پنج شنبه-16بهمن1399-همکاری با انجمن علمی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه علوم تحقیقات

به نام خدا

همکاری با انجمن علمی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه علوم تحقیقات

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا)، جلسه هماهنگی برای استفاده از ظرفیت انجمن علمی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد- واحد علوم تحقیقات از ساعت 21:00 روز چهارشنبه 1399/11/15  به صورت تصویری و با حضور سید علی لطفی زاده موسس بکوجا، احمدرضا نصرتی همکار بکوجا در پروژه "اولویت بندی تولید تجهیزات پزشکی در ایران" و محراب رحیم زاده دبیر انجمن علمی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی- واحد علوم تحقیقات برگزار شد.


براساس این گزارش، در ابتدای جلسه، مهندس لطفی زاده اهداف و برنامه های بکوجا را تشریح و هدف از تعریف پروژه "اولویت بندی تولید تجهیزات پزشکی در ایران" را تبیین نمود.



تجهیزات پزشکی



در ادامه آقای رحیم زاده دبیر انجمن علمی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد- واحد علوم تحقیقات سوالات مورد نظر خود را مطرح و پس از آن مقرر شد تا در گام اول آقای رحیم زاده نسبت به معرفی دانشجویان رشته مهندسی پزشکی برای انجام استعدادسنجی اقدام و پس از آن، متناسب با استعداد دانشجویان، آن گروهی که تناسب کافی میان نتایج استعدادسنجی آنان با رشته تحصیلی آنان وجود ندارد مشخص و راهنمایی لازم به آنها صورت پذیرد و برای آن دسته از دانشجویانی که تناسب استعداد و علاقمندی با پروژه "اولویت بندی تولید تجهیزات پزشکی در ایران" وجود دارد، سازماندهی لازم برای همکاری در پروژه صورت پذیرد.


همچنین مقرر شد تا در گام بعدی، ارتباط لازم میان دانشجویان با اساتید ذیربط برای دریافت راهنمایی و تشکیل تیم های تحقیقاتی در راستای انجام این پروژه و سپس ورود به فاز تولید براساس اولویت های تعیین شده صورت پذیرد.


تجهیزات پزشکی


لطفی زاده با اشاره به ضرورت استفاده از تخصص های مختلف همچون مکانیک، برق، کامپیوتر، مواد، پزشکی و ... در ساخت تجهیزات پزشکی، از رحیم زاده خواست تا ارتباط خود با دبیران انجمن های علمی سایر دانشکده ها را نیز برقرار تا در زمان لازم امکان استفاده از این ظرفیت نیز وجود داشته باشد.


لطفی زاده همچنین پیشنهاد برقراری ارتباط با دبیران علمی سایر دانشگاه هایی که دارای دانشکده مهندسی پزشکی می باشند را نیز مطرح نمود و با توجه به گستردگی و تنوع انواع تجهیزات پزشکی، از آقای رحیم زاده خواست تا ارتباط خود با دبیران انجمن های علمی مهندسی پزشکی در 20 دانشگاه دیگری که در حال حاضر این رشته را ارائه می نمایند نیز برقرار و سازماندهی مشابهی را برای استفاده از ظرفیت دانشجویان و اساتید آن دانشگاه ها توسط دبیران مذکور صورت دهد.


اسامی 21 دانشگاهی که براساس دفترچه انتخاب رشته در سال 1399 و در رشته مهندسی پزشکی پذیرش دانشجو دارند به شرح زیر است:

1-دانشگاه اصفهان

2-دانشگاه بیرجند

3-دانشگاه تبریز

4-دانشگاه شاهد تهران

5-دانشگاه شهید بهشتی

6-دانشگاه امیرکبیر

7-دانشگاه سهند-تبریز

8-دانشگاه صنعتی شاهرود

9-دانشگاه صنعتی همدان

10-دانشگاه میبد

11-دانشگاه بویین زهرا

12-دانشگاه غیر انتفایی ابرار

13- دانشگاه غیر انتفایی صدر المتالهین

14- دانشگاه غیر انتفایی دانش البرز قزوین

15-  دانشگاه  آزاد اسلامی اصفهان - خوراسگان

16- دانشگاه  آزاد اسلامی- واحد علوم پزشکی تهران

17- دانشگاه  آزاد اسلامی  واحد اسلامشهر

18 دانشگاه  آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

19- دانشگاه  آزاد اسلامی واحد تهران شمال

20- دانشگاه  آزاد اسلامی تهران مرکز

21- دانشگاه  آزاد اسلامی علوم تحقیقات

 

  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *