شنبه-هفتم تیرماه 1399-طرح جامع تحول صنعت خودرو

به نام خدا

همکار افتخاری بکوجا- مهندس عقیل قدیم

1- پیرو جلسات دوشنبه مورخ 1399/03/19و یکشنبه مورخ 1399/04/01 و دوشنبه مورخ 1399/04/02 در ارتباط با "طرح جامع تحول در صنعت خودرو"، جلسه تلفنی با حضور آقایان مهندسین قدیم، بابائیان و حسین شیخی از ساعت 18:45  روز جمعه مورخ 1399/04/06 برگزار و مطالب زیر مطرح شد:

1-1) مروری بر جلسات سه هفته اخیر انجام شد.

1-2) بر ضرورت استفاده از فرصت باقی مانده تا معرفی وزری پیشنهادی دولت دوازدهم برای وزارت صمت و هماهنگی لازم با مجلس برای مقدمه سازی جهت آغاز "طرح جامع تحول در صنعت خودرو" براساس توافقاتی که با وزیر پیشنهادی خواهد شد تاکید شد.

1-3) بر استفاده از ظرفیت جناب آقای غروی که در گذشته برنامه های خوبی را در شرکت های سایپا و ایران خودرو تهیه و اجرا نموده اند تاکید شد.

1-4) بر استفاده از همه ظرفیت نیروی انسانی کشور برای تهیه طرح جامع تحول در صنعت خودرو تاکید شد.

همکار افتخاری بکوجا- آقای حسین شیخی

1-5) جناب آقای حسین شیخی به خطوط بدنه، رنگ و مونتاژ به عنوان مهمترین خطوط تولید خودرو که معمولا در اختیار شرکت صاحب برند و یا نماینده وی می باشد اشاره نمودند.

1-6) موضوع خصوصی بودن عمده قطعه سازان خودرو تاکید شد.

1-7) سه تجربه نه چندان موفق در ایجاد خط تولید (بدنه- رنگ و مونتاژ) توسط بخش خصوصی شامل گروه بهمن، کرمان خودرو و بن رو مورد مذاکره قرار گرفت.

1-8) سرمایه گذاری عظیم انجام شده در سایپا و ایران خودرو و ضرورت استفاده بهینه از این سرمایه گذاری ها مورد توجه قرار گرفت.

1-9) دخالت بیش از اندازه دولت هم در تعداد کرسی های مدیریتی در شرکت های سایپا و ایران خودرو و هم در عزل و نصب مدیرعامل این دو شرکت به عنوان یکی از مشکلات مطرح شد.

1-10) نبود بخش خصوصی سالم و سوء استفاده بخش خصوصی از اعتمادی که به وی صورت گرفته است و عدم خوش بینی به اصلاح امور در صورت خروج کامل دولت از سیستم خودروسازی کشور هم مورد گفتگو قرار گرفت.

1-11) محدودیت های ناشی از تولید خودروهای با برند خارجی توسط شرکت هایی بجز نمایندگان رسمی آنها مطرح شد.

1-12) تنها خودروهایی که مالکیت برند آن در اختیار شرکت های ایرانی است همان سمند و رانا و دنا می باشند که افزایش تولید این سه خودرو با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از طریق اعطای نمایندگی از سوی شرکت صاحب برند به بخش خصوصی میسر می باشد.

1-13) با توجه به محدودیت خط تولید خودروهای سمند، رانا و دنا، برنامه افزایش تولید این خودروها نیز نیازمند بررسی های دقیق تر می باشد.

1-14) مقرر شد تا بار دیگر از جناب آقای غروی جهت همکاری در تهیه طرح جامع تحول در صنعت خودرو دعوت به عمل آید.

1-15) مقرر شد تا جناب آقای حسین شیخی در چند روز آینده ملاقات حضوری با جناب آقای غروی داشته باشند و مطالب این جلسه را با ایشان مطرح و نقطه نظرات ایشان را اعلام نمایند.

همکار افتخاری بکوجا- مهندس بابائیان

1-16) مقرر شد تا ظرفیت تولید هریک از برندهای داخلی توسط جناب آقای مهندس بابائیان در جلسه بعدی ارائه گردد.

1-17) مقرر شد تا به منظور ایجاد هماهنگی و حمایت عموم دست اندرکاران و افراد ذی نفوذ در این صنعت، از ظرفیت سایر مدیران شرکت های خودروسازی و متخصصان مرتبط نیز برای تهیه طرح جامع تحول در صنعت خودرو استفاده گردد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *