چهارشنبه-سوم دی ماه1399-گام دیگری برای تولید سامانه مدل اقتصاد ایران

به نام خدا

گام دیگری برای تولید سامانه مدل اقتصاد ایران


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بکوجا، ششمین جلسه راهبری تولید سامانه مدل اقتصاد ایران از ساعت 15:00 روز سه شنبه مورخ  1399/10/02 با حضور آقای مهندس سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا، آقای مهندس رضا فرخی راد مدیرعامل شرکت داده پردازان احداث و خانم زهرا هاشمی مسئول تهیه فلودیاگرام های بکوجا در دفتر این مجموعه برگزار شد.



سید علی لطفی زاده
رضا فرخی راد
سیدعلی لطفی زاده
رضا فرخی راد



براساس این گزارش، با توجه به فراهم شدن بستر نرم افزاری یکپارچه برای سامانه های بکوجا، شرایط برای اجرایی شدن مراحل تولید سامانه مدل اقتصادی ایران فراهم گردیده است.


این گزارش می افزاید که در این جلسه بر کلیات مدل اقتصاد ایران مرور اجمالی صورت گرفته و مقرر شده تا هزینه های کشور شامل هزینه های مردم و دولت از یک سو و درآمدهای کشور از سوی دیگر در این مدل پیش بینی و محل مناسبی هم برای درج سپرده ها و دارایی های مردم و دولت لحاظ گردد.

براساس این گزارش، قرار است تا سامانه مدل اقتصاد ایران در 3 فاز تولید گردد و در فاز اول، کلیات اقتصاد ایران مدل سازی و در گام های بعدی اجزاء آن نیز مدل خواهد شد.


ساخت مدل برآورد هزینه های مردم برای تحقق سطوح مختلف رفاهی در زندگی ایشان و برآورد بار هزینه ای هر نوع بهبود در رفاه عمومی و چگونگی تامین منابع آن از محل درآمدهای متصور در کشور و همچنین ساخت مدل رفتار هزینه ای مردم در قبال سطوح مختلف درآمدی، ساخت مدل توزیع درآمدهای کشور میان دولت و ملت و نحوه توزیع درآمد سهم مردم میان اقشار مختلف جامعه و پارامترهای تاثیرگذار در برقراری عدالت اقتصادی از مهمترین بخش های فاز اول مدل خواهد بود.


همچنین ساخت مدل ترکیب سهم مواد اولیه وارداتی و وابستگی به تجهیزات وارداتی در هریک از درآمدهایی که در کشور صورت می پذیرد از دیگر بخش های این مدل خواهد بود.


برآورد میزان ارز موردنیاز برای پاسخگویی به نیازهای داخلی کشور و تاثیر خودکفایی در تولید محصولات و تجهیزات در کاهش این نیاز و سهم اجتناب ناپذیر صادرات در اقتصاد ایران از دیگر بخش هایی است که در این مدل پیش بینی گردیده است.


روابط عمومی و امور بین الملل بکوجا، پاسخ به سوالاتی از قبیل سطح رفاه مردم، هزینه های سالیانه مردم و دولت، درآمدهای سالیانه کشور حاصل از فعالیت های مردم در عرصه های مختلف و درآمدهای  دولت خارج از موضوع مالیات و جرایم و ..، حداقل میزان تجارت خارجی، کسری درآمدها و تاثیر آن در رفاه اجتماعی و مدل عدالت اقتصادی از جمله دست آوردهای این مدل در فاز اول خواهد بود.



-اخبار مرتبط:




 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *