اخبار بکوجا 1399.02.17

به نام خدا

1) مقاله " بانکداری بنگاهی و بنگاهداری بانکی︎، جستاری در باب طرح بانکداری اسلامی ایران" که توسط جناب آقای سید مجتبی هاشمی تهیه و توسط آقای سید امین توکلانی و به درخواست تهیه کننده ارسال شده بود بر روی سایت bekooja.com بارگذاری گردید.

2) جلسه "تهیه مدل اقتصاد ایران" با حضور جناب آقای سید امین توکلانی از ساعت 8 تا 10 صبح روز سه شنبه 1399/02/16 برگزار گردید و مقرر شد:

1-2) شمای گرافیکی مدل شامل مصارف خانوار، مصارف دولت و مصارف صادرات از یک سو و تقاضای حاصل از این مصارف برای بخش تولید و خدمات از سوی دیگر به همراه تاثیرگذاری قیمت ارز و وضعیت روابط خارجی در این مدل توسط جناب آقای توکلانی تهیه و در جلسه روز یکشنبه مورخ 1399/02/21 ارائه گردد.

2-2) گزارش مرکز پژوهش های مجلس درخصوص وابستگی ارزی 80 فعالیت صنعتی در کشور دریافت گردد.

3-2) موضوع مدل اقتصاد با آقایان دکتر حسینی و دکتر خاندوزی که جزء منتخبین مجلس یازدهم می باشند مطرح و نظرات ایشان دریافت گردد.

4-2) موضوع مدل اقتصاد با آقای دکتر دانش جعفری از اعضاء محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح و نظرات ایشان دریافت گردد.

5-2) موضوع مدل اقتصاد با آقایان دکتر مومنی، دکتر درخشان، دکتر شاکری، دکتر طیب نیا، دکتر فرهاد رهبر (از اساتید دانشگاه و صاحب نظران حوزه اقتصاد) مطرح و نظرات ایشان دریافت گردد.

6-2) موضوع مدل اقتصاد با آقای دکتر نهاوندیان از اعضاء دولت مطرح و نظرات ایشان دریافت گردد.

7-2) با راهنمایی آقایان دکتر دانش جعفری، دکتر درخشان و دکتر خیابانی، فرد مناسب جهت فرموله کردن روبط متغیرها در مدل اقتصادی، ظرف 2 هفته آینده (تا تاریخ 1399/02/30) انتخاب گردد.

3) دومین جلسه هماهنگی سازندگان مسکن برای همراهی در طرح ساخت 6 میلیون واحد مسکونی در شش سال با حضور آقایان مهندس رهبر نایب رییس هیئت مدیره، مهندس گوران دبیر هیئت مدیره و مهندس قرائتی از اعضاء فعال انجمن انبوه سازان استان تهران از ساعت 11 تا 13 روز سه شنبه 1399/02/16 در دفتر انجمن در ساختمان اتاق بازرگانی تشکیل و درخصوص سازماندهی مجدد سازندگان مسکن در رابطه با احداث واحدهای مسکونی موردنیاز کشور بحث و تبادل نظر انجام شد. مهمترین دغدغه ها و مطالب مطرح شده عبارتند از:

1-3) تلاش انجمن برای عضویت همه سازندگان مسکن در انجمن و پذیرش احراز صلاحیت اعضاء توسط انجمن و توجه به سابقه و ارزیابی عملکرد شرکت ها در مسکن مهر.

2-3) توجه به مدل مسکن استیجاری به عنوان یکی از راه های مدیریت تقاضای مسکن.
3-3) استفاده از ظرفیت انجمن های متعدد ایجاد شده از جمله انجمن شرکت های سازه های فولادی، انجمن LSF، انجمن فناوران صنعت ساختمان، انجمن بهینه سازی مصرف انرژی، انجمن پیمانکاران و انجمن مشاوران
4-3) توجه به ظرفیت صنایع کوچک مرتبط، در برآورد ظرفیت تولید مسکن کشور
5-3) توجه به دولت و مجلس و نظام مهندسی و سازندگان به عنوان عناصر اصلی بخش مسکن
6-3) توجه به امکان بالقوه صادرات خدمات فنی و مهندسی به کشورهای مختلف بویژه همسایگان
7-3) توجه به ظرفیت اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی در ارائه راه کار حل مشکلات اقتصادی کشور
8-3) توجه به نکات زیست محیطی در احداث مسکن در مقیاس وسیع
9-3) استفاده از همه ظرفیت های فکری در دولت و مجلس و دانشگاه و بخش خصوصی
10-3) آسیب شناسی اشکالات قبلی در عدم استمرار حمایت و اتکا به بخش خصوصی و آسیبی که از ناحیه تغییر سیاستهای دولت ها همواره بخش خصوصی را تهدید می نماید
11-3) ایجاد بستر قانونی اعتماد واقعی و مستمر به بخش خصوصی و واگذاری امور تصدی گری به این بخش به معنی واقعی و با اعتقاد راسخ و نه به صورت مقطعی و سلیقه ای
همچنین مقرر شد تا اقدامات زیر نیز صورت پذیرد:
12-3) تهیه لیست کامل سازندگان مسکن و برآورد طرفیت ساخت و نوع ساخت هر شرکت
13-3) مذاکره و هماهنگی با سایر انجمن های مرتبط و تشکیل یک کمیته مشترک 3 تا 5 نفره از همه این تشکل ها

14-3) ایجاد هماهنگی بین نمایندگان انجمن ها و سازندگان با وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی بخش مسکن و مجلس شورای اسلامی به عنوان خانه ملت و برگزاری جلسات مشترک منظم

4) جلسه بررسی پیشرفت "پروژه دارویی" از ساعت 15 تا 16 روز سه شنبه 1399/02/16 با حضور آقای حسام خادم صداقت برگزار شد. اهم موارد مطرح شده در این جلسه عبارتند از:

1-4) فایل نهایی مطابقت لیست 2434 دارویی وزارت بهداشت با لیست 1540 داروی شناسایی شده توسط آقای خادم ارائه و براساس بررسی های ایشان، مجموع 2434 نوع داروی مصرفی در کشور در سال 1396 که در گزارش وزارت بهداشت منتشر گردیده است، در خانواده 880 ردیف از 1540 داروی شناسایی شده توسط آقای خادم قرار داشته و 660 مورد از داروهای شناسایی شده در ایران مصرف نمی شود.

2-4) برای تولید 1540 داروی شناسایی شده توسط آقای خادم از 87 ماده موثره استفاده می گردد که این مواد موثره از 12 ماده اولیه تولید می گردد.

3-4) برای هریک از مواد اولیه مصرفی در تولید مواد موثره دارویی از یک یا دو نوع گیاه استفاده می شود که لیست آن ها ارائه گردید. براساس بررسی های اولیه، بجز یک مورد، الباقی گیاهان در ایران وجود دارد.

4-4) مقرر شد تا میزان تولید انواع گیاهان مورد نظر، محل های مناسب و ظرفیت توسعه پرورش آنها توسط جناب آقای خادم تا جلسه بعد شناسایی و ارائه گردد.

5-4) مقدار مصرف مواد موثره برای تولید هر دارو و میزان مواد اولیه موردنیاز برای تولید هر واحد مواد موثره قبلا ارائه گردیده است. مقرر شد تا میزان مواد طبیعی گیاهی موردنیاز برای تولید هر واحد مواد اولیه موردنیاز برای تولید مواد موثره نیز توسط آقای خادم شناسایی و از حاصل ضرب آن در تعداد هر نوع دارو در کشور، مقدار کل گیاهان دارویی مورد نیاز برای تولید مواد اولیه مواد موثره دارو در کشور در جلسه بعدی ارائه گردد.

6-4) با توجه به عدم پیشرفت مناسب در شناسایی میزان داروی مصرفی در کشورهای همسایه، کشورهای توسعه یافته منتخب و در کل جهان، مقرر شد تا جناب آقای خادم استفاده از همفکری دیگر دوستان، این موضوع را نیز تا جلسه بعد به نقطه قابل قبولی برسانند.

7-4) لیست تجهیزات موردنیاز برای تولید انواع دارو به تفکیک تواید داخل یا وارداتی از سوی آقای خادم ارائه گردید.

8-4)بدین ترتیب نتایج اولیه بندهای 1 تا 8 شرح خدمات ارائه و برای جلسه بعد که انشاءالله در ساعت 9 صبح روز شنبه 1399/02/20 برگزار خواهد شد، نتایج حاصله در بندهای 9 تا 14 شرح خدمات ارائه خواهد شد.

5) از ساعت 18 روز سه شنبه 1399/02/16 جلسه ای با حضور جناب آقای عسگری و سرکار خانم فکری در ارتباط با نقش توسعه گردشگری داخلی در ایجاد اشتعال و بازتوزیع ثروت در داخل کشور برگزار شد و پس از بحث و تبادل نظر، مقرر شد تا شرح خدمات پیشنهادی توسط سرکار خانم فکری ارائه گردد.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *