آنکه در خدمت انسان‌دوستانه دولت‌های خود نقش کمکی را ایفا خواهند کرد و منطبق با قوانین کشور متبوع خود خواهد بود باید همواره استقلال خود را حفظ کنند تا بتوانند منطبق با اصول نهضت عمل کنند.


4- خدمت داوطلبانه – Voluntary Services

خدمت در نهضت داوطلبانه است و در هیچ شرایطی سودآوری مشوق آن نخواهد بود.


5- بشردوستی – Humanity

نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر که با ایده کمک بی‌طرفانه به مجروحان جنگی شکل گرفت. با پشتوانه ملی و بین‌المللی خود تلاش می‌کند تا رنج را در هر کجای جهان التیام بخشد و از آن جلوگیری کند. هدف نهضت، محافظت از جان و سلامتی نوع بشر و تضمین کرامت آن است. نهضت درک متقابل، دوستی، همکاری و صلح پایدار را در میان ملت‌ها ترویج می‌کند.


6- یگانگی – Unity

در یک کشور، تنها یک جمعیت صلیب سرخ و یا هلال احمر می‌تواند وجود داشته باشد. این جامعه باید برای استفاده عموم باشد. این جامعه باید فعالیت‌های انسان دوستانه را در سرزمین خود انجام دهد.


7- جهان شمولی – Universality

همه جمعیت‌ها در نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر از موقعیت یکسان برخوردارند و مسوولیت‌ها و وظایف یکسانی را در کمک به یکدیگر دارند.





 -اخبار مرتبط:




 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *