چهارشنبه-۴خرداد۱۴۰1-سی و هشتمین جلسه هماهنگی با هلال احمر

به نام خدا

سی و هشتمین جلسه هماهنگی با هلال احمر

چهارشنبه 1401/03/04

روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزاری سی و هشتمین جلسه هماهنگی میان سازمان جوانان هلال با بکوجا خبر داد.

براساس این گزارش در این جلسه که به صورت تصویری و از ساعت 22:00 روز سه شنبه 1401/03/03 برگزار شد، افراد زیر حضور داشتند:

  1. سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا
  2. کبری محمدی نماینده تام الاختیار رییس سازمان جوانان هلال احمر
  3. محسن سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران
  4. عیدمحمد فاروقی نماینده بکوجا در استان گلستان
  5. فاطمه میرزاحسینیان سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان گلستان


موسس بکوجا- سیدعلی لطفی زادهمحسن سلطانی
عید محمد فاروقی
سیدعلی لطفی زاده محسن سلطانیعید محمد فاروقی
کبری محمدی
فاطمه میرزاحسینیان
کبری محمدیفاطمه میرزا حسینیان 


به موجب این گزارش در ابتدای این جلسه آقای مهندس عیدمحمد فاروقی نماینده بکوجا در استان گلستان از ادامه برداشت محصول کلزا از مزارع استان و انجام کارهای مقدماتی برای کشت پنبه خبر داد و با مروری بر اقدامات انجام شده در طول دوره همکاری فیمابین بکوجا و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، از آخرین هماهنگی ها برای استقرار نماینده هلال احمر در روستاهای وحدت و محمدآباد به عنوان نماینده مشترک دو مجموعه در روزهای آینده خبر داد.

فاروقی همچنین خواستار آموزش کامل این نمایندگان نسبت به وظایف خود در روستا قبل از معارفه آنان با مسئولین محلی شد.

در ادامه این جلسه خانم فاطمه میرزاحسینیان معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان گلستان نیز با ارائه توضیحاتی درخصوص تجربیات حاصل از انتخاب نماینده مشترک بکوجا و هلال احمر در روستاهای اتراچال، قورپلیجه، لیوان غربی و نصرآباد، اظهار امیدواری کرد تا با توجیه کامل همه افراد ذیمدخل در فعالیت ترویجی بکوجا در روستاهای منتخب ائم از اعضای هلال احمر و نمایندگان بکوجا در سطوح مختلف شهرستان، بخش، دهستان و روستا و نیز مسئولین محلی از جمله اعضای شورای روستا و دهیار و مسئولین بسیج و خانه بهداشت و ... در روستا، شاهد نتیجه هر چه بهتر در روستاهای منتخب باشیم.

میرزاحسینیان بر لزوم تهیه شرح خدمات و تعیین وظایف هریک از افراد دخیل در انجام این فعالیت ترویجی تاکید کرد.

خانم کبری محمدی مشاور رییس سازمان جوانان هلال احمر کشور و نماینده تام الاختیار این سازمان در ارتباط با بکوجا نیز ضمن اشاره به اقدامات انجام شده برای اخذ مجوز آموزش دست اندرکاران این پروژه، از برگزاری قریب الوقوع دوره های آموزشی خبر داد و از خانم میرزاحسینیان خواست تا افراد مورد نظر خود برای حضور در این دوره را معرفی نمایند.


سیدعلی لطفی زاده-کبری محمدی- فاطمه میرزا حسینیان- عیدمحمد فاروقی- محسن سلطانی



محمدی همچنین از برگزاری جلسه ای با حضور ریاست سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و معاون جوانان جمعیت در استان مازندران و حضور چند دقیقه ای تصویری مهندس لطفی زاده در این جلسه خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا با نهایی شدن تفاهم نامه بکوجا با سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، همکاری استان های مختلف با بکوجا از انظباط و انسجام و یکپارچگی بیشتری برخوردار گردد.

مشاور رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر همچنین از برنامه خود برای بازدید از روستاهای پایلوت در استان های مازندران و گلستان در هفته های آتی خبر داد و از مهندس لطفی زاده موسس بکوجا نیز دعوت کرد تا در این بازدیدها حضور داشته باشد.

در پایان این جلسه سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در چندین ماه همکاری مشترک با سازمان جوانان هلال احمر، به پیش نویس تفاهم نامه همکاری فیمابین که قبل از شروع اقدامات اجرایی آماده شده بود اشاره کرد و افزود: علت تاخیر در نهایی نمودن تفاهم نامه مذکور، درج تجربیات حاصل از اقدامات انجام شده در روستاهای منتخب دو استان مازندران و گلستان بوده است که امیدواریم در آینده نزدیک تفاهم نامه مذکور نهایی و امضا گردد.

لطفی زاده همچنین از زحمات خانم محدثه جاویدپور در روستای گرجی آباد شهرستان بابل در استان مازندران که روستای منتخب بکوجا و هلال احمر برای همکاری مشترک بوده تشکر و قدردانی نمود و اهداف محقق شده در این روستا را بسیار خوب و قابل قبول ارزیابی نمود.

موسس بکوجا همچنین بر تهیه شرح وظایف و شرایط احراز برای نمایندگان بکوجا اشاره نمود و با اشاره به تهیه بسته آموزشی برای نمایندگان مشترک بکوجا و هلال احمر، از برگزاری کلاس آموزش برای نمایندگان معرفی شده هلال احمر توسط وی سخن گفت و بر ضرورت استعدادسنجی و آموزش همه افرادی که به هر ترتیبی قصد همکاری با بکوجا را داشته باشند تاکید کرد.

اخبار مرتبط:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *