سه شنبه-7 بهمن 1399- انتخاب نام و نشان سایت استعدادیابی بکوجا

به نام خدا

انتخاب نام و نشان برای سایت استعدادسنجی بکوجا

1399/11/07


روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزاری جلسه با حضور مهندس سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا، آقایان مهندسین رضا فرخی راد، جواد راد سعید، یوسف شاه تیموری و خانم آتنا عطارنیا به صورت کنفرانس تلفنی از ساعت 16 روز سه شنبه 1399/11/07 برای تعیین بستر اینترنتی و چگونگی شکل گیری سایت استعدادیابی و نام و نشان این فعالیت در مجموعه بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی خبر داد.


 


سید علی لطفی زاده
همکار افتخاری بکوجا- یوسف شاه تیموری
رضا فرخی راد
جواد راد سعید

همکار بکوجا- آتنا عطارنیا


سیدعلی لطفی زاده
یوسف شاه تیموری
رضا فرخی راد
جواد راد سعید
آتنا عطارنیا


براساس گزارش روابط عمومی بکوجا در ابتدای جلسه موسس بکوجا به تشریح اهداف بکوجا در این حوزه پرداخت و گفت که استعدادیابی برای همه گروه های سنی انجام خواهد شد، لیکن در فاز اول گروه سنی 18 تا 30 سال که در معرض 3 تصمیم مهم انتخاب رشته تحیلی، انتخاب شغل و انتخاب همسر می باشند مد نظر می باشند.

لطفی زاده با اشاره به ابنکه استعدادسنجی گروه های سنی تا 30سال با هدف شکوفایی استعداد و گروه سنی 30 تا 50 سال با هدف تثبیت شغل و زندگی و گروه سنی بالای 50 سال با هدف جلوگیری از کهولت زودرس، افسردگی و انزوا انجام می شود، از برنامه ریزی برای استعدادیابی تمام مردم با کمک شبکه ملی-مردمی بکوجا خبر داد.

براساس این گزارش، مهندس جواد رادسعید مشاور IT بکوجا، پیشنهاد نمود که افراد واقع در رده سنی 14 تا 18 سال که در معرض انتخاب رشته دبیرستان هستند نیز در گروه سنی با اولویت اول در استعدادیابی قرار گیرند.

روابط عمومی و امور بین الملل بکوجا همچنین از نقطه نظرات آقای یوسف شاه تیموری مشاور برندسازی بکوجا در ارتباط با موضوع استعدادسنجی سخن گفت. آقای تیموری تفاوت اصلی هدف بکوجا از استعدادیابی با گروه هایی همچون برنامه "عصر جدید" که از تلوزیون پخش شد را در این نکته دانست بکوجا به دنبال شناسایی استعدادهایی است که حتی خود فرد نیز از آن بی اطلاع است، لیکن در برنامه هایی همانند عصر جدید، استعدادهایی که لا اقل برای خود صاحب استعداد شناخته شده بود به مردم معرفی می گردید.

آقای شاه تیموری با تاکید بر ارزش بالای این خدمت، به برنامه های بکوجا برای معرفی مسیر هدایت این استعدادها و کمک به ارتقای کیفی مراکز آموزش و پرورش استعدادهای مختلف در حوزه های فنی، حرفه ای، هنر، ورزش، دانش و ... اشاره نمود و از ضرورت ارائه نسخه مکتوب نتیجه استعدادسنجی افراد نیز سخن گفت و پیشنهاد نام و نشان برای این فعالیت را به ساعاتی دیگر موکول نمود.

براساس این گزارش آتنا عطارنیا مسئول سازماندهی استعدادیابی در بکوجا با اشاره به تفاوت شخصیت افراد در زمان های مختلف، که ممکن است در دوره های زمانی گوناگون منجر به تغییر و تحول در شخصیت و توانمندی های افراد شود، خواستار توجه به این موضوع در تصمیم گیری ها شد.

مهندس لطفی زاده با تایید نظر خانم عطارنیا، از پیش بینی امکان انجام استعدادسنجی افراد در بازه های زمانی مختلف و به صورت مکرر اشاره نمود و از ثبت تاریخچه این آزمون ها در پرونده افراد و امکان مشاهده نتایج آزمون های قبلی خبر داد.

براساس گزارش روابط عمومی بکوجا، در ادامه این جلسه مهندس راد سعید انجام استعدادسنجی تحت وب را نیازمند یک پلتفرم مستقل دانست و بر ضرورت وجود این امکان حتی با ایجاد لینک دسترسی از سایت اصلی بکوجا تاکید کرد. وی همچنین استعدادسنجی را یکی از محل های درآمدزایی برای بکوجا دانست و بر ضرورت پیش بینی درآمد از بخش های مختلف خدمات بکوجا برای پوشش هزینه های جاری و نه سودآوری تاکید نمود و نحوه و زمان اخذ این پول را نیازمند داشتن استراتژی اجرا دانست.

در ادامه این جلسه آقای مهندس رضا فرخی راد که مسئولیت تولید سامانه های بکوجا از جمله سامانه استعدادسنجی را برعهده دارد، بر ضرورت یکپارچگی سامانه های بکوجا تاکید کرد و افزود: چون قرار است پشت صحنه همه این سامانه ها یکپارچه باشند باید دقت شود که اگر هر کدام از زیر سیستم ها به صورت مستقل راه اندازی شوند، تلفیق آنها قدری سخت است. وی در این خصوص پیشنهاد پیش بینی پنلی برای مشاهده همه خدمات قابل ارائه بکوجا به کاربر را عنوان نمود. که مورد تایید سایر حاضرین در جلسه نیز قرار گرفت.

آقای مهندس فرخی راد در پاسخ به سوال مهندس لطفی زاده درخصوص نحوه طراحی سایت و نمای ورودی آن گفت: برای اجرا تمام زیر سیستم های بکوجا پروتوتایپی در جلسات مشترک با آقای مهندس راد سعید و خانم زهرا هاشمی تهیه شده است که اعمال اصلاحاتی در صفحه ورود می تواند مورد استفاده و ملاک طراحی قرار گیرد.

در پایان جلسه مقرر شد پوروتوتایپ مذکور توسط خانم هاشمی در اختیار خانم عطارنیا قرار بگیرد و جلسه تصمیم گیری در ساعت 15:00 روز پنج شنبه مورخ  1399/11/09 با حضور همه اعضا و خانم ها زهرا هاشمی و فرشته لاله برگزار شود.





اخبار مرتبط:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *