پنجشنبه-23تیر1401-بازدید نمایندگان بکوجا و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ازروستای گرجی‌آباد شهرستان بابل- تأکید بر تحقق بیش از 90درصد اهداف.

 

به نام خدا

بازدید نمایندگان بکوجا و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ازروستای گرجی‌آباد شهرستان بابل- تأکید بر تحقق بیش از 90درصد اهداف

پنجشنبه 1401/04/23

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مردم‌نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از بازدید سیدعلی لطفی زاده، موسس بکوجا و هیئت همراه، از روستای گرجی‌آباد در بخش مرکزی شهرستان بابل در استان مازندران، که پایلوت فعالیت مشترک بکوجا و هلال احمر در این شهرستان می‌باشد، در روز سه‌شنبه مورخ 1401/04/21 خبر داد.

براساس این گزارش هدف از این بازدید ارزیابی میزان تحقق اهداف بکوجا در این روستا در قالب معرفی نماینده مشترک با جمعیت هلال احمر عنوان شده و به همین منظور جلسه‌ای از ساعت 10:30 الی 11:30 صبح با حضور افراد زیر در محل مسجد صاحب الزمان(عج) این روستا برگزار گردید:

  1. سیدعلی لطفی زاده؛ موسس بکوجا
  2. کبری محمدی؛ مشاور رئیس سازمان جوانان هلال احمر و نماینده هلال احمر در همکاری با بکوجا
  3. رضا خادم؛ رئیس حراست سازمان جوانان هلال احمر
  4. محسن سلطانی؛ نماینده بکوجا در استان مازندران
  5. لیلی احمدی؛ معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مازندران
  6. مصطفی سیفی‌نژاد؛ رئیس اداره دانشجویی و طلاب جمعیت هلال احمر استان مازندران
  7. سید حشمت‌الله سبطی؛ نماینده بکوجا در شهرستان بابل
  8. محمدعلی تبار؛ رییس جمعیت هلال احمر در شهرستان بابل
  9. نادعلی میدانسرایی؛ دهیار روستای گرجی‌آباد
  10. محدثه جاویدپور؛ عضو شوای اسلامی روستای گرجی‌آباد، موسس کانون روستایی هلال احمر و نماینده بانوان محل در شورای ورزشی
  11. حسن فرهودی؛ مسئول امور جوانان هلال احمر شهرستان بابل
  12. فائزه فیروزنژاد؛ دبیر کانون جوانان هلال احمر و نماینده بکوجا در روستای گرجی آباد
  13. امیرعلی شیخ‌الاسلام‌زاده؛ از دفتر مرکزی بکوجا
  14. فاطمه غلامعلیان؛ از دفتر مرکزی بکوجا

همکاری بکوجا و هلال احمر در روستای گرجی آباد


در ابتدای این جلسه، لیلی احمدی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مازندران، ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر در جلسه، از حمایت‌های رئیس جمعیت هلال احمر استان مازندران در تاسیس و پیشبرد اهداف کانون جوانان هلال احمر، در روستای گرجی‌آباد تقدیر کرد. وی همچنین با اشاره به سابقه درخشان خانم جاویدپور موسس کانون روستایی هلال احمر و زحمات دهیار روستا، آقای نادعلی میدان‌سرایی، تلاش‌های ایشان را، عاملی مهم در تحقق اهداف بکوجا در طی مدت همکاری عنوان کرد.


کبری محمدی-لیلی احمدی-بکوجا
              


محمدعلی تبار، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بابل، از حضور در این جلسه ابراز خوشحالی نمود و از زحمات خانم احمدی در تصدی مسئولیت امور جوانان هلال احمر مازندران تقدیر کرد و افزود: انشالله خروجی این جلسه، خدمت به مردم روستای گرجی‌آباد و سایر هم‌میهنان گرامی باشد.

عدم تامین بذر برنج پرمحصول تنها گلایه مردم روستا

خانم جاویدپور با اشاره به اینکه این اولین سالی است که در شورای اسلامی روستا توفیق خدمت دارد، گزارشی از فعالیت بکوجا در روستای گرجی‌آباد در زمینه کشاورزی و استعدادسنجی ارائه نمود و گفت: در سال زراعی اخیر، ما موفق شدیم که با نفوذ ترین و بزرگترین کشاورز روستا را، به استفاده از بذر برنج تیسا و کشت برنج پرمحصول قانع کنیم. لیکن در هنگام تحویل بذر، همکاری لازم از سوی جهاد کشاورزی صورت نگرفت و بذر برنج پرمحصول به کشاورزان روستا ارائه نشد.

گرجی‌آباد، روستای بدون طلاق در کشور

جاویدپور با اشاره به فعالیت‌های استعدادسنجی بکوجا ادامه داد: در طی یک سال اخیر، با زحمات خانم صدیقه خیرخواهان مسئول استعدادسنجی بکوجا در استان مازندران و فرهنگ‌سازی در حوزه خدمات مشاوره‌ای در میان اهالی روستا، ما موفق شدیم که روستای بدون طلاق در کشور باشیم. همچنین همکاری با آموزش و پرورش روستا برای استعدادسنجی از دانش‌آموزان و جوانان، هم‌اکنون در جریان است.

بازدید همکاران بکوجا و هلال احمر از روستای گرجی آباد
 


محدثه جاویدپور- فائزه فیروز نژاد- بکوجا

حسن فرهودی، مسئول امور جوانان هلال احمر شهرستان بابل، با اشاره به اهداف کلان جمعیت هلال احمر گفت: خانه هلال در روستا، با هدف پیگیری اهداف کلان جمعیت هلال احمر تشکیل شده و همکاری با بکوجا، تا حدودی این اهداف را تحت‌الشعاع قرار داده است.

نادعلی میدان‌سرایی، دهیار روستا نیز، خواستار هماهنگی بیشتر بکوجا و جهاد کشاورزی گردید و افزود: مشکل اصلی در سال زراعی گذشته این بود که جهاد کشاورزی در مواقع حساس، همکاری لازم را با طرح ترویج کشت برنج پرمحصول نداشت و متاسفانه مردم نیز، مشکل را متوجه خانه هلال می‌بینند.

بخش بزرگی از اهداف گفتمان‌سازی بکوجا در روستای گرجی‌آباد تحقق یافته است

سیدعلی لطفی زاده، با تشکر از بیانات حاضران و ابراز خوشحالی از حضور در روستای گرجی‌آباد، از زحمات بسیار ارزشمند خانم جاویدپور که با همه وجود و استفاده از همه اعتبار خود در روستا موجبات جلب اعتماد و همگرایی کشاورزان و دیگر اهالی روستا برای تحقق اهداف مبتنی بر منافع مردم در روستا شدند تشکر و قدردانی نمود و گفت: روستای گرجی‌آباد، یکی از بهترین نمونه‌های همکاری بین بکوجا و هلال احمر، در پیشبرد اهداف گفتمان‌سازی و ترویج استفاده از دانش و فناوری در تولید و مشخصا افزایش تولید برنج در واحد سطح در روستای گرجی آباد می باشد.

تقدیر از زحمات خانم فائزه فیروزنژاد

موسس بکوجا افزود: اگرچه نماینده مشترک بکوجا و هلال احمر در این روستا خانم فائزه فیروزنژاد هستند و تلاش وافری هم برای تحقق اهداف بکوجا داشته اند اما بدون شک بدون حضور خانم جاویدپور و همراهی مسئولین محلی چنین هدفی به این ترتیب محقق نمی شد.

شایسته است تا مسئولین این روستا به اقدامات ارزشمند و پیشتاز خود افتخار نمایند

لطفی زاده گفت: هم‌اکنون مردم روستا با فواید استفاده از روش‌های علمی در کشت خود و البته با خدمات مشاوره‌ خانواده و استعدادسنجی آشنا هستند و بکوجا با زحمات نمایندگان خود و همراهی دهیار و فعالان خانه هلال در روستا، به بخش بزرگی از اهداف خود در روستای گرجی‌آباد دست یافته است. وی تاکید کرد نباید اندک اختلالاتی که در انجام کارهای پایلوت بسیار طبیعی می باشد، ما را از دست آوردهایمان غافل نماید که چه بسا چنین کاری مصداق کفر نعمت باشد و شایسته است تا مسئولین این روستا خود را پرچمدار و پیشتاز تحول در تولیدات کشاورزی و استعدادسنجی و دریافت خدمات مشاوره برای حرکت به سوی زندگی بهتر دانسته و به آن افتخار کنند.

سیدعلی لطفی زاده- محسن سلطانی


 

هماهنگی مردم و کلیه مسئولین روستا عامل مهم پیشرفت برنامه های بکوجا در گرجی آباد

موسس بکوجانقطه قوت گفتمان‌سازی بکوجا در روستای گرجی‌آباد را، هماهنگی تمام ارکان روستا اعم از دهیار، شورای اسلامی، پایگاه بسیج، خانه بهداشت و از همه مهمتر اهالی روستا با مسئولین محلی دانست و افزود: به لطف خداوند، رسالت اصلی بکوجا در این روستا به انجام رسیده است و امیدوارم نیاز چندانی به تکرار آموزش‌های یک سال اخیر، در سال جدید وجود نداشته باشد. لطفی زاده در خصوص عدم تامین بذر موردنیاز کشاورزان روستا نیز به جدید بودن برنج تیسا و کمبود بذر آن اشاره نمود و با قدردانی از حضور مکرر آقای دکتر عرفانی که محقق اصلی برنج تیسا و رییس سابف موسسه تحقیقات برنج آمل هستند، چنین اتفاقی را ناشی از قصور جهاد کشاورزی ندانست و اظهار امیدواری کرد که با تامین بذر موردنیاز در سال جاری، شهد شیرین فزایش چشمگیر تولید محصول به کام کشاورزان این روستا بنشیند.

میدانسرایی، دهیار گرجی آباد از باسابقه ترین دهیاران کشور و فردی بسیار شایسته است

وی ضمن تشکر مجدد از آقای نادعلی میدان سرایی دهیار این روستا، وی را که دارای تجربه 18 سال دهیاری در این روستا می باشد برازنده این مسئولیت دانست و از تواضع، دلسوزی، تعهد، احساس مسئولیت و اخلاق بسیار خوب او به عنوان ویژگی های کلیدی ایشان سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که در سال زراعی جدید، کشاورزان روستا با استقبال مجدد از کشت برنج پرمحصول، گرجی‌آباد را به روستای نمونه در افزایش تولید محصولات زراعی با کیفیت و عملکرد بالا تبدیل کنند.

سیدعلی لطفی زاده - امیر علی شیخ الاسلام زاده



خانه هلال گرجی‌آباد میزبان دوره‌های آموزشی بیشتری از سوی جمعیت هلال احمر خواهد بود

در ادامه جلسه، رضا خادم، رئیس حراست سازمان جوانان هلال احمر، با تشکر از طرح دغدغه‌ها و تقدیر از رویکرد سازنده بکوجا، پیشنهاد داد برای بازگشت خانه هلال روستای گرجی‌آباد به فعالیت‌های سابق خود و رفع سوء‌تفاهمات احتمالی، این خانه هلال میزبان دوره‌های آموزشی و ترویجی هلال در منطقه بوده و جوایزی از سوی جمعیت هلال احمر برای شرکت‌کنندگان و منتخبان این دوره‌ها در نظر گرفته شود.

کبری محمدی، مشاور رئیس سازمان جوانان هلال احمر و نماینده هلال احمر در همکاری با بکوجا نیز، ابراز امیدواری کرد که کمک‌های لازم به خانه هلال روستای گرجی‌آباد از سوی جمعیت هلال احمر ارائه شود.

سهیم بودن کارشناسان طرف قرارداد در افزایش تولید و تعهد به جبران خسارت در صورت کاهش تولید

محدثه جاویدپور، با اشاره به اینکه مردم روستا در پی فعالیت ترویجی سال گذشته، همچنان به کشت برنج پرمحصول علاقه‌مند هستند، گفت: در سال زراعی جدید، در صورت همکاری کامل جهاد کشاورزی و ایجاد بستر مناسب برای تامین بذر مورد نیاز، کشاورزان این روستا آمادگی کامل برای کشت برنج پرمحصول را خواهند داشت.

در خاتمه جلسه، مهندس لطفی زاده بار دیگر از زحمات نمایندگان بکوجا در روستای گرجی‌آباد و تبدیل این روستا به الگویی برای سایر مناطق استان تقدیر کرد و گفت: در خصوص قرارداد و مسئله خسارت احتمالی که از سوی دهیار محترم مطرح شد، لازم به ذکر است که تعهد، عنصر مهمی از کار ترویجی بکوجا می‌باشد و مروجان و متخصصانی که از طریق شبکه مردمی نخبگان، به کشاورزان معرفی می‌شوند، هم در افزایش تولید و هم در زیان احتمالی ناشی از کاهش تولید شریک کشاورز خواهند بود و اقناع متخصصین برای پذیرش این مسئولیت، دشوارترین قسمت کار می باشد، چرا که تا به امروز هر متخصصی، فارغ از نتیجه مشاوره خود به کشاورزان، حق‌الزحمه خود را دریافت می‌کرده و امروز که اصرار بر ارائه تضمین از سوی متخصصین به کشاورزان درخصوص افزایش تولید و دریافت حق‌الزحمه در قالب مشارکت در میزان افزایش تولید است، شاهد بیشترین مقاومت در این بخش از سوی متخصصین می‌باشیم که به فضل الهی و با اجرای موفق چند قرارداد، انشاءالله نگرانی متخصصین نیز برطرف خواهد شد.

رضا خادم - مصطفی سیفی نژاد-نادعلی میدان سرایی-محمدعلی تبار

اخبار مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *