سه شنبه-31 خرداد1401-چهل و دومین جلسه هماهنگی با هلال احمر.

به نام خدا

چهل و دومین جلسه هماهنگی با هلال احمر

سه‌شنبه 1401/03/31

روابط عمومی و امور بین‌الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزاری چهل و دومین جلسه هماهنگی میان سازمان جوانان هلال احمر با بکوجا خبر داد.

براساس این گزارش در این جلسه که به صورت تصویری و از ساعت 22:00 روز سه شنبه 1401/03/31 برگزار شد، افراد زیر حضور داشتند:

  1. سیدعلی لطفی زاده؛ موسس بکوجا
  2. کبری محمدی؛ نماینده تام الاختیار رییس سازمان جوانان هلال احمر
  3. محسن سلطانی؛ نماینده بکوجا در استان مازندران
  4. عیدمحمد فاروقی؛ نماینده بکوجا در استان گلستان
  5. فاطمه میرزاحسینیان؛ سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان گلستان
  6. امیرعلی شیخ‌الاسلام‌زاده؛ از دفتر مرکزی بکوجا

               


موسس بکوجا- سیدعلی لطفی زادهمحسن سلطانی
عید محمد فاروقی
سیدعلی لطفی زاده محسن سلطانیعید محمد فاروقی
کبری محمدیفاطمه میرزاحسینیانسیدامیرعلی شیخ الاسلام زاده
کبری محمدیفاطمه میرزا حسینیان سید امیرعلی شیخ الاسلام زاده

 

به موجب این گزارش، در آغاز این جلسه، آقای مهندس لطفی زاده  به معرفی مهندس امیرعلی شیخ الاسلام زاده به حاضران، که در نظر است تا در حوزه روابط عمومی به بکوجا کمک نماید پرداخت. در ادامه مهندس محسن سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران، با تقدیر از زحمات دکتر عرفانی، گفت: با سرکشی‌ها و نظارت آقای دکتر عرفانی در بحث کشت برنج در شرق استان مازندران، به بازدهی قابل توجهی در کشت برنج پرمحصول تیسا رسیده‌ایم و امیدواریم بتوانیم به کشت دوم در سال جاری نیز برسیم. وی با اشاره به ضعف نسبی در حوزه دام، ابراز امیدواری کرد که در این زمینه نیز، فعالیتی نمونه در سطح استان و کشور شکل بگیرد.

            نماینده بکوجا در استان مازندران، در پاسخ به سوالی از مهندس فاروقی نماینده بکوجا در استان گلستان، ادامه داد: سطح زیر کشت برنج بالغ بر حدود 12 هکتار می‌باشد که بذر آن از موسسه تحقیقات برنج معاونت مازندران در حومه شهر آمل تهیه شده و امیدواریم با تکیه بر لطف خدا و عدم تبدیل محصول سال جاری به برنج خوراکی و نگهداری کل محصول به عنوان بذر، در سال آینده شاهد سطح زیر کشت بیشتری از برنج پرمحصول تیسا باشیم.

بهبود بهره وری و افزایش برداشت برنج تیسا


            خانم کبری محمدی مشاور رییس سازمان جوانان هلال احمر کشور و نماینده تام الاختیار این سازمان در ارتباط با بکوجا نیز، ضمن تقدیر و آرزوی موفقیت و سلامتی برای آقای مهندس سلطانی، خواستار گزارشی از روند توسعه همکاری بکوجا و هلال احمر استان گلستان شد که خانم فاطمه میرزاحسینیان، سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان گلستان در پاسخ وی، به جلسه با بخشدار، دهیار و داوطلبان خانه هلال در شهرستان آق‌قلا اشاره کرد و افزود که امروز مورخ 1401/03/31 خانه هلال احمر در روستای وحدت که از مناطق کم برخوردار این شهرستان می باشد افتتاح گردیده است. خانم میرزاحسینیان گریزی به طرح‌های دیگر اجرا شده در سطح استان در طی ماه‌های اخیر نیز داشت و از استقبال بخشدار محترم آق‌قلا از فعالیت هلال احمر در سطح شهرستان و علاقه‌مندی مسئولان استانی به اجرای طرح خبر داد.

            معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان گلستان، ابراز امیدواری کرد که تأسیس خانه هلال در روستای وحدت، موجب کاهش محرومیت و توسعه روستا براساس رویکرد اجتماع محور و مشارکت مردم روستا گردد و در همین راستا، ادامه داد: آموزش همکاران در خانه هلال از اولویت‌های اصلی به شمار می‌رود و فراخوان هلال احمر برای جذب افراد علاقه‌مند در سطح روستا منتشر گردیده است.

            مهندس فاروقی نماینده بکوجا در استان گلستان نیز، ضمن خیر مقدم به امیرعلی شیخ‌الاسلام‌زاده همکار جدید بکوجا، و تقدیر از رویکرد اجتماع‌محور خانم میرزاحسینیان در جذب همکاران از میان مردم خود روستا، از برگزاری جلسه‌ای در بین مسئولان استان گلستان خبر داد. فاروقی افزود: در آن جلسه ظرفیت‌های کشور با محوریت منابع انسانی و ملّی تشریح گردید. اقتصاد پاشنۀ آشیل هر دولت است که متاسفانه در حال حاضر ضعف بزرگی برای آن مشاهده می‌شود. دولت‌ها هر کدام نقاط قوت و ضعفی داشته‌اند و در وضع کنونی می‌بایستی نگاه علمی و شرایط کارشناسی را بپذیریم و بر عملکرد خود حاکم کنیم. این نیاز به همراهی و هم‌افزایی دارد. برای مقابله با مشکلات جاری، در درجه اول اتحاد و انسجام، در درجه دوم اولویت دادن به دانش و تولید و سوم، جذب نخبگان به فعالیت‌ها لازم است. در این صورت است که ما می‌توانیم امنیت را تضمین کنیم. فاروقی امنیت غذایی را مهمترین نوع امنیت دانست و ادامه داد: اگر امنیت غذایی دچار مشکل باشد، امنیت اجتماعی نیز به خطر خواهد افتاد.

نماینده بکوجا در استان گلستان، در بیان دیگر مطالب جلسه اخیر با مسئولان استانی افزود: کارهای تولیدی می‌توانند صادرات و ارزآوری داشته باشند و بکوجا نیز با درک تمام این مسائل، در مدت فعالیت خود، فارغ از نگاه سیاسی همواره خواستار پایداری در تولید در انواع زمینه‌ها بوده است. فاروقی افزود که در آن جلسه خواستار همراهی کشاورزان، نخبگان، رسانه‌ها و مسئولان شدیم تا خلاء بزرگ موجود در بین کشاورزان مختلف استان کاهش داده شود. اگر بتوانیم 200 تا 250 کیلوگرم در هر هکتار، افزایش تولید محصولات زراعی را داشته باشیم، ما را به اهداف داخلی و خارجی‌مان در سطح کلان می‌رساند.

وی با اشاره به گلایه برخی کشاورزان استان از مشکل کم‌آبی، خاطر نشان کرد که بحران آب در سال جاری، کمی جدی‌تر است. همچنین مهندس فاروقی از برگزاری جلسۀ مشابه دیگری با حضور تولیدکنندگان استان در آینده نزدیک و از تمایل بخشدار منطقه آق‌قلا از حضور نماینده بکوجا در جلسات اقتصادی خبر داد.

افزایش تولید


در ادامه جلسه، خانم میرزاحسینیان، سرپرست معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان گلستان، در تکمیل گزارشی از اقدامات صورت گرفته در تأسیس خانه هلال در روستای وحدت در استان گلستان، از تشکیل جلسه‌ای با مسئولان روستایی خبر داد و گفت: اهمیت همراهی برای نیل به اهداف برای مردم عزیز روستا تشریح شده است و در تلاش برای جلب همکاری ایشان هستیم. در جلسۀ اخیر نیز، جمعی از اعضای شورای روستا، دهیار و برخی افراد تأثیرگذار روستا حضور داشتند و در تلاش هستیم که در جلسۀ بعدی، از کشاورزان نیز برای شرکت در جلسه دعوت کنیم.

خانم کبری محمدی، با تشکر از تلاش‌های خانم میرزاحسینیان، به وی پیشنهاد کرد که برای جلسات نیز، فراخوان و اطلاع‌رسانی عمومی صادر شود تا همراهی بهتری از سوی مردم روستا جلب گردد. فاطمه میرزاحسینیان نیز در پاسخ از پیشنهاد سازنده محمدی تقدیر کرد و گفت که در حال حاضر نیز، به علت سرعت بالای اطلاع‌رسانی در میان مردم روستا، حساسیت لازم به سرعت در میان آ‌ن‌ها ایجاد می‌گردد.

همچنین در این جلسه، خانم محمدی و خانم میرزاحسینیان، پیرامون تاریخ‌ها و فرآیند جلسات آموزشی و دیدارهای مردمی حضوری بکوجا، تبادل نظر کردند. محمدی شروع دوره‌های آموزشی را خبر خوبی دانست و ادامه داد: هدف این است که در همه روستاهای حوزه فعالیت مشترک بکوجا و هلال احمر، افراد لازم برای توسعه همکاری‌ها آموزش‌های لازم را دریافت کرده باشند. مکان اولین دوره این آموزش‌ها، اردوگاه هلال احمر در شهر دلند از توابع شهرستان رامیان در استان گلستان عنوان شد و مقرر گردید که تاریخ برگزاری، پس از هماهنگی به اطلاع عموم حاضران در جلسه برسد.

موضوع پایانی جلسه، نحوه توسعه سیستم‌های آبیاری و خدمات کشاورزی منطقه بود. مهندس عید محمد فاروقی با بیان اینکه سپاه پاسداران در منطقه آق‌قلا در حال طراحی و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری است افزود: که از بنیاد برکت نیز بودجه‌ای برای این کار اختصاص یافته است که برای ساخت 400 واحد مسکن با وام و تجهیز کشاورزان منطقه به ماشین‌آلات و سیستم‌های نوین کشاورزی صرف خواهد شد.

در پایان این جلسه، مهندس لطفی زاده با قدردانی از زحمات یکایک حاضران در پیشبرد اهداف بکوجا در استان‌های گلستان و مازندران، ابراز امیدواری کرد که به زودی سفری به این دو استان داشته باشد.

اخبار مرتبط:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *