شنبه-20شهریور1400-سومین جلسه هماهنگی با هلال احمر استان گلستان.

به نام خدا

سومین جلسه هماهنگی با هلال احمر استان گلستان

شنبه 1400/06/20

 

روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزاری سومین جلسه هماهنگی میان مسئولان بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی با معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان گلستان خبر داد.

براساس این گزارش، این جلسه با حضور افراد زیر و از ساعت 12:30 روز سه شنبه 1400/06/16 در دفتر معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان گلستان برگزار شد.

  1. سید علی لطفی زاده موسس بکوجا
  2. عیدمحمد فاروقی نماینده بکوجا در استان گلستان
  3. سیده صغری خراسانی معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان گلستان
  4. محمد حیدری نماینده بکوجا در شهرستان بندرگز
  5. خانم میرزاحسینیان معاون معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان گلستان
  6. خانم فرخی از همکاران جوانان هلال احمر در شهرستان گرگان
  7. سمیه علاءالدین نماینده هلال احمر و بکوجا در روستای اتراچال در بخش مرکزی شهرستان گرگان

سید علی لطفی زاده-عیدمحمد فاروقی-سیده صغری خراسانی-محمد حیدری-خانم میرزاحسینی-خانم فرخی-سمیه علاءالدین


در ابتدای این جلسه خانم خراسانی معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان گلستان ضمن خیرمقدم به مهندس لطفی زاده و هیات همراه از حضور ایشان در دفتر معاونت جوانان هلال احمر استان گلستان تشکر و قدردانی نمود و آمادگی خود برای همکاری بیشتر به منظور تحقق اهداف بکوجا را اعلام کرد.


در ادامه این جلسه سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا ضمن اظهار خوشوقتی از دیدار مجدد معاونت جوانان و همکاران ایشان در جمعیت هال احمر استان گلستان، از برگزاری جلسات منظم هماهنگی میان سازمان جوانان و معاونین جوانان جمعیت در استان های مازندران و گلستان که در شامگاه روزهای سه شنبه هر هفته و با حضور نمایندگان بکوجا در استان های مازندران و گلستان تشکیل می گردد اظهار خرسندی نمود.


مهندس لطفی زاده با اشاره به شکل گیری شبکه ملی-مردمی بکوجا در استان گلستان، از زحمات مهندس فاروقی در این رابطه قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد که با همت ایشان و یاری خداوند متعال، علاوه بر هفت شهرستان بندرگز، گنبد، بندرترکمن، کردکوی، آزادشهر، علی آباد کتول و مینودشت که تاکنون نمایندگان بکوجا در آن ها معرفی شده اند،  در آینده نزدیک نمایندگان بکوجا در شهرستان های مراوه تپه، گرگان، رامیان، کلاله، گالیکش، آق قلا و گمیشان نیز معرفی و شاهد تکمیل هرچه سریعتر شبکه ملی-مردمی بکوجا در استان گلستان باشیم.


لطفی زاده همچنین از محمد حیدری نماینده بکوجا در شهرستان بندرگز به عنوان پیشتاز در تشکیل شبکه ملی-مردمی بکوجا در استان گلستان که تاکنون برای تمامی بخش ها و دهستان های تابعه این شهرستان نمایندگان بکوجا را معرفی نموده اند قدردانی کرد و اظهار امیدواری نمود که تا پایان شهریور 1400 شاهد معرفی نمایندگان بکوجا در 26 روستای تابعه این شهرستان هم باشیم.


سید علی لطفی زاده-عیدمحمد فاروقی-سیده صغری خراسانی-محمد حیدری-خانم میرزاحسینی-خانم فرخی-سمیه علاءالدین


موسس بکوجا از همکاری سازمان جوانان هلال احمر برای کمک به تشکیل شبکه ملی-مردمی بکوجا در استان گلستان هم تقدیر کرد و معرفی خانم سمیه علاءالدین به عنوان نماینده مشترک بکوجا و هلال احمر در روستای اتراچال از توابع شهرستان گرگان و نیز آقای خالق بردی حبیب لی نماینده مشترک بکوجا و هلال احمر در روستای قورپلیجه از توابع شهرستان گنبد را نشانه همکاری نزدیک این دو مجموعه دانست و با اشاره به برگزاری جلسه آموزشی در روز جمعه 1400/06/12 برای نمایندگان معرفی شده از سوی معاونین جوانان هلال احمر در استان های مازندران و گلستان، اظهار امیدواری کرد که این همکاری ها موجب بهبود تولید و افزیش درآمد کشاورزان گردد.

 

سید علی لطفی زاده-عیدمحمد فاروقی-سیده صغری خراسانی-محمد حیدری-خانم میرزاحسینی-خانم فرخی-سمیه علاءالدین


سیدعلی لطفی زاده با اشاره به اولویت اصلی بکوجا در استان گلستان مبنی بر افزایش عملکرد تولید پنبه و دانه های روغنی در این استان، معیار موفقیت نمایندگان بکوجا در روستاها را میزان همراهی کشاورزان با بکوجا برای افزایش تولید از طریق بهبود بهره وری و به کارگیری دانش و فناوری عنوان کرد. وی از خانم علاءالدین خواست تا به این نکته مهم توجه داشته باشد که قرار است نحوه عملکرد ایشان معیار تهیه دستورالعمل فعالیت مروجین همکار در سراسر کشور باشد و لازم است تا ایشان با دقت کامل، اقدامات خود را مستند و متناسب با بهترین نتیجه حاصل از روش های مختلف، در تهیه بهترین دستورالعمل نقش آفرینی نماید.

مهندس لطفی زاده روش قابل قبول در ترویج را روشی دانست که موجب تمایل حداقل 60% کشاورزان یک روستا به استفاده از دانش و فناوری در تولید شود و برگزاری جلسات عمومی و خصوصی با کشاورزان و استفاده از ظرفیت کشاورزان پیشرو و اعضای شورای اسلامی روستا و دهیار و همچنین امام جماعت روستا و ظرفیت های دیگری همچون بسیج و آستان قدس و ... را از روش های متنوع برای ترغیب کشاورزان به استفاده از دانش و فناوری در تولید دانست و گفت: ممکن است لازم باشد که نماینده بکوجا در ساعت مناسب به تشخیص خود که موجب اختلال در کار روزانه و در عین حال استراحت کشاورز هم نشود، به منزل کشاورز مراجعه و ضمن خوش و بش اولیه، موضوع افزایش تولید با استفاده از دانش و فناوری را هم برای او تبیین نماید.


در ادامه این دیدار اعضای حاضر در جلسه هم به بیان دیدگاه ها و سوالات خود در ارتباط با نحوه کار نمایندگان بکوجا در روستاها پرداختند و مهندس فاروقی نماینده بکوجا در استان گلستان با تاکید بر نقش مهم کشاورزان پیشرو در اغنای دیگر کشاورزان، به موفقیت خود در تولید بیشترین میزان پنبه و سویا در مزارع خود اشاره کرد و به خانم علاءالدین پیشنهاد نمود تا کشاورزان پیشرو و اعضای شورای روستا و دهیار روستای اتراچال را برای بازدید از مزرعه برتر ایشان به روستای اوجابن در نزدیکی شهر گرگان دعوت نمایند.

سید علی لطفی زاده-عیدمحمد فاروقی-سیده صغری خراسانی-محمد حیدری-خانم میرزاحسینی-خانم فرخی-سمیه علاءالدین


در خاتمه این دیدار خانم خراسانی بر همکاری هرچه بیشتر با بکوجا تاکید و از خانم علاءالدین خواست تا با مستند نمودن اقدامات ترویجی خود، زمینه را برای دستیابی به بهترین راندمان در ترویج اهداف بکوجا و تهیه دستورالعمل کشوری در این ارتباط فراهم نماید.


اخبار مرتبط:



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *