دوشنبه20مردادماه 1399-سامانه های بکوجا

به نام خدا

سامانه های بکوجا

همکار افتخاری بکوجا- آقای مهندس امیرحسین مینایی
همکار افتخاری بکوجا- آقای مهندس جواد رادسعید
همکار افتخاری بکوجا- آقای مهندس رضا فرخی راد
همکار افتخاری بکوجا- خانم مهندس فرشته لاله
امیرحسین میناییجواد راد سعیدرضا فرخی رادفرشته لاله


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بکوجا، از ساعت 18:00 روز یکشنبه مورخ 1399/05/19 جلسه بررسی آخرین وضعیت سامانه های بکوجا به صورت ویدیویی و با حضور آقایان مهندسین جواد رادسعید، رضا فرخی راد، امیرحسین مینایی و خانم ها زهرا هاشمی و مهندس فرشته لاله برگزار شد. به موجب این گزارش محور اصلی مذاکرات این جلسه، سامانه های بکوجا و زیرساخت ارتباط وب سرویسی بین زیر سیستم های مختلف مورد نظر بکوجا بوده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بکوجا، در ادامه این جلسه اولین زیر سیستم مورد بررسی، زیر سیستم فروشگاه اینترنتی بکوجا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ابتدا مهندس مینایی مدیر اجرایی بازار بکوجا، گزارشی در رابطه با علت عدم دسترسی به سایت "سرسرا" در روز عید غدیر ارائه و گفت که این سایت از امشب فعال خواهد شد. مینایی به مذاکرات انجام شده با نمایندگان بکوجا در استان های گیلان و مازندران برای معرفی محصول بر روی سایت هم اشاره نمود. در ادامه مهندس لطفی زاده ضمن تشریح مجدد ماموریت های نمایندگان بکوجا در استان ها، بر ضرورت توجه به اهداف بکوجا در روش های انجام کار هم تاکید کرد. لطفی زاده سامانه بازار بکوجا را بستری برای حمایت از محصولات تولیدی روستائیان عنوان نمود و خاطرنشان کرد که خرید محصولات روستائیان توسط بکوجا تنها در صورتی توجیه دارد که قبلا تعهدی در این ارتباط از جمله تضمین فروش به قیمتی مشخص که ممکن است در آن مقطع زمانی قیمت محصول در یازار پیین تر و بکوجا موظف به انجام تعهدات خود باشد. لطفی زاده به ویژگی های فردی نمایندگان بکوجا در استان های مازندران و گیلان اشاره و ایشان را فاقد سابقه در امر تجارت دانست و از آقای مینایی خواست تا متناسب با توانایی ها و تجربیات این افراد بر روی آنها حساب باز کند و برای موضوع تجارت به دنبال افراد با تجربه و قابل اعتماد در این زمینه باشند. مهندس لطفی زاده موضوع مدیریت اجرایی بازار بکوجا را موضوعی مستقل از این جلسه عنوان نمود و خواستار طرح سایر موارد در جلسه جداگانه ای شد.

در ادامه جلسه موضوع سامانه جامع بازار بکوجا که قرار است توسط آقای مهندس فرخی راد تولید و ارائه گردد مطرح شد. مهندس لطفی زاده به ارسال یادداشت های آقای مهندس مینایی تحت عنوان انتظارات اجرایی از سامانه بازار بکوجا اشاره و از آقای مهندس فرخی راد درخواست نمود تا برداشت خود از این یادداشت را ارئه نمایند. آقای مهندس فرخی راد در یک جمع بندی کلی، سامانه بازار در اختیار خود را در برگیرنده عمده نیازهای بکوجا دانست و عمده تفاوت آنرا market place نبودن سامانه فعلی خود دانست. مهندس فرخی اظهار داشت که اگر این نقیصه در شرایط کنونی پذیرفته شود، در این صورت بایستی برای سامانه موجود یک برنامه UI تهیه شود تا متناسب با نیازهای مشتریان بکوجا امکان استفاده از ظرفیت های سامانه فراهم گردد.

وی در ادامه خواهان بحث و اتفاق نظر در مورد انتخاب یک قالب برای راه اندازی بازار بکوجا بود که اختیار انتخاب در این به شخص ایشان واگذار شد تا روند پیشرفت سریع تری را در راه اندازی بازار بکوجا باشند.

مهندس لطفی زاده با تشکر و قدردانی از زحمات آقای مهندس علیرضا میرزایی در طراحی و راه اندازی سایت bekooja.ir و مهندسین امیرحسین مینایی، آرش هاشمی و امیر حسینی در راه اندازی سامانه فروشگاه بکوجا، از عدم پیشرفت در سایر سامانه ها از جمله تهیه پروتوتایپ و فلودیاگرام ها و RFP سامانه های موردنیاز علیرغم گذشت بیش از 7 ماه از برگزاری جلسات انتقاد نمود و بر جدیت بیشتر در پیشبرد اهداف و رسالت بکوجا در راه اندازی زیر سیستم های مختلف مانند استعدادیابی، مدل اقتصاد، بانک اطلاعات در زمینه های مختلف، تعریف پروژه و دیگر زیر سیستم ها تاکید کرد. لطفی زاده از آقای مهندس رادسعید خواست تا برنامه زمانبندی تحویل سامانه ها بویژه سامانه استعدادیابی و بازار را تا جلسه بعد ارائه نماید.

مهندس رادسعید با اشاره به تاخیر پیش آمده در روند راه اندازی زیر سیستم ها بیان کرد خوشبختانه انجام کارها در مسیر صحیح قرارگرفته است و طی چند روز اینده برنامه زمان بندی اجرای زیرسیستم های سامانه بکوجا در اختیار حاضرین در جلسه قرارخواهد گرفت.

در ادامه مهندس لطفی زاده از آقایان راد سعید و مینایی خواست هرکدام شخصا مسئولیت پیگیری و اجرای حوزه کاری خود را برعهده بگیرند تا امکان تمرکز بر روی سایر فعالیت های بکوجا فراهم آید.

با توجه به مشکلات اینترنت و وقت جلسه بررسی پیشرفت دیگر زیر سیستم های سامانه به جلسه دیگری موکول شد.


اخبار مرتبط:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *