دوشنبه-17شهریور1399-تحویل زمین در شهر جدید پردیس برای ساخت خانه خودکفا

به نام خدا

تحویل زمین در شهر جدید پردیس برای ساخت خانه خودکفا


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بکوجا، یک قطعه زمین 331 مترمربعی برای ساخت یک واحد نمونه از خانه های پیش ساخته با سازه سبک فلزی (LSF) و خودکفا از سوی شرکت عمران شهر جدید پردیس به شرکت هوشمند سازه آروین آرا در تاریخ 1399/06/15 تحویل شد.

صورت جلسه تحویل زمین

تصویر صورتجلسه تحویل زمین

براساس این گزارش، تحویل این زمین در اجرای تفاهم نامه مورخ 1399/04/30 فیمابین بکوجا (بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی) به عنوان مالک معنوی این ایده، شرکت آروین سازه هوشمند آرا به عنوان سازنده و تامین کننده منابع، شرکت عمران شهر جدید پردیس به عنوان تامین کننده زمین و ناظر و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان مسئول کنترل تحقق اهداف طرح از جمله حداقل مصرف انرژی و خودکفایی ساختمان و با موضوع ساخت واحد نمونه از ساختمان های پیش ساخته و خودکفا انجام گردیده است.


تفاهم نامه 4 جانبه ساخت خانه سبز و خودکفا

تفاهم نامه چهارجانبه برای ساخت خانه پیش ساخته و خودکفا


خانه سبز با حداقل مصرف انرژی (Zero Energy)

خانه سبز با حداقل مصرف انرژی (Zero Energy)

براساس این تفاهم نامه، خانه پیش ساخته و سبز که دارای حداقل مصرف انرژی (Zero Energy) خواهد بود، با سیستم سازه سبک فلزی (LSF) که توسط شرکت هوشمند سازه آروین آرا ساخته و در محل پروژه نصب خواهد شد و تجهیزات مربوط به خودکفایی ساختمان، شامل دستگاه تامین آب از رطوبت هوا، پنل های خورشیدی و تجهیزات مربوطه برای تامین انرژی، دستگاه تصفیه آب و فاضلاب و دستگاه زباله سوز توسط شرکت مذکور و از طریق شرکت های معتبر ایرانی تهیه و در محل نصب خواهد شد.

مشخصات خانه 75 متری سبزو خودکفا

مشخصات ساختمان 57 مترمربعی


خودکفایی اقتصادی و خوداشتغالی

از دیگر اهداف این طرح، خوداشتغالی و خودکفایی اقتصادی خانوار ساکن در آن می باشد. براساس پیش بینی های انجام شده، پرورش چوب از محل پساب فاضلاب، فروش برق به شبکه از محل مازاد برق تولیدی در زمان های غیر اوج مصرف، تولید محصولات خانگی اعم از صنایع دستی و یا مونتاژکاری برای واحدهای تولیدی از روش های پیش بینی شده برای خودکفایی اقتصادی این خانه ها می باشد.

خانه سبز و خودکفای بکوجا در پردیس




 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *