شنبه-19خرداد1400-هم افزایی بیشتر بکوجا با سازمان جوانان جمعیت هلال احمر.

به نام خدا

هم افزایی بیشتر بکوجا با سازمان جوانان جمعیت هلال احمر

1400/04/19

روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از دیدار مهندس سید علی لطفی زاده موسس بکوجا با آقای دکتر محمد گلفشان رییس سازمان نظام جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ظهر روز سه شنبه 1400/04/15 در دفتر آقای دکتر گلفشان خبر داد.

به موجب این گزارش، در این دیدار که با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی خداجویان مسئول دفتر  نمایندگی ولی فقیه در سازمان جوانان هلال احمر و سرکار خانم صغری محمدی مشاور رییس سازمان جوانان و آقای محمودی از داوطلبان فعال هلال احمر نیز حضور داشتند، در ابتدا آقای دکتر گلفشان ضمن خیر مقدم به آقای مهندس لطفی زاده و اظهار خوشوقتی از آشنایی با ایشان، به ارائه گزارشی از اقدامات سازمان جوانان هلال احمر پرداخت.

دکتر گلفشان، وجود 400 کانون جوانان در سراسر کشور و سازماندهی داوطلبان تا سن 35 سالگی را از وظایف سازمان جوانان هلال احمر دانست و سازماندهی کودکان از مهدکودک ها تا دبستان ها تحت عنوان غنچه های هلال و در سن نوجوانی تحت عنوان کانون دانش آموزان هلال و از سن 18 تا 35 سال تحت عنوان جوانان هلال احمر عنوان نمود.

رییس سازمان جوانان هلال احمر به اجرای طرح "دادرس" به معنی دانش آموز آماده در روزهای سخت در 800 مدرسه در سال گذشته و به صورت مجازی اشاره نمود و از سازماندهی جوانان بین 18 تا 35 سال در قالب کانون های جوانان، دانشجویی، طلاب و روستایی سخن گفت.


سیدعلی لطفی زاده- محمد گل افشان- مهدی خداجویان- صغری محمدی- اقای محمودی


در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین مهدی خداجویان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به حضور 10 ماهه خود در این سازمام، از جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از ظرفیت های بی نظیر نظام نام برد.

خانم صغری محمدی مشاور رییس سازمان جوانان هلال احمر نیز با اشاره به جمعیت حدود دو میلیون نفری اعضاء سازمان جوانان هلال احمر و عدم استفاده مناسب از ظرفیت بی بدیل جمعیت هلال احمر در برقراری ارتباط میان مردم و دولت و نقشی که این جمعیت می تواند در  افزایش سرمایه های اجتماعی ایفا نماید، خواستار حمایت بیشتر از این جمعیت شد.

براساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی، مهندس لطفی زاده موسس بکوجا نیز در این جلسه با اشاره به اهداف چهارگانه و اصول هفتگانه هلال احمر و تاکید این سازمان بر تسکین آلام بشری و بشردوستی، مشکلات اقتصادی امروز در کشور را بزرگترین عامل تالم مردم و موجب اصلی ناخرسندی آنان دانست و اهداف بکوجا را کاملا در راستای اهداف و اصول جمعیت هلال احمر ارزیابی کرد. وی سپس به تشریح اهداف و برنامه های بکوجا پرداخت و با اشاره به ضرورت بهبود وضعیت اقتصادی مردم، هدف اصلی بکوجا را  افزایش تولید ناخالص داخلی در کشور از طریق افزایش بهره وری در تولید با بکارگیری دانش، فناوری و نوآوری عنوان کرد و اولویت های بکوجا در حمایت از تولید را متمرکز بر رفع نیازهای ضروری و روزمره مردم عنوان کرد.

مهندس لطفی زاده به دغدغه مقام معظم رهبری برای توسعه کشور نیز اشاره نمود با بیان سه عامل منابع طبیعی، زیرساخت ها و نیروی انسانی به عنوان عوامل اصلی تولید، کشورمان را دارای بیشترین منابع طبیعی و زیرساخت های مناسب و بهترین منابع انسانی دانست و عدم تحقق توسعه یافتگی در کشور را در عدم توسعه فکری مردم دانست و بر ضرورت توجه همه آحاد جامعه به این مهم و نقش آفرینی یکایک مردم برای تحقق توسعه تاکید کرد.


هم افزایی بکوجا و جمعیت هلال احمر


لطفی زاده راهبرد بکوجا برای افزایش تولید در کشور را تشکیل کمیته ملی-مردمی بکوجا با هدف دسترسی مستقیم و بی واسطه به تولید کنندگان و تشکیل شبکه ملی نخبگان به منظور سهولت دسترسی تولیدکنندگان به دانش و فناوری و استعدایابی از عموم مردم به جهت هدایت آنان در مسیرهای تحصیلی، شغلی و زناشویی مبتنی بر علاقمندی و توانمندی های آنان و پیشگیری از بروز نابسامانی های اجتماعی از قبیل افسردگی و طلاق و اعتیاد و فقر عنوان کرد.

موسس بکوجا راه افزایش درآمد در کشور را واگذاری کارهای اقتصادی به مردم و خروج دولت از اقتصاد دانست و با توجه به اینکه در سال های طولانی امکان نقش آفرینی به عموم مردم در اقتصاد کشور داده نشده است، هلال احمر را بهترین بستر برای انتقال تدریجی اقتصاد از دولت به مردم دانست.

لطفی زاده با اشاره به آغاز فعالیت بکوجا در استان مازندران از اوایل سال 1399 و با هدف دستیابی به خودکفایی در تولید برنج، از آغاز فعالیت بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی در استان گلستان از اواخر بهار سال جاری با هدف خودکفایی در تولید دانه های روغنی و پنبه  خبر داد.

سید علی لطفی زاده  بر نقش مهم هلال احمر در تشکیل شبکه ملی-مردمی بکوجا با استفاده از داوطلبان این سازمان و نیز استفاده از ظرفیت خانه های هلال به منظور ارتباط مستقیم و آگاهی بخش با مردم تاکید و با اشاره به همکاری بسیار خوب معاونین جوانان در هلال احمر استان های مازندران و گلستان، از این همکاری ها قدردانی کرد.

در پایان این دیدار آقای دکتر گلفشان ضمن اظهار خوشحالی از همسویی اهداف و رنامه های بکوجا با اهداف و اصول جمعیت هلال احمر، آمادگی کامل سازمان جوانان هلال احمر برای همکاری در جهت تحقق اهداف ذکر شده را اعلام و خانم صغری محمدی را به عنوان نماینده تام الاختیار خود در این موضوع معرفی نمود.

اخبار مرتبط:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *