یکشنبه- یکم تیرماه 1399-سایت bekooja.com- جمعیت هلال احمر- سازمان جوانان هلال احمر

به نام خدا

همکار افتخاری بکوجا - مهندس جواد رادسعید

1- پیرو جلسه مورخ 1399/03/22 در ارتباط با سامانه اطلاعات مکانی بکوجا و نیز جلسات مورخ 1399/03/24 و 1399/03/29 درخصوص سایر سامانه های بکوجا، در ساعت18:00 روز شنبه مورخ 1399/03/31 جلسه ای با حضور سرکار خانم  هاشمی و ارتباط ویدیویی آقایان مهندسین رادسعید، فرخی راد، میرزایی و سرکار خانم مهندس لاله در ارتباط با "سایت بکوجا" برگزار شد و مطالب زیر مطرح گردید:

1-1) کارهای انجام شده بر روی سایت

با تلاش جناب آقای مهندس میرزایی و همکاران محترم ایشان، موارد زیر در طی هفته گذشته بر روی سایت bekooja.com اصلاح گردیده است:
1-1-1) حالت اتوماتیک در بخش اسلایدشو همکاران ایجاد شد.
1-1-2) موضوع optimize images در GTmetrix توسط خانم مهندس لاله انجام شده ولی خطاهای مربوطه هنوز به طور کامل برطرف نگردیده است.
1-1-3) مشکل عدم دسترسی به مقالات در زمان جستجوی نام مقاله و بجای آن دسترسی به صفحه اصلی سایت بر طرف گردیده است.
1-1-4) تصاویر بارگزاری شده در مقالات و اخبار به مرور در حال شناسایی است و با جستجو برخی از آنها قابل مورد شناسایی قرار می گیرد.
1-1-5) امکان ایجاد لینک در متن اخبار و مقالات ایجاد شده است.
1-1-6) لینک سایت از طریق سایت bargcheh.ir هم برقرار گردیده که از جناب آقای مهندس هاشمی در این ارتباط تشکر می نماید.
همکار افتخاری بکوجا - آقای مهندس علیرضا میرزایی

1-2) کارهایی که بایستی بر روی سایت انجام شود

1-2-1) تلاش برای ایجاد لینک سایت bekooja.com از برخی سایت های دیگر و ترجیحا پربیننده که در این راستا مقرر شد تا لینک سایت بر روی سایت دیرین دیرین و خانم لاله نیز با تعدادی از سایت های مربوط به دوستانشان مذاکره داشته باشند.
1-2-2) برای مقالات حتی الامکان schima اضافه شود.
1-2-3) با توجه به موضوعاتی که در ارتباط با موانع موجود برای تعریف صفحه در ویکی پدیا توسط سرکار خانم مهندس لاله شناسایی گردیده است، مقرر شد تا راهکار مناسب برای رفع موانع و تعریف صفحه مربوطه تا حصول نتیجه پیگیری گردد.
1-2-4) موضوع in line بررسی و حتی الامکان برطرف گردد.
1-2-5) موضوع optimize images در GTmetrix توسط خانم مهندس لاله انجام تا خطاهای مربوطه برطرف گردد.
1-2-6) در قسمت درباره ما با محوریت جناب آقای مهندس رادسعید و همکاری خانم لاله قسمتی برای معرفی همکاران از جمله همکاران افتخاری بکوجا درنظر گرفته شود.

1-2-7) برای ثبت درخواست همکاری از سوی همکاران افتخاری بکوجا، فرم و محل مناسبی برای دریافت حداقل اطلاعات این افراد شامل نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه و رشته تحصیلی و میزان تحصیلات و زمینه مورد نظر برای همکاری و مقدار همکاری مورد نظر اضافه گردد.

1-2-8) در زمانی که نشانگر موس بر روی تب گوگل در صفحه "زمینه های همکاری" قرار می گیرد، عبارت "زمینه های همکاری" نمایش داده می شود لیکن در دو صفحه "صفحه اصلی" و "پروژه ها" چنین عنوانی نمایش داده نمی شود که نیازمند اصلاح است.
1-2-9) فرم تقاضای همکاری برای داوطلبان افتخاری اضافه گردد.
همکار بکوجا - خانم فرشته لاله
1-2-10) همکاران افتخاری هم همچون همیاران توسط سرکار خانم مهندس لاله در سایت معرفی گردند.

1-2-11) شماره تلفن های درج شده در قسمت فوتر به نحوی اصلاح گردد که با انتخاب شماره از طریق دوبار کلیک بر روی آن، +98 نیز انتخاب گردد تا امکان شماره گیری مستقیم فراهم آید.

1-2-12) تفاوت نحوه نمایش و حجم اطلاعاتی که در سایت alexa برای برخی سایت های قدیمی ارائه می شود با سایت bekooja.com که تقریبا هیچ اطلاعاتی نمایش داده نمی شود مورد بحث قرار گرفت و نظر دوستان حاضر در جلسه بر این بود که این  کار نیازمند گذشت زمان می باشد و به همین دلیل به صورت هفتگی در همین جلسه رصد خواهد شد.

1-2-13) اضافه شدن هفتگی حداقل یک ویدیو و 2 مقاله در کنار اخبار روزانه می تواند کمک بیشتری به جذاب شدن سایت و بهبود وضعیت آن داشته باشد.

1-2-14) ارائه خدماتی چون استعدادیابی و بازار می تواند کمک خوبی در افزایش مخاطب سایت داشته باشد.

1-2-15) امکان درج نظرات مخاطبین بویژه در بخش مقالات از سوی اعضاء جلسه مد نظر قرار گرفته و در جلسه بعدی مطرح گردد.

1-2-16) عنوان مقالات در صفحه اصلی که به صورت راست چین می باشد، به صورت وسط چین تنظیم گردد.

1-2-17) در صفحه اخبار، اینکه در کدام شماره صفحه قرار داریم بر روی شماره ها مشخص نمی شود که لازم است اصلاح گردد.


مشخص نبودن شماره صفحه ای که درآن هستیم در اخبار بکوجا





1-2-18) خطایی به شرح زیر در زمان ثبت مقاله بروز می نماید. این خطا قبلا هم وجود داشت لیکن برطرف شده بود. نحوه ا علام خطا به این صورت است که پس از ثبت مقاله این خطا داده می شود و بعد از رفرش کردن صفحه مشخص می شود که مقاله مربوطه ثبت شده و خطا بی مورد بوده است.


خطا در ثبت مقالات بکوجا

همکار افتخاری بکوجا - خانم دکتر زهرا آبجام

2- جلسه هماهنگی با سازمان جوانان هلال احمر به منظور تبادل نظر و استفاده از تجربیات این سازمان در سازماندهی و جذب همکاران افتخاری با حضور سرکار خانم دکتر آبجام و سرکار خانم محمدی از ساعت 08:00 صبح روز شنبه مورخ 1399/03/31 برگزار گردید. در این جلسه مطالب زیر مطرح گردید:

2-1) تبیین اهداف و برنامه های بکوجا و تجربیات اولیه در پیاده سازی پایلوت سامانه اطلاعات زیرساخت های تولیدی کشور و عکس العمل روستاییان در این مورد و تغییر راهبرد بکوجا در این ارتباط.

2-2) ضرورت بهره گیری از رویکردهای علمی و طرفیت اساتید دانشگاه در ترویج روحیه کار گروهی و احساس مسئولیت افراد نسبت به یکدیگر.

2-3) ضرورت احیاء سرمایه اجتماعی کشور و بازسازی اعتماد مردم به مسئولین از طریق ارائه خدمات صادقانه و حضور مسئولین در میان مردم و عدم ارائه وعده های ناممکن و مشارکت دادن جدی مردم در امورات خودشان.

2-4) ضرورت استفاده از مشارکت مردمی در انجام کارهایی که به نوعی خدمت به مردم و توسعه محل سکونت آنان محسوب می گردد.

2-5) پرهیز جدی از ارائه کمک های مستقیم مادی و اجرایی و عدم پیگیری های مستقیم اداری برای انجام کار مردم و آموزش آنان برای آنکه خودشان به دنبال انجام کارهایشان باشند و کمک ها در حد مشاوره و راهنمایی باشد به طوریکه حتی برای مکاتبه با دستگاه ها نیز تهیه نامه توسط خودشان صورت پذیرد و کمک ما صرفا راهنمایی جهت نحوه نگارش نامه و معرفی مخاطبین و دستگاه هایی اداری ذیربط باشد.

2-6) پرهیز از ارائه خدمات رایگان و دریافت هزینه ولو اندک بابت مشارکت مردم در انجام کارها. به عنوان مثال اگر قرار است اردویی هم برگزار شود لااقل هزینه ایاب و ذهاب توسط مردم پرداخت گردد و برای کارهایی همچون مدرسه سازی و ایجاد زیربناها نیز حتما تامین کننده اصلی خود مردم باشند تا در نگهداری و بهره‌برداری از آن هم خودشان مقید گردند.

2-7) توجه به نیاز مردم در زمان برنامه ریزی برای کمک به آنها و مشارکت دادن آنها در زمان تصمیم گیری برای انتخاب نوع خدمتی که به آنان ارائه خواهد شد. چه بسا خدماتی که از سوی دستگاه های مختلف برای مردم انجام شده ولی اصلا اولویت آنها نبوده است. بنابراین در انتخاب اولویت کارها، نظر خود مردم ملاک قرار گیرد.

2-8) تغییر مکرر مدیریت ها و تفاوت نگاه و برنامه های آنان و عدم تعهد به ادامه برنامه های قبلی از مهمترین عوامل در عدم حصول نتیجه در طرح هاست.

2-9) ظرفیت بالقوه یک میلیون نفری اعضاء سازمان جوانان (بین 19 تا 35 سال) و حدود 400هزار نفری اعضاء داوطلب (بالاتر از 35 سال) سازمان هلال احمر، فرصت خوبی برای هم افزایی در خدمت گذاری به مردم کشور می باشد.

2-10) ضرورت آموزش نگاه بشر دوستانه و نوع دوستی و دستگیری از یکدیگر و احساس مسئولیت نسبت به یکدیگر از سنین کودکی و در دوران تحصیل بسیار ضروری می باشد.

2-11) ظرفیت مناسبی در جمعیت هلال احمر برای خدمت رسانی به مردم و ترویج فرهنگ مشارکت با مردم در ساماندهی موضوعاتی که اولویت آن را خودشان تعیین می کنند وجود دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *