پنجشنبه-23تیر1401-دیدار با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان – تشریح همکاری دو طرف و ترسیم چشم‌انداز آن.

به نام خدا

دیدار با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان تشریح همکاری دو طرف و ترسیم چشم‌انداز آن

پنجشنبه 1401/04/23

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مردم‌نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از دیدار سید علی لطفی زاده، موسس بکوجا و هیئت همراه، با دکتر قاسم غریب‌آبادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان، در طی سفر به استان گلستان، در روز چهار‌شنبه مورخ 1401/04/22 خبر داد.

به موجب این گزارش هدف از این دیدار بررسی روند طی شده در همکاری بین بکوجا و هلال احمر، و هم‌افزایی برای توسعه همکاری های فیمابین عنوان گردید. به همین منظور جلسه‌ای از ساعت 12:30 الی 13:30 با حضور افراد زیر در دفتر مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان برگزار گردید:

  1. سید علی لطفی زاده؛ موسس بکوجا
  2. قاسم غریب‌آبادی؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان
  3. عید محمد فاروقی؛ نماینده بکوجا در استان گلستان
  4. کبری محمدی؛ مشاور رئیس سازمان جوانان هلال احمر و نماینده هلال احمر در همکاری با بکوجا
  5. رضا خادم؛ رئیس حراست سازمان جوانان هلال احمر
  6. فاطمه میرزاحسینیان؛ معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان گلستان
  7. محمد سبزه؛ نماینده بکوجا در شهرستان گرگان
  8. فاطمه غلامعلیان؛ از دفتر مرکزی بکوجا
  9. امیرعلی شیخ‌الاسلام‌زاده؛ از دفتر مرکزی بکوجا

 


قاسم غریب‌آبادی-سیدعلی لطفی زاده- کبری محمدی



انعکاس نتایج بازدیدهای انجام شده در استان گلستان، به مدیرعامل جمعیت هلال احمر این استان

در ابتدای این جلسه، فاطمه میرزاحسینیان، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان گلستان، ضمن معرفی حاضران، به بیان روند طی شده همکاری بکوجا و هلال احمر و گزارشی از بازدیدهای دیروز و امروز از روستاها و شهرستان‌های استان پرداخت.

خانم دکتر کبری محمدی نیز، با اشاره به طرح کسب و کارهای خرد با رویکرد اجتماع‌محور، که از سوی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مطرح شده و در فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، در میان 28 کشور برنده شده است، گفت: با بازدیدهای صورت گرفته و بررسی پتانسیل‌های استان گلستان، تصمیم اولیه بر این است که با تخصیص بودجه اختصاص یافته، این طرح به صورت آزمایشی در استان گلستان نیز هلاوه بر ده استان متنخب قبلی اجرا شود. طبق این طرح، ما در تلاش برای ترویج کارآفرینی هستیم و بودجه مربوطه نیز برای آموزش ترویج و تسهیل کارآفرینی خواهد بود.

وی با اشاره به جلسه صبح امروز که در معیت مهندس لطفی زاده و هیئت همراه با دکتر علیپوری، مدیرکل امور عشایری استان گلستان داشته است افزود: 400 خانواده عشایری در استان، نیاز فوری به خدمات بهداشتی، و آموزش‌های امدادی دارند و همچنین توزیع بسته کمک‌های اولیه در میان این خانواده‌ها نیز از اهمیت برخوردار است.

دکتر غریب‌آبادی گفت: 600 چادر برای عشایر در نظر گرفته شده است و به زودی جلسه‌ای با مدیر کل عشایری استان خواهیم داشت.


فاطمه میرزا حسینیان- رضا خادم- فاطمه غلامعلیان- بکوجا


تشریح همکاری دو طرف و چشم‌انداز آن، در گفتگو با مدیرعامل هلال احمر استان گلستان

در ادامه جلسه، سید علی لطفی زاده ، گفت: دغدغه ما در بکوجا، بهبود وضعیت اقتصادی کشور است و درصدد معرفی راه های افزایش درآمد برای عموم مردم که منتهی به بهبود تولید ناخالص داخلی می گردد هستیم. لطفی زاده افزود: با توجه به اینکه عموم فعالیت ها در استان گلستان ماهیت کشاورزی دارد، فعالیت ما در استان گلستان نیز بر بهبود بهره وری در تولید سه محصول راهبردی پنبه، دانه های روغنی با محوریت کلزا و دام سبک متمرکز است. وی افزود: رسالت ما ترویج استفاده از دانش و فناوری در تولید جهت افزایش بهره‌وری در میان مردم است و به همین منظور دو شبکه در استان تشکیل داده ایم، در وهله اول شبکه ملی-مردمی بکوجا به تناظر با تقسیمات کشور و از طریق انتخاب نمایندگان داوطلب در هریک از شهرستان ها، بخش ها، دهتان ها و روستاهای استان با هدف تشویق تولیدکنندگان به استفاده از دانش و فناوری تشکیل و در گام دوم شبکه نخبگان بکوجا متشکل از اساتید دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی و متخصصین استان با هدف ارائه دانش و فناوری به تولیدکنندگان ایجاد گردیده است. وی گفت: همکاری بکوجا با هلال احمر در راستای تشکیل شبکه ملی مردمی بکوجاست و امیواریم در این رابطه همکاری ها توسعه یابد.

موسس بکوجا ادامه داد: کسی که برای کشور درآمد ایجاد می‌کند، نیروی کار کشور است. ما مشاغل 100هزار دلاری را بر همین اساس تعریف کردیم و از تولیدکنندگان می‌خواهیم که خلق ثروت برای کشور را، به ازای هر نفر نیروی کار، به 100هزاردلار برسانند و اگر راه تولید این ثروت را نمی‌دانند، از خدمات مشاوره‌ای استفاده کنند. حال از شما در هلال احمر استان گلستان می‌خواهیم که با ما همکاری نموده و از سازمان‌های مشابه دیگر نیز برای حضور در این گفتمان، دعوت کنید.



اعلام آمادگی هلال احمر استان گلستان برای همکاری با بکوجا


فاطمه میرزا حسینیان- رضا خادم- فاطمه غلامعلیان- بکوجا



رضا خادم، رئیس حراست سازمان جوانان هلال احمر، با تقدیر از بیانات حاضران، به سابقه خود در جمعیت هلال احمر و شروع فعالیت خود از سطوح پایه‌ای جمعیت و سپس ارتقاء به سمت‌های بالاتر اشاره کرد و گفت: روسای شعب جمعیت هلال احمر در استان گلستان، افرادی بسیار توانمند هستند و امیدواریم با مدیریت شما، جمعیت هلال احمر گلستان، روز به روز بهتر از قبل به سمت اهداف خود پیش برود.

دکتر قاسم غریب‌آبادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان، با تقدیر از حضور حاضران، به ایشان خوشامد گفت و ادامه داد: استان گلستان، جزو 4 استان فقیر در کشور است و درآمد مردم استان، کمتر از نصف درآمد میانگین در کشور است و برای رسیدن به میانگین درآمد کشوری، نیاز به 500 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داریم. بزرگترین سرمایه ما در استان در شهرک‌های صنعتی می‌باشد که مقدار آن بسیار اندک است. کشاورزی در استان گلستان نیز، کاملا سنتی است و مصرف منابع آب ما در این حوزه، هدر رفت فراوانی دارد.

غریب‌آبادی آسیب اصلی در حوزه مدیریت کلان کشور را، مدیریت متمرکز دانست و گفت: بنده برای اصلاح کلان در سطح استان گلستان، از رئیس جمعیت هلال احمر 3 سال اختیارات تام خواسته‌ام. اگر تدبیر و حرکت کنیم، قطعاً می‌شود کاری انجام داد. ترویج، پشتیبانی و حمایت لازم دارد. تا زمانی که کشاورزی استان سنتی باشد و زیرساخت‌ها تامین نشوند، وضعیت از حالت فعلی خارج نخواهد شد و بسته‌های 100هزار دلاری که آقای مهندس لطفی زاده فرمودند، با استمرار وضع فعلی نتیجه‌بخش نیستند. مدیرعامل هلال احمر استان گلستان، برای همکاری با بکوجا اعلام آمادگی نمود.

 

مشکل زیرساختی، ضعف اساسی کشاورزی در استان گلستان است

دکتر محمد سبزه، نماینده بکوجا در گرگان، با اشاره به مقدار میانگین زمین کشاورزی در استان که 2.4 هکتار برای هر کشاورز است، گفت: چنانچه مردم امکانات و بودجه لازم را در اختیار داشته باشند، مسیر ترویجی ما هموارتر خواهد بود. اداوت کشاورزی باید متناسب با زمین انتخاب شوند و این نقطه ضعف ماست.

عیدمحمد فاروقی، نماینده بکوجا در استان گلستان نیز افزود: توسعه بخش کشاورزی، به عواملی از جمله سرمایه‌گذاری، زیرساخت‌ها، ادوات و دانش است. به لحاظ دانش کشاورزی، ما به روز هستیم ولی در خصوص زیرساخت‌ها و ماشین‌آلات کمبود جدی وجود دارد.

در خاتمه جلسه، مهندس لطفی زاده  از نگاه سازنده دکتر غریب‌آبادی تقدیر کرده و به فعالیت استعدادسنجی بکوجا نیز اشاره نمود و گفت: بکوجا برای توسعه این فعالیت در سطح استان گلستان، خواستار همکاری با هلال احمر است و از شما می‌خواهیم اگر فرد مناسبی برای مدیریت و راهبری استعدادسنجی در سطح استان می‌شناسید، به ما معرفی کنید.

اخبار مرتبط:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *