پنجشنبه-27خرداد1400-طلیعه همکاری بکوجا با اداره کل آموزش جمعیت هلال احمر

به نام خدا

طلیعه همکاری بکوجا با اداره کل آموزش جمعیت هلال احمر

1400/03/27 


روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزاری جلسه مجازی با حضور سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا و آقای دکتر نواب شمس پور مدیرکل آموزش عمومی، پایه و همگانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ساعت 14:00 روز چهارشنبه 1400/03/26 خبر داد.

نواب شمس پور   


براساس این گزارش، در ابتدای این جلسه مهندس لطفی زاده ضمن اظهار خوشوقتی از آشنایی با آقای دکتر شمس پور، توضیحات مختصری در خصوص فلسفه تاسیس بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی به عنوان یک موسسه مردم نهاد مطرح و مهمترین هدف کمی شده بکوجا را افزایش تولید ناخالص داخلی (GDP) عنوان کرد.

لطفی زاده گام اول برای افزایش تولید ناخالص داخلی را افزایش تولید و بهبود کیفیت و کمیت محصولات تولیدی از طریق بهبود بهره وری عنوان کرد و لازمه بهبود بهره وری را داشتن دانش و استفاده از فناوری روز در تولید عنوان نمود.

مهندس لطفی زاده با اشاره به امکان افزایش دوبرابری متوسط واحدهای تولیدی کشور با همین زیرساخت ها و امکانات موجود، بر ضرورت آگاه سازی تولیدکنندگان برای تشویق آنان به استفاده از دانش و فناوری در تولید تاکید کرد.

موسس بکوجا با اشاره به برنامه بکوجا برای تشکیل یک شبکه داوطلبانه مردمی در سطح کشور که قادر به گفتمان سازی و اعتمادسازی برای بهبود بهره وری در واحدهای تولیدی باشد، از هلال احمر به عنوان جمعیتی مردم نهاد و مبتنی بر فعالیت های داوطلبانه که می تواند کمک شایان توجهی به اهداف بکوجا داشته و الگوی مناسبی برای شکل گیری شبکه ملی- مردمی بکوجا در کشور باشد سخن گفت.

سید علی لطفی زاده
نواب شمس پور
سیدعلی لطفی زاده نواب شمس پور


   

سیدعلی لطفی زاده تشکیل شبکه ملی نخبگان بکوجا به عنوان سازمان دهنده پژوهشگران و محققین و اندیشمندان دارای دانش و فناوری در کشور را مکمل فعالیت شبکه ملی- مردمی بکوجا برای تحقق افزایش تولید ناخالص داخلی عنوان کرد و از نقش بکوجا در تنظیم قرارداد همکاری میان تولیدکنندگان و پژوهشگران سخن گفت.

لطفی زاده به مذاکرات انجام شده با صندوق حمایت از سرمایه گذاری زیست فناوری در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز برای تضمین بهره وری و جبران خسارت احتمالی به تولید کنندگان در نتیجه اجرای پیشنهادات پژوهشگران به منظور ایجاد اطمینان خاطر برای تولیدکنندگان و نیز تعهد فروش محصولات تولیدی در فروشگاه اینترنتی سرسرابازر که از سوی بکوجا راه اندازی گردیده است را به عنوان نقطه اطمینان تولید کننده برای فروش محصول برشمرد.

در ادامه این جلسه، مهندس لطفی زاده به ضرورت آموزش نیروهای داوطلب در شبکه ملی- مردمی بکوجا و استفاده از ظرفیت جمعیت هلال احمر در این زمینه اشاره کرد و از آقای شمس پور خواست تا آموزش ضرورت بهره وری در تولید را نیز به سرفصل های آموزش برای داوطلبان همکاری با هلال احمر اضافه نموده و آنان را به پذیرش نمایندگی بکوجا در شهرها و روستاهایی که فعالیت دارند تشویق نماید.

لطفی زاده گریزی هم به شکل گیری شبکه ملی- مردمی بکوجا در استان مازندران به عنوان استان آزمایشی زد و از برنامه ریزی برای شروع فعالیت در استان گلستان در سال جاری خبر داد. وی به همکاری معاون جوانان سازمان هلال احمر در استان مازندران با نمایندگان بکوجا در این استان در جهت مشارکت در کارآفرینی و افزایش تولید ناخالص داخلی نیز خبر داد.

مهندس لطفی زاده در خاتمه سخنان خود از  آغاز استعدادسنجی آزمایشی در استان مازندران از طریق سامانه استعدادسنجی بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی نیز خبر داد و اظهار امیدواری نمود تا این موضوع نیز بتواند به عنوان سرفصل دیگری در برنامه های آموزشی اداره کل آموزش عمومی، پایه و همگانی هلال احمر قرار گیرد.

پس از ارائه توضیحات مربوط به مجموعه بکوجا، آقای نواب شمس پور نیز ضمن اظهار خوشحالی از آشنایی با مهندس لطفی زاده و مجموعه بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی، فعالیت های بکوجا را کاملا همسو و هم جهت با فعالیت های هلال احمر ارزیابی کرد و از آمادگی کامل خود برای همکاری مشترک سخن گفت.

آقای دکتر شمس پور با اشاره به وجود حدود 5000 خانه هلال در کشور و عضویت بین 600 تا 700 هزار نفر از مردم در سازمان جوانان هلال احمر، از ظرفیت بالای این جمعیت برای کمک به افزایش تولید ناخالص داخلی خبر داد.

خانه هلال

دکتر شمس پور بر ضرورت هدایت فعالیت های هلال احمر به سمت کمک به بخش های اقتصادی و توانمندسازی مردم در این حوزه، از گستردگی شبکه داوطلبان هلال احمر در شهرها و روستاها و ظرفیت بی بدیل این مجموعه در خدمت به بهبود وضعیت اقتصادی کشور از طریق برگزاری آموزش ها و توصیه های آگاه کننده به فعالیت اقتصادی سخن گفت.

مدیرکل آموزش عمومی، پایه و همگانی هلال احمر با استقبال از همکاری با بکوجا، پیشنهاد برگزاری جلسه حضوری در روزهای آینده به منظور آغاز همکاری های دوجانبه با حضور برخی مسئولین مرتبط با موضوع از جمله مسئولین خانه های هلال مطرح نمود که مورد موافقت بکوجا قرار گرفت.

همچنین در پایان این جلسه مهندس لطفی زاده از ارسال پیش نویس تفاهم نامه همکاری با هلال احمر در اولین فرصت خبر داد و اظهار امیدواری نمود تا نتیجه جلسه بعدی امضاء تفاهم نامه و آغاز همکاری های جدی تر باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *