جمعه سوم مرداد 1399- هماهنگی برای تحقق خودکفایی در کشاورزی

به نام خدا

هماهنگی برای تحقق خودکفایی در کشاورزی

بکوجا- مهندس محمدتقی شریعتی- مهران اعتمادی- سید عبدالکریم رضوی- علیرضا مهاجر- رحیم آزادی- محمدمهدی قاسمی

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بکوجا، براساس هماهنگی انجام شده از سوی جناب آقای مهندس مهران اعتمادی، از ساعت 14:00 روز چهارشنبه مورخ 1399/05/01 جلسه ای با جناب آقای مهندس سید عبدالکریم رضوی مدیرعامل سابق شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در ساختمان این شرکت برگزار شد. در ابتدای این دیدار سیدعلی لطفی زاده اهداف و برنامه های بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) را تشریح و از آقای مهندس رضوی جهت همفکری و مساعدت در تحقق اهداف این مجموعه در بخش کشاورزی و دام پروری شامل خودکفایی در تولید برنج، دانه های روغنی، ذرت دانه ای، پنبه و گوشت گوسفندی درخواست همکاری نمود.

 آقای مهندس رضوی ضمن استقبال از اهداف بیان شده، به بیان تجربیاتی هرچند نقطه ای در کشور پرداختند و توصیه نمودند تا ضمن کسب اطلاع از این تجربیات و سازماندهی این فعالیت های نقطه ای، فعالیت های بکوجا نیز از یک مقیاس کوچک آغاز و به تدریج توسعه یابد.

ایشان به تجربه تعاونی آبخیزداری داراب، فعالیت های مشابه در کامیاران در استان کردستان و محمدآباد در  خراسان جنوبی که با محوریت آقای محمدتقی شریعتی انجام شده است اشاره نمودند و به برگزاری نشستی با ایشان توصیه نمودند.

 براساس همین گزارش، آقای مهندس رضوی به تجربیات ارزشمند و مستند شده آقای مهندس رحیم آزادی مدیرکل پدافند غیرعامل در استانداری فارس در حوزه فعالیت قبلی در اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس در سازماندهی تعاونی های روستایی و تشکل های مردمی اشاره نمودند و به برگزاری نشستی با ایشان نیز توصیه نمودند.

 آقای مهندس رضوی از تلاش های آقای مهندس علیرضا مهاجر مجری طرح دانه های روغنی در کشور نیز صحبت و به برگزاری نشستی با ایشان نیز توصیه نمودند. همچنین با بیان فعالیت ها و تلاش های آقای دکتر محمدمهدی قاسمی مدیرکل جهاد کشاورزی استان فارس در متقاعد نمودن کشاورزان و روستائیان استان جهت تغییر نوع کشت با توجه به معضل کمبود آب در استان، مفید بودن استماع تجربیات ایشان را نیز یادآور شدند.

ایشان مهمترین یافته جهاد سازندگی که در اول انقلاب و با دستور حضرت امام(ره) شکل گرفت را در آغاز دهه دوم فعالیت این نهاد انقلابی و خدمتگزار، ضرورت ایجاد توسعه پایدار در روستاها از طریق اهتمام به فعالیت های اقتصادی توام با فعالیت های اجتماعی و فرهنگی بیان نموده و بر توجه به این موضوع در فعالیت های بکوجا تاکید نمودند.

آقای رضوی با اشاره به مشکلات زیاد در دستگاه های دولتی، به ضرورت همراه نمودن این دستگاه ها با اهداف و برنامه ها و فعالیت های مورد نظر بکوجا اشاره نموده و به تعامل سازنده و راهگشا و هدفمند با دستگاه های مذکور تاکید نمودند.

در خاتمه، مقرر شد تا آقای سید عبدالکریم رضوی، هماهنگی های لازم برای انجام دیدارهای توصیه شده فوق و همینطور دیدار با معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و رییس مرکز تحقیقات برنج در شهر رشت و معاون ایشان در مرکز تحقیقات برنج آمل را به عمل آورند.

-اخبار مرتبط:

-مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *