سه شنبه-14تیر1401-پیشنهادهایی برای تسریع فعالیت‌های استعدادسنجی در استان کرمان در دوازدهمین جلسه هماهنگی با نمایندگان بکوجا در این استان.

به نام خدا

پیشنهادهایی برای تسریع فعالیت‌های استعدادسنجی در استان کرمان در دوازدهمین جلسه هماهنگی با نمایندگان بکوجا در این استان

سه‌شنبه 1401/04/13 

روابط عمومی و امور بین‌الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزاری دوازدهمین جلسه هماهنگی برای ارائه خدمات استعدادسنجی به مردم استان کرمان خبر داد.

بر اساس این گزارش، این جلسه، به صورت تصویری و از ساعت 11:00 روز سه شنبه 1401/04/13 و با حضور مهندس سیدعلی لطفی زاده، موسس بکوجا، مهندس غلامحسین رضایی از دفتر مرکزی بکوجا، زهرا کوشان نماینده استعدادسنجی بکوجا در استان کرمان، فرشته لاله مسئول سامانه‌های دفتر مرکزی بکوجا و امیرعلی شیخ‌الاسلام‌زاده از همکاران دفترمرکزی بکوجا برگزار گردید.

 

سیدعلی لطفی زاده- موسس بکوجا
غلامحسین رضایی- همکار افتخاری بکوجا
زهرا کوشان- همکار افتخاری بکوجاسیدامیرعلی شیخ الاسلام زاده- همکار بکوجا
سیدعلی لطفی زاده
غلامحسین رضاییزهرا کوشانسیدامیرعلی شیخ الاسلام زاده
 

در ابتدای جلسه، خانم دکتر کوشان، نماینده استعدادسنجی بکوجا در استان کرمان، به مذاکرات انجام شده با سازمان بهزیستی استان کرمان، برای ارائه خدمات استعدادسنجی به فرزندان کارکنان این سازمان، به صورت رایگان و به مناسبت هفته بهزیستی اشاره کرد و گفت: رده سنی جامعه هدف، بین 13 تا 25 سال برای انجام طرح استعدادسنجی در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه بخشی از مخاطبان آزمون نوجوان هستند، مقرر شده است دستورالعملی برای شرکت در آزمون‌ها هم، از سوی بکوجا برای سازمان بهزیستی ارسال شود. سازمان بهزیستی نیز، با انتشار فراخوان و ثبت‌نام از مخاطبان، تعداد تقریبی علاقه‌مندان به شرکت در این طرح را به ما اعلام خواهد نمود.

فراخوان استعدادسنجی از فرزندان بهزیستی کرمان


گزارشی از فعالیت های انجام شده در استان کرمان 

زهرا کوشان در ارتباط با همکاری‌ با دانشگاه‌های آزاد و دانشگاه شهید باهنر از  ادامه پیگیری ها برای ملاقات روسای این دانشگاه ها خبر داد. وی همچنین از پیگیری برای تشکیل جلسه با سادات الحسینی معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان به منظور آغاز استعدادسنجی در مدارس منتخب سخن گفت.

دکتر کوشان به ارتباط خود با آقای دکتر ماهانی نایب رییس سازمان نظام روانشناسی استان نیز اشاره کرد و افزود: از آقای دکتر ماهانی لیست و شماره تماس و تخصص مشاورین دارای عضویت و پروانه فعالیت از سازمان نظام روانشناسی و خدمات مشاوره را درخواست نموده ام و ایشان هم قول مساعد داده اند. وی همچنین از درخواست معرفی تعدادی از متخصصین استعدادسنجی استان به منظور ارائه خدمات استعدادسنجی در هفته بهزیستی به خانواده کارکنان بهزیستی سخن گفت و افزود: دکتر ماهانی ضمن قول همکاری گفته است که سازمان نظام روانشناسی و خدمات مشاوره استان در مقامی نیست که بتواند متخصصین عضو سازمان را وادار به این همکاری نماید لیکن در مقام توصیه حتما همکاری خواهد شد.


دستورالعمل اجرای استعدادسنجی بکوجا


نماینده بکوجا در استان کرمان از پیشنهاد دکتر ماهانی برای استفاده از متخصصین استعدادسنجی استان که در استخدام سازمان بهزیستی هستند خبر داد و افزود: پس از انعکاس این موضوه به اداره کل بهزیستی استان، پاسخ آنان نداشتن متخصص استخدام شده در ای رشته بوده است و گفته اند تنها فردی که در این رابطه می شناسند و در استخدام بهزیستی نیز نمی باشد را به ایشان معرفی می نمایند.

در ادامه این جلسه، مهندس لطفی زاده ضمن تشکر از پیگیری های ارزشمند خانم دکتر کوشان، بر ضرورت معرفی هرچه بیشتر و بهتر مجموعه بکوجا به مدیران استان از طریق افرادی که مورد وثوق مدیران هستند و از سویی شناخت کاملی نسبت به اهداف و برنامه های بکوجا دارند تاکید کرد و گفت: تلاش می کنم تا در اولین فرصت نشستی با آقای فداکار استاندار محترم کرمان و با حضور روسای دانشگاه های شهید باهنر و آزاد اسلامی و نیز مدیران کل بهزیستی و آموزش و پرورش استان و همچنین رییس سازمان نظام روانشناسی و خدمات مشاوره استان تنظیم نمایم تا انشاءالله روند فعالیت ها سرعت بیشتری پیدا کند.



ارائه خدمات استعدادسنجی رایگان به کارمندان بهزیستی کرمان به مناسبت هفته بهزیستی

لطفی زاده همچنین با اشاره به توافق انجام شده با اداره کل بهزیستی استان برای ارائه خدمات استعدادسنجی رایگان به خانواده کارکنان این اداره کل، از خانم دکتر کوشان خواست که سازماندهی لازم برای ارائه مشاوره پس از انجام آزمون ها توسط متصصین واجد شرایط در استان را به عمل آورند.

سیدعلی لطفی زاده- فرشته لاله- مریم کوشان- غلامحسین رضایی- امیرعلی شیخ الاسلام زاده


توسعه آزمون های تخصصی استعدادسنجی با کمک پایان‌نامه‌های دانشجویی در استان کرمان

در ادامه جلسه خانم دکتر کوشان، با اشاره به تعریف پایان‌نامه‌های دانشجویی به منظور تولید پرسشنامه‌های تخصصی استعدادسنجی، ابراز امیدواری کرد که در موسسه آموزش عالی رسالت، فرآیند تعریف تعدادی پایان‌نامه دانشجویی از مهرماه در این رابطه آغاز شود. وی افزود: تعریف پایان‌نامه‌های دانشجویی پیرامون تست‌های استعدادسنجی، در دانشگاه‌های آزاد و شهید باهنر، منوط به تصمیم این دانشگاه‌هاست و ما در تلاش هستیم در اولین فرصت این موضوع را با روسای این دانشگاهها در میان بگذاریم.

اخبار مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *