دوشنبه-29دی ماه1399- اهداف بکوجا- همفکری با آقای دکتر علی احسانی

به نام خدا

اهداف بکوجا - همفکری با آقای دکتر علی احسانی


روابط عمومی و امور بین الملل بکوجا از برگزاری جلسه مشورتی با دکتر علی احسانی دانشیار و عضو هیات علمی سازمان آموزش، تحقیقات و ترویج کشاورزی دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه مازندران خبر داد. این جلسه به صورت ویدیویی و با حضور مهندس سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا و مهندس محسن سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران از ساعت 10:00 روز شنبه 1399/10/27 برگزار شد.



سید علی لطفی زاده
همکار افتخاری بکوجا- مهندس محسن سلطانی
همکار افتخاری بکوجا- دکتر علی احسانی
سیدعلی لطفی زاده
محسن سلطانی
دکتر علی احسانی




براساس این گزارش، در ابتدای این جلسه، آقای مهندس محسن سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران، ضمن اشاره ای به سوابق ارزشمند مدیریتی و چهره محبوب و متنفذ آقای دکتر احسانی در استان، از ایشان درخواست نمود تا در کارهای بکوجا در استان همفکری و همراهی بیشتری داشته باشند.

در ادامه مهندس لطفی زاده ضمن اظهار خوشحالی از برگزاری سومین جلسه مشورتی با آقای دکتر احسانی، به تشریح اهداف و برنامه های بکوجا پرداخت و با اشاره به ضرورت تشکیل شبکه ملی-مردمی بکوجا در کشور، از آخرین وضعیت سازماندهی شبکه ملی-مردمی بکوجا در استان مازندران که با تلاش های شبانه روزی جهادگر بسیجی و مخلص آقای مهندس محسن سلطانی در حال شکل گیری می باشد نیز سخن گفت و از زحمات آقای مهندس سلطانی تقدیر نمود.

لطفی زاده، مهمترین هدف بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی(بکوجا) را برنامه ریزی برای افزایش تولید ثروت در کشور در یک دوره ده ساله دانست و راه دستیابی به این هدف را در دو شاخه افزایش بهره وری و مزیت پذیری محصولات تولیدی و ورود به تولید محصولات دانش بنیان و فناوری محور دانست و از الزامات این کار، ضرورت امکان صادرات محصولات تولید داخل را برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا با آغاز استعدادیابی همه مردم کشور و کمک به شکوفایی استعدادها بویژه استعداد جوانان که در دستور کار بکوجا قرار دارد، آینده ای بسیار روشن و درخشان محقق گردد.

لطفی زاده به برنامه بکوجا برای برقراری ارتباط با تولید کنندگان از یک سو و برقراری ارتباط با محققین و پژوهشگران از سوی دیگر اشاره نمود و نقش بکوجا را حلقه وصل این دو بال مهم در اقتصاد کشور برشمرد و از تلاش بکوجا برای ساخت مدلی از اقتصاد ایران به منظور امکان پیش بینی آثار تصمیمات مختلف در عرصه اقتصاد خبر داد.

موسس بکوجا به بازاریابی و بازارسازی برای محصولات تولید داخل به عنوان مهمترین رکن برای افزایش ثروت ملی اشاره نمود و از ضرورت توجه ویژه به این موضوع سخن گفت.

مهندس لطفی زاده به ضرورت آموزش و توانمندسازی تولیدکنندگان و هدایت آنان به سمت تولید کالاهایی با ارزش افزوده بیشتر اشاره نمود و شبکه ملی-مردمی بکوجا را صحنه گردان ین ارتباط معرفی کرد. وی مردمی کردن اقتصاد و کاهش نقش دولت در اقتصاد را از توصیه های موکد و مکرر مقام معظم رهبری دانست و بر همین اساس بر تلاش برای عدم وابستگی بکوجا به دولت و نهادها تاکید نمود.

روابط عمومی و امور بین الملل بکوجا از استقبال مجدد آقای دکتر احسانی از اهداف و برنامه های بکوجا و حمایت همه جانبه ایشان برای تحقق آن در کشور خبر داد. دکتر احسانی به ضرورت انتشار برنامه راهبردی و چشم انداز و ماموریت و اهداف بکوجا برای آگاهی مخاطبین اشاره نمود و از بار سیاستی اهداف بکوجا و ضرورت همسو بودن فعالیت ها و الزامات قانونی سخن گفت.

دکتر علی احسانی با اشاره به ساختار دولتی اقتصاد در ایران، به نقش انکارناپذیر دولت در اقتصاد و تنظیم ضوابط و مقررات اشاره نمود و توانمندسازی تولیدکنندگان و بهره برداران از طریق آموزش‌های غیر دولتی را ضروری دانست.

دکتر احسانی توجه بکوجا به واژه هایی همچون "توسعه انسانی"، "دانش روز"، "فناوری"، "اقتصاد مردمی"، "آموزش"، تحقیق و توسعه"، "ارتباط مراکز پژوهشی با تولیدکنندگان" و "ایجاد شبکه ملی-مردمی در کشور" را بسیار مهم و زیربنایی دانست و اظهار امیدواری کرد تا از شبکه ملی-مردمی بکوجا بتوان به عنوان ابزاری برای توسعه و گسترش تکنولوژی استفاده نمود.

براساس این گزارش، دکتر احسانی بر ضرورت بروز بودن نهاد توسعه ای در بکوجا که هم دارای کارکرد مالی و هم کارکرد غیرمالی باشد توصیه و در عین حال ایجاد نهادهای متناظر در استان ها و شهرستان ها و شهرها و روستاها را به موازات نهاد توسعه ای در مرکز لازم دانست و از تحول در ابزار آموزش در دنیای کنونی و ضرورت بهره گیری از این ابزار در فعالیت های بکوجا تاکید کرد.

آقای دکتر احسانی بر استفاده از ظرفیت همه صاحب نظران و اساتید در بخش های مختلف سیاست گذاری، برنامه ریزی، تحقیق و پژوهش، آموزش و تولید و تجارت تاکید نمود و از مدیران بکوجا دعوت نمود تا با حضور در استان مازندران، از همفکری سایر صاحب نظران در این استان نیز بهره بگیرند.


 -اخبار مرتبط:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *