جمعه- 18مهرماه1399-ترویج گردشگری روستایی- بررسی اقدامات لازم برای تاسیس سایت

به نام خدا

برگزاری چهاردهمین جلسه ترویج گردشگری روستایی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بکوجا (بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی)، چهاردهمین جلسه ترویج گردشگری روستایی از ساعت 16:30 روز چهارشنبه مورخ 1399/07/16  با حضور آقایان سید علی لطفی زاده موسس بکوجا، جواد رادسعید مسئول حوزه IT بکوجا، سعید عسگری و خانم فاطمه فکری مشاورین حوزه گردشگری بکوجا به صورت ویدیویی برگزار شد.

سیدعلی لطفی زاده-رادسعید - عسگری-فکری

استفاده از وب‌سایت جدید برای موضوع ترویج گردشگری

براساس این گزارش، در این جلسه ابتدا عناوین نیازهای نرم افزاری برای ترویج گردشگری روستایی که از سوی آقای مهندس عسگری تهیه شده بود به شرح زیر ارائه و درخصوص امکان استفاده از سایت بنداریک برای تحقق اهداف بکوجا صحبت شد.


آقای مهندس رادسعید با توصیه اکید به ضرورت انجام هزینه از محل درآمدهای حوزه گردشگری، از امکان تولید سامانه ووردپرسی موردنیاز برای ترویج گردشگری روستایی با هزینه کم صحبت نمودند.

این گزارش می افزاید که لطفی زاده موسس بکوجا با تشریح ماهیت فعالیت های بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی و تاکید بر غیر انتفاعی بودن این فعالیت ها، ارائه خدمات پیشنهادی توسط آقای عسگری را مستلزم تشکیل گروهی اجرایی و تمام وقت دانست و لازمه استمرار فعالیت آن را خودگردانی آن عنوان نمود. لطفی زاده با تاکید بر ضرورت تهیه مدل اقتصادی برای فعالیت اجرایی در حوزه گردشگری از حاضرین در جلسه خواست تا برای شکل گیری عملیاتی این فعالیت، افراد مورد نظرشان را معرفی نمایند. لطفی زاده گفت که در بکوجا تنها در حوزه سیاست گذاری فعالیت های گردشگری صحبت خواهد شد ولی کارهای اجرایی بایستی در مجموعه دیگری انجام شود که آن مجموعه به خطوط قرمز و سیاست های بکوجا پایبند باشد.

در این جلسه، همچنین تصمیمات جلسه قبلی مورد مرور قرار گرفت و از عدم پایبندی همکاران به تعهداتی که می دهند گلایه شد.

انتخاب افراد واجد شرایط و فعال در گردشگری در روستاها به عنوان نمایندگان بکوجا

بر اساس این گزارش، بحث و گفتگو پیرامون جلب همکاری افرادی که به صورت خودجوش در برخی از روستاها فعالیت‌های مرتبط با گردشگری انجام می‌دهند به عنوان نمایندگان بکوجا در موضوع ترویج گردشگری روستایی در این جلسه نیز ادامه یافت و در ادامه مقرر شد، شماره تماس افراد شناسایی شده که مایل به همکاری هستند حداکثر تا روز جمعه مورخ 1399/07/18 وقت توسط خانم فکری در گروه واتس اپی ارائه شود تا پس از ارسال پیامک از طرف بکوجا برای آنان، قبل از جلسه روز چهارشنبه 1399/07/23 از طرف آقای عسگری با ایشان تماس تلفنی برقرار و نتیجه در جلسه بعدی ارائه شود.

شناسایی مهمترین اقدامات در حوزه گردشگری

در ادامه جلسه لطفی زاده بار دیگر بر ضرورت تعیین مهمترین اقدامات مورد انتظار در حوزه میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در چهار سال آینده تاکید و از عدم ارائه مطالب توسط خانم فکری گلایه نمود و مقرر شد خانم فکری قبل از جلسه مورخ 1399/07/23 ، موضوع را پس از مشورت با افراد صاحبنظر و مجرب، نهایی نموده و متن نهایی را ارائه نماید.

ضرورت شناسایی افراد مناسب برای اجرای طرح‌ها در کنار تهیه طرح ها و برنامه‌ها

براساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بکوجا، همانند دو جلسه قبل، ضرورت وجود افراد جهادی، انقلابی، متخصص، با تجربه، با انگیزه، شجاع و جسور برای اجرای برنامه های تحول آفرین در حوزه گردشگری از دیگر مطالب مطرح شده در این جلسه بود. لطفی‌زاده با انتقاد از عدم انجام تعهدات برخی از اعضاء جلسه خواستار شناسایی و معرفی افرادی که قادر به اجرای برنامه‌های پیشنهادی برای توسعه گردشگری در کشور می باشند، به موازات تهیه برنامه ها و شبکه‌سازی شد.



-اخبار مرتبط:

 -مقالات مرتبط:
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *