پنجشنبه-23مردادماه 1399-حمایت از ترویج و رونق مشاغل خانگی

به نام خدا

حمایت از ترویج و رونق مشاغل خانگی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بکوجا (بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی)، سومین جلسه حمایت از مشاغل خانگی و نقشی که بکوجا می تواند در رونق و توسعه این مشاغل داشته باشد از ساعت 19:30 روز چهارشنبه مورخ 1399/05/22 و با حضور آقایان دکتر مجید کاردار و مهندس عقیل قدیم به صورت ویدیویی برگزار شد.

براساس این گزارش، علت ایجاد وقفه در برگزاری جلسات، ابتلای آقای دکتر مجید کاردار به بیماری کرونا در یک ماه گذشته و عدم امکان برگزاری جلسات به جهت رعایت حال ایشان بوده است. در عین حال با توجه به بهبودی حال ایشان مقرر شد تا جلسات منظم هفتگی در ساعت 7:30 صبح روزهای دوشنبه هر هفته به صورت ویدیویی برگزار گردد. همچنین با توجه به ضرورت ایجاد بازار فروش برای محصولات تولیدی در مشاغل خانگی، مقرر شد تا از آقای مهندس مینایی مدیر اجرایی بازار بکوجا نیز جهت حضور در این جلسات دعوت به عمل آید. همچنینی با توجه به ابراز تمایل آقای دکتر کاردار برای حضور در جلسات مدیریت اجرایی بازار بکوجا و با عنایت به تجربیاتی که ایشان در راه اندازی سامانه مشابهی به همراه برادرشان داشته اند، مقرر شد تا از آقای دکتر مجید کاردار نیز در جلسات هفتگی مدیریت اجرایی بازار بکوجا دعوت به عمل آید.

همکاران بکوجا شفای عاجل و کامل همه بیماران بویژه آقای دکتر کاردار را از خدای بزرگ مسئلت می نمایند.

همکارافتخاری بکوجا-مهندس عقیل قدیمهمکار افتخاری بکوجا-دکتر کاردار

در این گزارش به مرور جمع بندی جلسه مورخ 1399/04/23 در ارتباط با مشاغل خانگی نیز اشاره گردیده است.

آقای دکتر کاردار در این جلسه به ضرورت حمایت از کسب و کارهای خانگی موجود به عنوان اولویت اشاره نمودند و گفتند: نهادهای مختلفی برای ایجاد مشاغل خانگی پیش قدم شده اند و کارهای خوبی هم صورت گرفته است ولی متاسفانه درخصوص فروش محصولات تولیدی برنامه ریزی خاصی صورت نگرفته و اکنون اغلب مشاغل خانگی که با حمایت مجموعه های مختلف شکل گرفته اند با مشکل بازار فروش محصول مواجه هستند. ایشان پیشنهاد نمودند تا در اولویت اول، نشستی با کمیته امداد امام خمینی(ره) که کارهای بسیار موفقی در رابطه با مشاغل خانگی انجام داده اند برگزار و در اولویت بعدی هم با بسیج سازندگی گفتگو گردد.

دکتر مجید کاردار بر ضرورت پیش بینی حق الزحمه در قالب درصدی از فروش برای هر کسی که از طریق فضای مجازی و یا روش های دیگر موفق به فروش محصولات تولید شده در مشاغل خانگی شود تاکید نمودند و این روش را ضامن موفقیت در فروش کلیه محصولات تولیدی در قالب مشاغل خانگی دانستند.

ترویج مشاغل خانگی در بکوجا

مسئول ترویج و حمایت از مشاغل خانگی در بکوجا از کنترل و تضمین کیفیت به عنوان مهمترین چالش در فروش محصولات خانگی یاد کردند و بر ضرورت وجود سیستم کنترل کیفیت قوی برای نظارت بر تولید محصول و سیستم تضمین کیفیت برای نظارت بر فرآیند تولید تاکید نمودند.

آقای مهندس قدیم مدیر شبکه ملی-مردمی بکوجا نیز در این بخش با اشاره به ابتکار برخی سایت ها در نمایش برخط خطوط تولید و رعایت استانداردها و ضوابط مربوطه در این خط.ط از ضرورت ایجاد اعتماد در مردم سخن گفتند. ایشان به تضمین کیفیت از طریق کنترل فرآیندها تاکید داشتند و معتقد بودند که با تضمین کیفیت تنها دغدغه مردم برای خرید موجودی آنان خواهد بود.

ترویج مشاغل خانگی

آقای دکتر کاردار نیز با تایید نظرات آقای مهندس قدیم، بر ضرورت وجود شناسنامه برای همه کالاهای عرضه شده بر روی سایت فروشگاهی بکوجا تاکید نمودند.

در خاتمه جلسه مقرر شد تا ضمن برگزاری منظم جلسات هفتگی، پیگیری های لازم جهت نشست با کمیته امداد و بسیج سازندگی در ارتباط با فروش محصولات خانگی تولید شده با حمایت این دو نهاد صورت پذیرد و آقای دکتر کاردار نیز نسبت به تهیه و ارائه مقالاتی در تبیین جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد یک کشور و معرفی مشاغل خانگی دارای توجیه اقتصادی در مناطق مختلف جغرافیایی ایران اقدام نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *