اخبار بکوجا 1399.03.12


به نام خدا

خانه پیش ساخته و شهر خودکفا

1) بازدید تعدادی از همکاران طرح "خانه پیش ساخته و شهر خودکفا" از ساعت 10:00 صبح روز یکشنبه مورخ 1399/03/11  با حضور جنابان آقایان مهندس هاشمی سهی، علی متقی پور، سعید عارف پناه و سرکار خانم مهندس متقی پور از بخش سازه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی انجام شد. در این بازدیدکه آقایان دکتر فرهنگ فرحبد عضو هیات علمی و رئیس بخش مهندسی سازه و ابنیه فنی - سرپرست پژوهشکده ساختمان و مسکن و دکتر رسول احمدی از همکاران این بخش حضور داشتند، ظرفیت ها و ماموریت های این بخش مطرح و برخی از تجهیزات آزمایشگاه سازه معرفی گردیدند. یکی از مهمترین دغدغه های عنوان شده در این بازدید موضوع عدم نظارت بر اجرای برخی از پروژه های مسکن مهر بود که از سوی بکوجا درخواست شد تا ساز و کار مورد نظر این عزیزان تدوین و برای پروژه های بعدی انبوه سازی مسکن در کشور مورد استفاده قرار گیرد. همچنین موضوع استفاده از سازه های LSF برای تولید ساختمان های پیش ساخته از سوی بکوجا مطرح شد و آقای دکتر احمدی با بیان اینکه اشکالات متعدد سازه های LSF از سوی مرکز شناسایی و برای حل آنها دستورالعمل ها و ضوابطی ارائه شده است با اهداء کتاب "ارزیابی فناوری های ساختمان به روش تولید صنعتی (سازه و اجزای معماری)" نکاتی را در این ارتباط مطرح نمودند.


2) جلسه ارائه آخرین وضعیت پیشرفت طرح "خانه پیش ساخته و شهرک خودکفا" از ساعت 12:00 روز یکشنبه مورخ 13999/03/11 با حضور جنابان آقایان مهندس هاشمی سهی، علی متقی پور، سعید عارف پناه و سرکار خانم مهندس متقی پور در دفتر جناب آقای دکتر شکرچی زاده ریاست محترم مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با حضور برخی از مسئولین بخش های تخصصی این مرکز از جمله سرکار خانم دکتر راهب سرپرست حوزه پژوهشی معماری و شهرسازی و رئیس بخش مسکن و سیستم‌های ساختمانی، جناب آقای دکتر فرحبد عضو هیات علمی و رئیس بخش مهندسی سازه و ابنیه فنی - سرپرست پژوهشکده ساختمان، جناب آقای مهندس رییس قاسمی و جناب آقای حمید علوی مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تشکیل و ضمن معرفی همکاران بکوجا، گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت طرح مطرح گردید. همچنین نقطه نظرات جناب آقای دکتر شکرچی زاده و سرکار خانم دکتر راهب نیز مطرح و مقرر شد تا سرکار خانم دکتر راهب به عنوان نماینده هماهنگ کننده بخش های مختلف مرکز، همکاری و همراهی لازم را در انجام این طرح به عمل آورند.


3) جلسه بررسی امکان احداث نمونه ای از خانه های پیش ساخته تولیدی شرکت هوشمند سازه آروین آرا با سیستم LSF به عنوان نمونه خانه در طرح "خانه پیش ساخته و شهرک خودکفا" با حضور جناب آقای مهندس محمدناصر زنگنه مدیرعامل محترم شرکت هوشمند سازه آروین آرا و جنابان آقایان مهندسین هاشمی سهی و سالاروندی از همکاران بکوجا در دفتر بکوجا از ساعت 15:00 روز یکشنبه 1399/03/11 برگزار گردید. در این جلسه بر ضرورت رفع اشکالات مترتب بر سیستم LSF تاکید و شرکت هوشمندسازه آروین آرا آمادگی خود برای ساخت واحد نمونه در شهر جدید پردیس را در قالب یک ساختمان کاملا پیش ساخته ویلایی دو خوابه با مساحت 57 مترمربع و با تجهیزات کامل جهت خودکفایی ساختمان اعلام نمودند.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *