سه شنبه-22شهریور1401-هجدهمین جلسه هماهنگی استعدادسنجی در استان کرمان- توسعه استعدادسنجی در استان کرمان، با اتکاء به ظرفیت‌های بومی.

به نام خدا

هجدهمین جلسه هماهنگی استعدادسنجی در استان کرمان- توسعه استعدادسنجی در استان کرمان، با اتکاء به ظرفیت‌های بومی

سه شنبه 1401/06/22

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مردم‌نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزاری هجدهمین جلسه هماهنگی برای ارائه خدمات استعدادسنجی به مردم استان کرمان خبر داد.

بر اساس این گزارش، این جلسه، به صورت تصویری و از ساعت 11:00 روز دوشنبه 1401/06/21 و با حضور مهندس سیدعلی لطفی زاده، موسس بکوجا، زهرا کوشان نماینده استعدادسنجی بکوجا در  استان کرمان و  امیرعلی شیخ‌الاسلام‌زاده از همکاران دفتر مرکزی بکوجا برگزار گردید.

 

.


سیدعلی لطفی زاده- موسس بکوجازهرا کوشان- همکار افتخاری بکوجاسیدامیرعلی شیخ الاسلام زاده- همکار بکوجا
سیدعلی لطفی زاده
 زهرا کوشان امیرعلی شیخ‌الاسلام‌زاده

 

در ابتدای این جلسه، دکتر زهرا کوشان، نماینده استعدادسنجی بکوجا در استان کرمان، از پیگیری خود برای تماس و تنظیم جلسه با استاندار کرمان خبر داد و گفت: به دلیل مشغله شغلی، امکان هماهنگی با استاندار را نداشتیم لیکن امروز با دفتر استاندار محترم کرمان تماس خواهم داشت و امیدواریم به زودی بتوانم با ایشان دیدار داشته باشیم.

ادامه تلاش برای انتخاب نماینده دوم بکوجا در استان کرمان، برای همکاری با خانم دکتر کوشان

مهندس لطفی‌زاده به مصوبات جلسۀ پیشین اشاره نمود و خانم دکتر کوشان، در خصوص انتخاب نماینده‌ای برای پیگیری جدی‌تر اهداف بکوجا در استان گفت: با توجه به تأکید بکوجا بر انتخاب نماینده مذکور، از میان دانشجویان دانشگاه باهنر برای توسعۀ آتی همکاری‌های دو مجموعه گفت: برای برقراری ارتباط و انتخاب فرد مناسب تلاش کردیم، لیکن با گذشت بیش از ده سال از پایان تحصیلات اینجانب در دانشگاه شهید باهنر کرمان، آشنایی بنده با دانشجویان فعلی این دانشگاه به حداقل رسیده و تا کنون موفق به انتخاب فرد مناسب برای قبول مسئولیت نمایندگی نگردیده‌ایم.

سیدعلی لطفی‌زاده، مسئله شبکه‌سازی از افراد و ظرفیت‌های موجود، و لزوم توجه به روابط میان‌فردی و خویشاوندی‌های دانشجویان را یادآور شد و گفت: عموم دانشجویان دانشگاه شهید باهنر، از ساکنان بومی استان و از شهرهای همان منطقه هستند و این مسئله، شبکه‌سازی در میان افراد را تسهیل می‌کند. بنابراین یافتن فرد مناسب در این دانشگاه، از جهات بسیاری برای خانم دکتر کوشان که از خانواده های شناخته شده استان و ساکن شهر کرمان می باشند دشوارنخواهد بود. لطفی زاده افزود: اینجانب هفته گذشته تماسی با آقای دکتر عباس رضایی از اساتید دانشگاه باهنر و همسر ایشان داشتم و برای معرفی نماینده از دانشکده روانشناسی، از ایشان درخواست همکاری نموده ام و ایشان هم پیگیر هستند..

لطفی زاده افزود: همه ما فارغ از جایگاه شغلی، دارای روابط انسانی هم هستیم و افراد می‌توانند با تغییر اولویت‌های خود، در جهت حفظ ارتباط با سایرین بکوشند. همه چیز به اراده ما برای انجام کار بستگی دارد. از خانم کوشان خواهشمندیم پیگیری مستمر و همه روزه، در مورد معرفی نماینده داشته باشند.



سیدعلی لطفی زاده-زهرا کوشان-امیرعلی شیخ الاسلام زاده



توسعه استعدادسنجی در استان کرمان، با اتکا به ظرفیت‌های بومی

محور دوم جلسه، همکاری بکوجا با بهزیستی استان کرمان بود. دکتر کوشان، به تماس خود با خانم دکتر خاکزاد نماینده بهزیستی استان در ارتباط با فعالیت های بکوجا اشاره کرد و گفت: از خانم دکتر خاکزاد خواستیم که در جلسات خود با همکاران، مسئله همکاری با بکوجا را یادآوری کنند. مهندس لطفی‌زاده نیز با اشاره به وجود تفاهم نامه همکاری فیمابین بکوجا و سازمان بهزیستی کشور، گفت: تماس ما با مجموعه بهزیستی، باید یک تماس مستمر باشد و حفظ ارتباط برای حصول نتیجه، امری ضروری است.  وی افزود: علاقه‌مند بودیم که پس از همکاری موفق در مورد استعدادسنجی از کارکنان سازمان بهزیستی، از مددجویان این سازمان نیز، با اولویت دانش‌آموزان و نیروهای کار استعدادسنجی کرده و اهمیت این امر را در میان ایشان ترویج کنیم. لطفی زاده همچنین گفت: ارتباط با آقای دکتر ماهانی در سازمان نظام روانشناسی و خدمات مشاوره استان کرمان نیز بایستی مستمر باشد تا متخصصین دارای پروانه روانشناسی از این سازمان در استان کرمان را، برای همکاری پویا با بکوجا ترغیب کنند تا بتوانیم با اتکا حضور این متخصصان، این خدمت را در استان کرمان توسعه دهیم. دکتر زهرا کوشان، قول تماس و پیگیری این موضوع را، از آقای دکتر ماهانی داد.

تبادل نظر در مورد مرکز مشاوره بکوجا در استان کرمان، طی یک جلسه سه‌جانبه

نماینده بکوجا در استان کرمان، با اشاره به تماس خود با خانم دکتر برشان، برای ارائه خدمات آموش استعدادسنجی به متخصصان استان گفت: خانم دکتر برشان، پیگیر مسائل مربوط به آموزش هستند و با دکتر پوراحسان نیز، در این مورد گفتگو داشته‌اند. مقرر شده است که ایشان پس از حصول نتیجه با بنده تماس بگیرند. همچنین برای تبادل نظر در خصوص تاسیس مرکز مشاوره اختصاصی در استان و تمرکز آن بر مسائل آموزشی، پیشنهاد می‌کنم که در هفته جاری، جلسه سه‌جانبه‌ای با حضور آقای مهندس لطفی‌زاده، خانم دکتر برشان و اینجانب برگزار شود تا دیدگاه‌ها در این خصوص به هم نزدیک شوند. بنده زمان جلسه فوق را تنظیم و اطلاع‌رسانی خواهم نمود.

در خاتمه این جلسه، مهندس لطفی‌زاده، سایر اولویت‌های بکوجا در استان کرمان را، همکاری با دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی استان برشمرد و از خانم دکتر کوشان خواست تا با معرفی نماینده دستیار خود، پیگیری این امور را سرعت بخشیده و هر چه زودتر به نتیجه برسانند.

 

اخبار مرتبط:

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *