دوشنبه -27مردادماه 1399- شبکه ملی-مردمی بکوجا - استان مازندران - شهرستان بابلسر

به نام خدا

شبکه ملی-مردمی بکوجا- استان مازندران- شهرستان بابلسر

روابط عمومی و امور بین الملل بکوجا (بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی) از جلسه ویدیویی سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا با مهندس عقیل قدیم مسئول شبکه سازی بکوجا و مهندس محسن سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران و مهندس شجاع الله ولی تبار نماینده بکوجا در شهرستان بابلسر از ساعت 09:30 روز یکشنبه مورخ 1399/05/26 خبر داد.

براساس این گزارش، لطفی زاده ضمن اظهار خوشحالی از آشنایی با جهادگر قدیمی، آقای مهندس ولی تبار، از تلاش ها و زحمات انجام شده برای شکل گیری شبکه ملی-مردمی بکوجا در استان مازندران تشکر کرد. وی برضرورت تسریع در معرفی نمایندگان بکوجا بویژه در بخش ها و دهستان ها و روستاهای تابعه شهرستان بابلسر که نقطه مهم تمرکز فعالیت بکوجا می باشند تاکید کرد.

لطفی زاده به بیان راه اندازی سامانه فروشگاه اینترنتی بکوجا که با هدف حمایت از تولیدکنندگان و بویژه تولید محصولات توسط روستائیان در قالب محصولات کشاورزی و یا مشاغل خانگی و یا صنایع دستی اشاره کرد و اظهار امیدواری نمود تا این حرکت بتواند در بهبود معیشت و اقتصاد خانوارهای روستایی موثر باشد.

محسن سلطانی- سیدعلی لطفی زاده- عقیل قدیم-شجاع الله ولی تبار

آقای مهندس شجاع الله ولی تبار نیز ضمن استقبال از اهداف و برنامه های بکوجا بویژه در حوزه ایجاد بازار برای محصولات تولیدی روستائیان و نیز تلاش برای رونق گردشگری روستایی و معرفی ظرفیت های بالقوه روستاها، گزارشی از اقدامات آستان قدس رضوی در به کارگیری خادم یاران در سطح کشور و ایجاد کانون هایی برای موضوعات مختلف، از حضور 620 خادم یار در شهرستان بابلسر و بیش از 1500 خادم یار در شهرستان بابل خبر داد. مهندس ولی تبار نحوه همکاری خادم یاران را کاملا داوطلبانه و هفته ای 6 ساعت عنوان نمود که این کارکرد بایستی مورد تایید دفتر آستان در شهرستان مربوطه قرار گیرد تا امکان اعطاء کشیک خادمی در مرقد مطهر حضرت رضا(ع) فراهم آید. مهندس ولی تبار که پس از بازنشستگی از جهاد کشاورزی استان در حال حاضر نماینده آستان قدس در شهرستان بابلسر نیز می باشد با اشاره به اینکه خادم یاران در قبال ساعت کار داوطلبانه هفتگی در حوزه تخصصی مورد علاقه خود، از وضعیت شکل گیری بکه ملی-مردمی بکوجا در شهرستان ساری، به موضوع انتظار درآمد در بین نمایندگان بکوجا اشاره نمود. مهندس ولی پور که خود بازنشسته جهاد کشاورزی نوبت کشیک به عنوان خادم حرم امام رضا(ع) با امکان اقامت و استفاده از پذیرایی در آستان برخوردار می گردند، از این تجربه به عنوان یک تجربه مقدس و چند وجهی برای فعالیت های داوطلبانه مردمی یادکرد و پیشنهاد نمود تا با هماهنگی آستان قدس نسبت به تشکیل کانون گردشگری در این مجموعه فعالیت نیز اقدام شود.

مهندس ولی تبار گفت که در هر محله یک کانون وجود دارد که نیازهای خود را به کانون های موضوعی اطلاع می دهد و کانون های موضوعی هم نسبت به آن موضوع افدام می نمایند. وی از جمله کانون های موضوعی به کانون های سلامت، دانش آموزی، تعلیم و تربیت خانواده و امثالهم اشاره نمود و با توجه به مذاکرات انجام شده در جلسه، امکان تشکیل کانون حمایت از تولید را نیز مطرح نمود.

نماینده آستان قدس در شهرستان بابلسر به استفاده از ظرفیت های آستان در شهرستان آمل با سرپرستی آقای کوهستانی، شهرستان بابل با سرپرستی آقای دکتر واثقی، شهرستان محمودآباد به سرپرستی آقای هاشمی نسب و استان مازندران به سرپرستی آقای دکتر امام زاده نیز اشاره و به برگزاری نشستی با این دوستان نیز توصیه نمود.

در خاتمه مقرر شد تا آقای مهندس ولی تبار نسبت به دعوت از اعضاء فعال خادم یار در بخش ها و دهستان ها و روستاهای تابعه شهرستان بابلسر اقدام و آقای مهندس سلطانی نیز جهت تشریح اهداف و برنامه های بکوجا در این نشست حاضر و در نهایت نسبت به انتخاب نمایندگان بکوجا در 3 بخش و 6 دهستان و 64 روستای این شهرستان اقدام گردد. همچنین مقرر شد تا نشستی فی مابین آقای مهندس محسن سلطانی و آقای دکتر محمد اسماعیل امام زاده با هدف استفاده از ظرفیت خادم یاران در استان مازندران برگزار گردد و به منظور استفاده از این ظرفیت در سایر استان ها، مذاکره ای بین آقایان مهندس عقیل قدیم و دکتر سید رضا فاطمی امین مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی صورت پذیرد.

وضعیت شهرستان بابلسر و بخش ها و دهستان ها و روستاهای تابعه این شهرستان به شرح جدول زیر می باشد.

(3) بخش و (6) دهستان و (64) روستای تابعه شهرستان بابلسر- استان مازندران

شبکه ملی مردمی بکوجا-شهرستان بابلسر به تفکیک روستا

 -اخبار مرتبط:
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *