اخبار بکوجا 1399.03.10


به نام خدا

1) جلسه "بررسی سایت bekooja.com، اتوماسیون اداری، سامانه های بکوجا" با حضور جنابان آقایان مهندسین جواد رادسعید، علیرضا میرزایی، رضا فرخی راد و سرکار خانم مهندس فرشته لاله که خلاصه مطالب مطرح شده به شرح زیر است:


1-1) کارهای انجام شده بر روی سایت bekooja.com
1-1-1) اضافه شدن alt به عکس هایی که دسترسی به آنها از طریق طراح سایت وجود دارد شامل عکس لوگوی بکوجا، عکس عناوینی مانند همیاران- ویدیوها- انیمیشن ها- موشن گرافی ها- تصاویر بالای شمارنده های بازدید از سایت و تعداد مقالات و ویدیوها و تصاویر، عکس پیش زمینه فوتر و پیش زمینه اسلایدر، عکس اخبار در صفحه اصلی، عکس مقالات در صفحه اصلی، عکس انیمیشن ها و موشن گرافی ها در صفحه اصلی، عکس تبلیغ همیاران همانند دیرین دیرین و آی کن و برگچه و در مجموع کلیه تصاویر موجود در هر صفحه.
1-1-2) اضافه شدن alt به عکس های مربوط به عنوان مقالات در صفحه مقالات (قبل از ورود به صفحه متن مقاله) ونیز meta data به همین صفحه.
1-1-3) به کلمات کلیدی صفحه اول، "سیدعلی لطفی زاده" هم اضافه شده است.
1-1-4) در صفحه اصلی با اضافه نمودن عنوان "بکوجا، معرفی مشاغل مواد در اقتصاد ایران" در فوتر، این عبارت به عنوان h1 معرفی و عناوین مقالات موجود در صفحه اصلی به عنوان h2 معرفی شد.
1-1-5) متاتگ زبان سایت اضافه شد.
1-1-6) دو خطایی که بر روی فونت های IRANSansWeb.woff و IRANSansWeb_Bold.woff در قسمت های مختلف GTmetrix از جمله قسمت Waterfall وجود دارد برطرف گردید.


1-2) کارهایی که بایستی بر روی سایت انجام شود
1-2-1) تلاش برای ایجاد لینک سایت bekooja.com از برخی سایت های دیگر و ترجیحا پربیننده.
1-2-2) برای مقالات schima اضافه شود.
1-2-3) موانع موجود برای تعریف صفحه در ویکی پدیا برطرف گردد.
1-2-4) متاتگ توضیحات صفحه اصلی از 213 کاراکتر به 160 کاراکتر کاهش یابد.
1-2-5) صفحه اختصاصی برای خطای 404 لحاظ شود.
1-2-6) موضوع in line بررسی و حتی الامکان برطرف گردد.
1-2-7) موضوع optimize images در GTmetrix انجام تا خطاهای مربوطه برطرف گردد.
1-2-8) قسمت مقالات از بخش آخر سایت به بعد از اخبار بکوجا منتقل گردد.
1-2-9) قسمت اسلایدر به بالای بخش ویدیوها منتقل گردد.
1-2-10) در قسمت درباره ما با محوریت جناب آقای مهندس رادسعید و همکاری خانم لاله قسمتی برای معرفی همکاران از جمله همکاران افتخاری بکوجا درنظر گرفته شود.
1-2-11) برای ثبت درخواست همکاری از سوی همکاران افتخاری بکوجا، فرم و محل مناسبی برای دریافت حداقل اطلاعات این افراد شامل نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه و رشته تحصیلی و میزان تحصیلات و زمینه مورد نظر برای همکاری و مقدار همکاری مورد نظر اضافه گردد.
1-2-12) با توجه به محدودیت تعداد معرفی همیاران در صفحه اصلی (4 مورد)، وضعیت این بخش به صورت اسلایدشو تغییر یابد تا امکان معرفی تعداد بیشتری از همیاران فراهم گردد.
1-2-13) در زمانی که نشانگر موس بر روی تب گوگل در صفحه "زمینه های همکاری" قرار می گیرد، عبارت "زمینه های همکاری" نمایش داده می شود لیکن در سایر صفحات چنین عنوانی نمایش داده نمی شود که نیازمند اصلاح است.

1-3) اتوماسیون اداری
متاسفانه علیرغم آماده بودن همه زیرساخت ها، آموزش و راه اندازی سامانه اتوماسیون هنوز انجام نشده و مقرر شد تا آقای مهندس رادسعید شخصا پیگیری و این موضوع را تا روز شنبه 1399/03/10 حل و فصل نمایند.


1-4) سامانه مدل اقتصاد ایران
با توجه به تهیه طرح گرافیکی مدل اقتصاد ایران و ارسال آن برای جناب آقای مهندس فرخی، خوشبختانه با کمک جناب آقای مهندس جواهریان، مسئولیت تولید سامانه مدل اقتصاد ایران از سوی جناب آقای مهندس فرخی راد مدیرعامل محترم شرکت داده پردازان پذیرفته شد و مقرر شد تا همزمان با شکل گیری مدل، نرم افزار مربوطه نیز طراحی و تولید گردد. ضمنا مقرر شد تا فلودیاگرام های مربوط به مدل اقتصاد ایران نیز از سوی سرکار خانم هاشمی تهیه و ارائه گردد.


1-5) سامانه بازار
با توجه به دریافت پیشنهاد فنی شرکت بهینه ایران در رابطه با این سامانه، مقرر شد تا جلسه ارائه نرم افزار مربوطه در ساعت 16:00 روز شنبه مورخ 1399/03/10 برگزار گردد.

1-6) سامانه استعدادیابی
با توجه به جلسه ویدیویی روز سه شنبه مورخ 1399/02/30 با جناب آقای رضا ملکی و ارسال نمونه مطالب مرتبط با استعدادیابی برای ایشان، مقرر شد تا جناب آقای مهندس رادسعید پیگیر دریافت پیشنهاد ایشان باشند.


1-7) سامانه بانک اطلاعات مکانی زیرساخت های تولید
با توجه به پذیرش واگذاری نسخه ای از سامانه اطلاعات مکانی از سوی جناب آقای دکتر امیدی مدیرعامل محترم شرکت نوآوران فرانگار و تامین زیرساخت سخت افزاری و اینترنتی موردنیاز ایشان و نیز تامین دسترسی از راه دور (ریموت) ایشان به سرور بکوجا، مراحل نصب و پیاده سازی سامانه اطلاعات مکانی بر روی سرور بکوجا در حال انجام است که امید است طبق زمانبندی زیر به نتیجه برسد:
1-7-1) نصب سامانه تا روز 1399/03/10 توسط تیم جناب آقای دکتر امیدی بر روی سرور انجام گردد.
1-7-2) طراحی پایگاه داده با فرض 4 لایه تقسیمات اراضی بین روستاها (تعیین محدوده اراضی هر روستا)، تا روز 1399/03/12 توسط تیم جناب آقای دکتر امیدی انجام گردد.
1-7-3) تعریف سیستم های ایجاد و بروزرسانی لایه ها تا تاریخ 1399/03/19 توسط تیم جناب آقای دکتر امیدی انجام گردد.
1-7-4) پس از ارائه آموزش های لازم توسط جناب آقای دکتر امیدی و همکاران ایشان، مدیریت سامانه در سیستم بکوجا توسط خانم مهندس لاله انجام و تعریف کاربران و سطح دسترسی آنان توسط ایشان انجام گردد.


1-8) تهیه فلودیاگرام ها توسط سرکار خانم هاشمی
مقرر شد تا فلودیاگرام مربوط به بازار و تامین منابع بکوجا و نیز مدل اقتصاد ایران و بانک های اطلاعات زیرساخت ها و منابع انسانی تولید تا روز پنجشنبه 1399/03/15 از سوی سرکار خانم هاشمی تهیه و ارائه گردد.


2) جلسه "تولید مدل اقتصاد ایران" در ساعت 10:00 صبح روز جمعه 1399/03/09 با حضور جناب آقای سید امین توکلانی برگزار گردید. اهم مطالب مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:
1-1) اطلاعات مربوط به تفریغ بودجه سال های 1396 و 1397 در اختیار آقای توکلانی قرار گیرد.
1-2) اطلاعات مربوط به میزان سپرده گذاری مردم در بانک ها و تسهیلات پرداختی به بنگاه ها از محل این سپرده ها در اختیار آقای توکلانی قرار گیرد.
1-3) جلسه بعد در روز سه شنبه مورخ 1399/03/13 برگزار و در آن جلسه مدل کلی که اعداد کلی در آن جای گذاری شده است از سوی آقای سید امین توکلانی ارائه گردد.
1-4) مقرر شد تا موضوع ملاقات با اساتید مختلف که در جلسه مورخ 1399/02/16 تصمیم گیری شده بود، متناسب با عددگذاری و روایی سنجی مدل، صورت پذیرد و نقطه نظرات ایشان نیز در آن لحاظ گردد.
1-5) پارامترهای بیرونی تاثیرگذار در مدل از جمله قیمت ارز و وضعیت روابط اقتصادی با سایر کشورها و نیز وضعیت تحریم و امکان مراودات بانکی با دیگر کشورها مشخص و تا جلسه بعد ارائه گردد.
1-6) خروجی های مورد انتظار از مدل از جمله برآورد نرخ تورم، حداقل و متوسط درآمد خانوار، حداقل درآمد ناخالص داخلی، حداقل ارز سالیانه موردنیاز کشور، میزان صادرات موردنیاز برای تحقق حداقل درآمد ناخالص داخلی، اقلام ضروری که واردات آنها اجتناب ناپذیر است و برآورد منابع موردنیاز آن و .... در جلسه بعدی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *