یکشنبه-26مردادماه1399-شبکه ملی-مردمی بکوجا - استان مازندران شهرستان ساری

به نام خدا

شبکه ملی-مردمی بکوجا- استان مازندران- شهرستان ساری

روابط عمومی و امور بین الملل بکوجا (بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی) از جلسه ویدیویی سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا با مهندس عقیل قدیم مسئول شبکه سازی بکوجا و مهندس محسن سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران و مهندس ابوالحسن ولی پور نماینده بکوجا در شهرستان ساری از ساعت 15:30 روز شنبه مورخ 1399/05/25 خبر داد.

براساس این گزارش، لطفی زاده ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات انجام شده برای شکل گیری شبکه ملی-مردمی بکوجا در استان مازندران، بر ضرورت تسریع در معرفی نمایندگان بکوجا بویژه در روستاها که نقطه مهم تمرکز فعالیت بکوجا می باشند تاکید کرد.

سیدعلی لطفی زاده- عقیل قدیم-محسن سلطنی-ابوالحسن ولی پور



لطفی زاده با بیان راه اندازی سامانه فروشگاه اینترنتی بکوجا که با هدف حمایت از تولیدکنندگان و بویژه تولید محصولات توسط روستائیان در قالب محصولات کشاورزی و یا مشاغل خانگی و یا صنایع دستی اشاره کرد و اظهار امیدواری نمود تا این حرکت بتواند در بهبود معیشت و اقتصاد خانوارهای روستایی موثر باشد.


آقای مهندس ابوالحسن ولی پور نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شکل گیری بکه ملی-مردمی بکوجا در شهرستان ساری، به موضوع انتظار درآمد در بین نمایندگان بکوجا اشاره نمود. مهندس ولی پور که خود بازنشسته جهاد کشاورزی استان و در حال حاضر دارای باغ مرکبات می باشد، به نابسامانی های موجود در بازار بویژه افزایش زیاد قیمت سم و نامشخص بودن مقررات صادرات محصولات اشاره نمود. وی با بیان اینکه در سال های گذشته در مقاطعی صادرات مرکبات ممنوع و در نتیجه قیمت آن کاهش و پس از اندک زمانی محدودیت صادرات لغو و قیمت ها افزایش داشته است از اثرات منفی نامشخص بودن این تصمیمات در زندگی کشاورز سخن گفت.


مهندس ولی پور گریزی هم به وجود واسطه هایی که برنج را به صورت شالی از کشاورز می خرند و خود به شالی کوبی می برند و در قالب برنج سفید به بازار عرضه می نمایند زد و پیشنهاد نمود تا بکوجا در این مرحله وارد و از کشاورز شالی را خریداری و مراحل خشک کردن و شالیکوبی و تهیه برنج سفید را خودش انجام دهد تا قیمت تمام شده به حداقل برسد.


مهندس سلطانی با اظهار بی اطلاعی از این وضعیت، چنین روشی را در شهرستان بابل مرسوم ندانست و گفت: در شهرستان بابل و آمل کشاورزان خود نسبت به تحویل شالی به شالیکوبی اقدام و برنج سفید را خودشان تحویل می گیرند و در نهایت مشخص شد که روش فروش شالی از منطقه ساری به سمت شرق استان مازندران و حتی در استان گلستان رایج می باشد، لیکن از ساری به سمت غرب مازندران روش کار به ترتیبی است که آقای مهندس سلطانی اعلام نمودند.


در خاتمه مقرر شد تا آقای مهندس ولی پور در تکمیل شبکه ملی-مردمی بکوجا در شهرستان ساری بویژه شکل گیری نمایندگان تا سطح دهستان تسریع و هماهنگی لازم با نمایندگن دهستان ها را برای معرفی نمایندگان خود در روستاهای تابعه به عمل آورند.

وضعیت شهرستان ساری و بخش ها و دهستان ها و روستاهای تابعه این شهرستان به شرح جدول زیر می باشد.


(6) بخش و (15) دهستان و (399) روستای تابعه شهرستان ساری- استان مازندران

شهرستان ساری استان مازندران به تفکیک روستا و بخش


 -اخبار مرتبط:
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *