چهارشنبه-15تیر1401-چهل و چهارمین جلسه هماهنگی با هلال احمر-برنامه‌ریزی برای سفر پیش رو به استان‌های گلستان و مازندران.

به نام خدا

چهل و چهارمین جلسه هماهنگی با هلال احمر-برنامه‌ریزی برای سفر پیش رو به استان‌های گلستان و مازندران

(چهارشنبه 1401/04/15)

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مردم‌نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزاری چهل و چهارمین جلسه هماهنگی میان سازمان جوانان هلال احمر و معاون جوانان جمعیت هلال احمر در استان گلستان با بکوجا خبر داد.

براساس این گزارش در این جلسه که به صورت تصویری و از ساعت 22:00 روز سه‌شنبه 1401/04/15 برگزار شد، افراد زیر حضور داشتند:

  1. سیدعلی لطفی زاده؛ موسس بکوجا
  2. کبری محمدی؛ نماینده تام الاختیار رییس سازمان جوانان هلال احمر
  3. محسن سلطانی؛ نماینده بکوجا در استان مازندران 
  4. عید محمد فاروقی؛ نماینده بکوجا در استان گلستان
  5. فاطمه میرزاحسینیان؛ سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان گلستان
  6. امیرعلی شیخ‌الاسلام‌زاده؛ از دفتر مرکزی بکوجا

 

موسس بکوجا- سیدعلی لطفی زادهمحسن سلطانی
عید محمد فاروقی
سیدعلی لطفی زاده محسن سلطانیعید محمد فاروقی
کبری محمدیفاطمه میرزاحسینیانسیدامیرعلی شیخ الاسلام زاده
کبری محمدیفاطمه میرزا حسینیان سید امیرعلی شیخ الاسلام زاده


در ابتدای جلسه، مهندس سلطانی با اشاره به جلسه صبح امروز با حضور مهندس لطفی‌زاده و دکتر احسانی رییس اسبق سازمان جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه استان و مهندس شهیدی‌فر رییس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، برای تقویت حضور متخصصان کشاورزی در بین نمایندگان شبکه ملی-مردمی بکوجا در استان، ابراز امیدواری کرد. سید علی لطفی‌زاده نیز با تقدیر از توضیحات آقای سلطانی، جلسه صبح امروز را هدفمند و مفید ارزیابی کرد.


هم‌اندیشی در مورد برنامه‌های سفر پیش رو به استان‌های گلستان و مازندران

در ادامه، مهندس فاروقی نماینده بکوجا در استان گلستان، با توجه به سفر پیش روی مهندس لطفی‌زاده و همراهان به استان های مازندران و گلستان، از خانم محمدی خواست تا برنامه سفر مذکور را تشریح نماید.

کبری محمدی در تشریح برنامه سفر و کارگاه آموزشی پیش رو گفت: انشاءالله طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده که مصادف با 21 و 22 تیرماه سال 1401 خواهد بود به اتفاق مسئول حراست سازمان جوانان هلال احمر و خانم یزدانی از همکاران خود در این سازمان و در معیت مهندس لطفی زاده موسس بکوجا و همراهان ایشان بازدیدی از روستاهای منتخب در اجرای طرح مشترک بکوجا و هلال احمر خواهیم داشت و از نزدیک با وضعیت اجرای کار در این روستاها آشنا خواهم شد. وی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه آموزشی دوروزه در اردوگاه دلند در استان گلستان برای نمایندگان بکوجا و هلال احمر، اظهار امیدواری کرد تا به زودی جلسه‌ای با خانم میرزاحسینیان و با حضور خانم دکتر نوشادی، مدرس دوره داشته باشد و در آن جلسه پیرامون جزئیات مفاد آموزشی به جمع بندی برسند

فاطمه میرزاحسینیان نیز، با اشاره به تداخل برنامه کارگاه آموزشی و تمرکز فعالیت‌های کشاورزی مردم منطقه در بازه زمانی فعلی، از احتمال تاخیر در دوره خبر داد. وی خواستار جلسه‌ای با حضور مهندس لطفی‌زاده، برای جمع‌بندی تعداد حاضران در دوره و سهم هر یک از گروه‌های مخاطب، با توجه به محدود بودن ظرفیت دوره گردید.

 

خانم محمدی، با توجه توضیحات خانم میرزاحسینیان، خاطر نشان کرد که اگر مشغله کشاورزی جوانان داوطلب در استان، فراغت لازم برای شرکت در دوره را به ایشان ندهد، از کیفیت دوره کاسته خواهد شد. محمدی گفت: مهم این است که جوانان داوطلب از بین مردم روستا انتخاب شوند و در زمان حضور در کارگاه آموزشی، با ذهنی آزاد و بی دغدغه برای بهره‌مندی کامل از مطالب در آن شرکت کنند؛ فلذا اگر تداخلی بین زمان کارگاه و تمرکز فعالیت‌های کشاورزی منطقه وجود دارد، پیشنهاد می‌کنم با به تعویق افتادن زمان برگزاری برای چند هفته، کیفیت برگزاری آن را حفظ کنیم. میرزاحسینیان برای رفع مشکل فوق، بر برگزاری جلسه ای بین خود، خانم محمدی و مهندس لطفی‌زاده تاکید کرد.

در ادامه جلسه، آقای مهندس فاروقی، خانم محمدی و خانم میرزاحسینیان، در مورد برنامه کارگاه آموزشی تبادل نظر کردند. محمدی مدت برگزاری دوره را، دو روز و هر روز، از 8 صبح تا 16 بعدازظهر عنوان کرد و این زمان را برای پوشش مطالبی نظیر تیم‌سازی، کار گروهی، تسهیل‌گری، رویکردهای اجتماع محور، مشارکت محلی و غیره، لازم و ضروری دانست. وی ابراز امیدواری کرد که با مدیریت خانم میرزاحسینیان و تجربه مدرس دوره، خانم دکتر نوشادی، کارگاه آموزشی از بازدهی و اثربخشی لازم برخوردار باشد. فاروقی ‌مدت 16 ساعته کارگاه را قدری زیاد دانست. وی پیشنهاد داد که برای جلوگیری از کاهش بازدهی کارگاه آموزشی، محتوای آموزشی جلسه از قبل در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گیرد.


سیدعلی لطفی زاده- کبری محمدی- محسن سلطانی- فاطمه میرزاحسینیان


خانم کبری محمدی از مهندس فاروقی و خانم میرزاحسینیان خواست که جدولی از اطلاعات افراد شرکت‌کننده در کارگاه را، شامل سن، تحصیلات، سابقه اجرایی، سمت و هر نوع اطلاعات لازم، تهیه و به وی ارائه کنند. وی ادامه داد: البته روش کار آموزشی خانم دکتر نوشادی بسیار جذاب و گیراست و در قالب تعامل دو سویه است. فلذا نگرانی از بابت خسته‌کننده بودن کارگاه نداشته باشید. اما این دغدغه شما را، با مدرس دوره مطرح خواهیم نمود.


تغییرات مدیریتی در استان گلستان و تاثیر آن بر ماموریت نمایندگان بکوجا

در ادامه جلسه، مهندس فاروقی به تغییر مدیران جهاد کشاورزی و فرمانداران و بخشداران در سطح استان و شهرستان ها و بخش ها  اشاره کرد و از ضرورت برگزاری جلسه ای با مدیران جدید برای تشریح اهداف بکوجا خبر داد.

 

تمهیداتی برای برگزاری هر چه بهتر کارگاه آموزشی در اردوگاه دلند

فاروقی، با توجه به فواصل موجود بین روستاهای منطقه، ساعت ورود مهندس لطفی‌زاده و همراهان به استان را پرسید تا برنامه‌ریزی سفر آسان‌تر شود. نماینده بکوجا در استان گلستان با اشاره به شاغل بودن برخی از همکاران بکوجا به ویژه در شهرستان آق قلا، خواستار مکاتبه‌ای از سوی مهندس لطفی زاده با جهاد کشاورزی استان، برای موجه‌سازی مرخصی همکاران  به منظور حضور در کارگاه آموزشی گردید.

همچنین موسس بکوجا ضمن ارائه پیش نویس برنامه سفر به استان های مازندران و گلستان و همراهی آقای مهندس شیخ الاسلام زاده و خانم مهندس غلامعلیان در این سفر، در خصوص برنامه‌های سفر پیش رو، نکاتی را به حاضران ارائه داد. وی با اشاره به تذکر خانم محمدی در جلسه گذشته، که خواستار تدوین دستور جلسه برای جلسات بودند، وعده داد که از جلسه دو هفته آینده این روال در جلسات هماهنگی بکوجا و هلال احمر برقرار شود.

در خاتمه جلسه، کبری محمدی، با مروری بر مباحث جلسه و تصمیمات آن، موضوع جلسه با آقای مهندس لطفی زاده و مدرس دوره آموزشی را یادآور شد و ابراز امیدواری نمود که تصمیمات این جلسات، منجر به برگزاری کارگاه آموزشی با بهترین کیفیت گردد.


 همکاری بکوجا و سازمان هلال احمر در استان های گلستان و مازندران

 

اخبار مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *