اخبار بکوجا 1399.02.07

به نام خدا

  1. مقاله ای تحت عنوان " ارتقای بهره وری و پرچم داری دانشِ قابل تجاری سازی، ضامن افزایش ثروت ملی است "  از سوی سید علی لطفی زاده تهیه و  بر روی سایت Bekooja.com بارگذاری شد.
  2. اقدامات لازم جهت "ثبت سایت bekooja.com در سامانه ساماندهی محتوای فضای مجازیوابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  به نشانی samandehi.ir انجام گردید و در انتظار دریافت نشان مربوطه می باشد.
  3. اقدامات لازم جهت اخذ استعلام خرید ip valid استاتیک از سوی خانم مهندس لاله صورت پذیرفت و مقرر شد تا برقراری این ip طی هفته جاری نهایی و عملیاتی گردد.
  4. ساعت 18:30 روز شنبه 1399/02/06 جلسه فوق العاده "سایت- اتوماسیون اداری و سامانه بکوجابا حضور جناب آقای جواد رادسعید جناب آقای مهندس علیرضا میرزایی - سرکار خانم زهرا هاشمی  سرکار خانم مهندس فرشته لاله و جناب آقای سید محمدمهدی لطفی زاده و به صورت ویدیویی برگزار شد. اهم نتایج این جلسه به شرح زیر است:

الف) سایت bekooja.com - - اقدامات انجام شده

  1. اضافه کردن عنوان "اخبار" به منوی اصلی و عبارت "بیشتر" برای دسترسی به اخبار قبلی در صفحه اصلی
  2. امکان لینک صفحات اسلایدشو به مطالب مرتبط با آنها

ب) سایت bekooja.com - اقدامات موردنیاز

  1. اضافه نمودن عنوان "همیاران" در بالای بخش اضافه شده جهت تبلیغ و معرفی سایت و فعالیت دیگران
  2. انجام کارهای تخصصی SEO
  3. اضافه کردن محلی برای ارائه ویدئو و متن معرفی سایت در صفحه اصلی
  4. اخبار از ردیف آخر به ردیف سوم و بعد از همیاران بکوجا منتقل شود
  5. برای درج اطلاعات و فایل های مربوط به پروژه ها، عنوان "پروژه ها" در منوی اصلی ایجاد و همانند منوی اخبار امکان مشاهده دسته بندی موضوعی پروژه ها ایجاد و در هر موضوع امکان درج فولدر و مدارک هر پروژه میسر گردد.
  6. در بخش گالری، امکان کلیک بر روی عکس ها و مشاهده تصویر در ابعاد بزرگتر فراهم گردد.

ج) محتوای سایت bekooja.com  اقداماتی که سرکار خانم مهندس لاله انجام می دهند:

  1. رسیدگی به امورات سایت )همه روزه از ساعت 9 تا 11 صبح) و جلوگیری از ایجاد به هم ریختگی و مغایرت در بخش های مختلف سایت.
  2. مقرر شد تا در بخش اخبار (از منوی اصلی)، خلاصه اخبار اضافه شود.
  3. مقرر شد تا مغایرت موجود بین دسته بندی قابل مشاهده در منوی مقالات در صفحه اصلی با مطالب مندرج در صفحه مقالات برطرف گردد.
  4. مقرر شد تا عبارات ویدیوها و انیمیشن ها و موشن گرافی ها به زیر مجموعه گالری در منوی اصلی منتقل گردد.
  5. مقرر شد تا چنانچه فعلا لینکی برای ارتباط با سایت مربوطه مد نظر نمی باشد، عبارت لینک 3 و لینک4 از صفحه اصلی حذف گردد.

د) اتوماسیون اداری

  1. خرید سرور انجام و نرم افزارهای مورد نیاز نیز بر روی آن نصب و شرکت آی کن نیز سامانه اتوماسیون اداری را بر روی آن نصب نموده است، لیکن به دلیل عدم وجود ip valid استاتیک، امکان بهره برداری از این سامانه از خارج شبکه شرکت میسر نشده است. بدین دلیل مقرر شد تا سرکار خان فرشته لاله با هماهنگی جناب آقای مهندس رادسعید و جناب آقای سرخی نماینده محترم شرکت آیکن، نسبت به تهیه ip valid استاتیک مناسب برای سامانه اتوماسیون اقدام و ترتیبی اتخاذ گردد تا بهره برداری از این سامانه در سراسر کشور حداکثر تا پایان این هفته (1399/02/11) امکان پذیر گردد.

ه) سامانه بکوجا

  1. با توجه به بحث های مفصل روز پنجشنبه 1399/02/04 در ارتباط با سامانه بکوجا و نقطه نظرات همکاران محترم، تصمیم گیری در ارتباط با نحوه تولید این سامانه به جلسه ویدیویی ساعت 18:30 روز دوشنبه 1399/02/08 موکول شد.

 

  1. ساعت 16 روز شنبه 1399/02/06جلسه "بررسی پیشرفت بندهای 1و 3 و 9 و 12 شرح خدمات "خانه پیش ساخته و شهرک خودکفا"  با حضور آقایان سید امیرعباس هاشمی سهی- علی متقی پور- سید محمد سیف الله زاده و سعید عارف پناه برگزار و ضمن تاکید مجدد بر انجام کار گروهی و استفاده از تعداد بیشتر دوستان و تقسیم کار در بین آنان، به جناب آقای عارف پناه خیر مقدم عرض شد و تصمیمات زیر اتخاذ گردید:

الف) بند1 شرح خدمات " گردآوری اطلاعات و سوابق کارهای مشابه در ایران" با مسئولیت آقای علی متقی پور

  1. ضمن تاکید بر تمرکز این بخش بر سابقه ساخت خانه های پیش ساخته و شهرک خودکفا در ایران، به موضوع بازشوها به عنوان مهمترین عامل تبادل حرارتی توجه ویژه بشود و گزارش نهایی این بخش تا پایان هفته جاری (1399/02/12) ارائه گردد.

ب) بند3 شرح خدمات " شناسایی، ارزیابی و دسته بندی شرکت های ایرانی که در زمینه تولید ساختمان پیش ساخته با حداقل تبادل حرارتی تجربه دارند" با مسئولیت آقای علی متقی پور:

  1. شرکت هایی که در زمینه احداث ساختمان پیش ساخته تجربه دارند اعم از اینکه بخشی از ساختمان مانند اسکلت را به صورت پیش ساخته استفاده نمایند و یا همه ساختمان را به شکل پیش ساخته تولید نمایند شناسایی و در جدولی دسته بندی و امتیازبندی شوند.
  2. شرکت هایی که در زمینه احداث ساختمان با حداقل مصرف انرژی (ولو ساختمان غیر پیش ساخته) فعالیت می نمایند شناسایی و در جدولی دسته بندی و امتیاز بندی شوند.
  3. از میان دو گروه قبل، شرکت هایی که در هر دو بخش پیش ساخته سازی و ساخت ساختمان های با حداقل مصرف انرژی و حداکثر ایزولاسیون فعالیت نموده اند شناسایی و در جدول جداگانه ای معرفی گردند.

ج) بند 9 شرح خدمات " شناسایی، ارزیابی و دسته بندی شرکت های ایرانی که در زمینه تولید دستگاه های تصفیه آب و فاضلاب تجربه دارند" با محوریت جناب آقای سید محمد سیف الله زاده:

  1. بر ضرورت تفکیک سه موضوع تصفیه آب با هدف تامین آب شرب و تصفیه آب با هدف تامین آب بهداشتی و تصفیه فاضلاب با هدف استفاده از آب حاصله در مصارف کشاورزی و باغبانی تاکید شد.
  2. ضرورت دریافت ظرفیت تولیدی هر دستگاه در ساعت و نیز ظرفیت شرکت تولیدی برای تولید هر نوع از دستگاه ها در سال و نیز محدودیت های آب و هوایی و محیطی مربوط به استفاده از هریک از دستگاه ها از قبیل دما و رطوبت و شدت تابش خورشید و نیز میزان وابستگی محصولات تولیدی به خارج از کشور و همچنین ابعاد و اندازه دستگاه ها، میزان تعمیر و نگهداری موردنیاز و طول عمر و قیمت آنها برای خرید محدود و خرید در تعداد زیاد بیان شد.
  3. ضمنا از زحمات ارزنده جناب آقای سیدمحمد سیف الله زاده در جهت شناسایی مواد با تبادل حرارتی پایین  و روش های جلوگیری از تبادل حرارت در ساختمان و نقطه نظرات و پیشنهادات خلاقانه ایشان تقدیر به عمل آمد.

د) بند 12 شرح خدمات "انجام مطالعات و دسته بندی اقلیمی ایران برای تیپ بندی انواع خانه ها و شهرک های خودکفا و تجهیزات متناسب" با محوریت جناب آقای سعید عارف پناه:

  1. مقرر شد تا جناب آقای عارف پناه با استفاده از کمک سرکار خانم پاپی، نسبت به تهیه نقشه های خطوط هم دما(حداقل- متوسط- حداکثر) وخطوط هم بارش، خطوط هم تراز و مناطق حفاظت شده و گسل ها، مسیل ها و رودخانه ها، مناطق در مسیر تندبادها و سایر محدودیت هایی که برای زندگی انسان در نقاط مختلف کشور وجود دارد، نسبت به تولید نقشه ای که بیانگر مناطق قابل سکونت در جغرافیای ایران باشد اقدام نمایند.
  2. مقرر شد تا اطلاعات مربوط به تجهیزات موردنیاز در ساختمان و شهرک خودکفا از جمله اطلاعات مربوط به پنل های خورشیدی، توربین های بادی، تجهیزات تولید آب از رطوبت هوا، تجهیزات تصفیه آب شرب و آب بهداشتی و تصفیه فاضلاب، تجهیزات زباله سوز و تولید گاز متان برای خوراک پزی، از همکارانی که مطالعات مربوطه را انجام می دهند دریافت و با لحاظ ملاحظات اقلیمی و جغرافیایی و محدودیت های کاربرد این تجهیزات، محدوده های جغرافیایی کاربرد هریک از تجهیزات و کاربرد مشترک آنها را تهیه و ارائه نمایند.
  3. مقرر شد تا با توجه به اینکه ممکن است استفاده از برخی تجهیزات در ساختمان پیش ساخته به هر دلیل میسر نباشد، برای بکارگیری روش های جایگزین هم از گروه های همکار اطلاعات لازم را دریافت نمایند. (مثلا تامین آب از چاه یا خرید آب و همچنین استفاده از برق سراسری یا نفت و گازوییل برای تامین انرژی.)

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *