شنبه-25 بهمن 1399- سایت بکوجا

به نام خدا

سایت بکوجا


پیرو جلسه روز پنج شنبه مورخ 1399/11/09، جلسه ای در ساعت 14:00 روز پنج شنبه مورخ 1399/11/23 با حضورمهندس سیدعلی لطفی زاده، آقایان مهندسین جواد رادسعید، علیرضا میرزایی،دکتر حسین شریفی پور،اقای محمدمهدی لطفی زاده و خانم ها مهندس لیلا زاده موسی، زهرا هاشمی و فرشته لاله  در ارتباط با " سایت بکوجا" به صورت ویدئویی برگزارشد.



به گزارش روابط عمومی بکوجا در این نشست، موسس بکوجا ضمن معرفی خانم مهندس لیلا زاده موسی جانشین شبکه سازی بکوجا به عنوان عضو جدید به این جلسه و اشاره به اقدامات انجام شده در جهت محتوا گذاری برروی سایت درخواست ارائه گزارش از آخرین وضعیت seo  و جایگاه سایت بکوجا براساس رنک الکسا را مطرح نمود.

 

سید علی لطفی زاده
رضا فرخی راد
جواد راد سعید
سیدعلی لطفی زاده
رضا فرخی راد
جواد راد سعید



حسین شریفی پور مشاور seo بکوجا با عرض معذرت از عدم حضور در جلسات گذشته به دلیل مشغلی کاری خود در روزهای اخیر، از تاثیر لینک سازی و تحلیل رفتاری کاربران در بهبود جایگاه سایت در الکسا و seo  خبرداد که از جمله این تحلیل ها، به تحلیل نرخ فرار کاربران اشاره نمود.

براساس گزارش مشاور سئو بکوجا، هدف بکوجا با توجه به حوزه فعالیت های سایت بکوجا را هدف محتوایی عنوان کرد و ایجاد پالش در محتوای سایت را در بهبود سئو مثمر ثمر دانست.

 

شریفی پور در پاسخ به پرسش موسس بکوجا در خصوص "چگونگی سازو کار افزایش بازدید از سایت بکوجا" و "همچنین افزودن بستری برای ارسال پیام و مبادله اطلاعات با همکاران شبکه ملی- مردمی بکوجا"  با هدف جذب مخاطب و بالابردن ترافیک و بازدید سایت؛ تنها راه حل پیشنهادی خود را استفاده از سیستم تیکت عنوان نمود.

موسس بکوجا استفاده از این بستر را برای کاربران مشکل دانست و در تکمیل صحبت های قبلی خود در جهت تشویق همکاران در مطالعه از مطالب سایت برای اشراف بر مطالب و اهداف مجموعه مدل استفاده شده در سایت آقای قرائتی را عنوان نمود که با اضافه نمودن بخشی در سایت امکان پرسش از محتوای سایت فراهم شود که در صورت پاسخ صحیح به پرسش ها هدیه ای برای تعدادی از آنها در نظر گرفته شود فلذا از کاربران خواست به نحوه انجام این طرح فکر شود.

 


علیرضا میرزایی

دکتر حسین شریف پور

لیلا زاده موسی

همکار بکوجا- سرکار خانم مهندس فرشته لاله


علیرضا میرزایی
حسین شریفی پور
لیلا زاده موسی
فرشته لاله




به موجب این گزارش مهندس لیلا زاده موسی، از جذابیت بازار بورس، سکه و طلا در جامعه امروز سخن گفت و افزودن بخشی برای نمایش این اخبار در سایت را بی تاثیر ندانست که علیرغم تایید مهندس میرزایی بر تاثیر افزودن این بخش بر افزایش جذابیت سایت، این پیشنهاد با مخالفت محتوا گذاری غیر مرتبط با بکوجا در سایت متوقف ماند.

 

 

تاثیر محتوا برجذب مخاطب:

مهندس میرزایی: بهبود کیفیت محتوا را بر جذب مخاطب مفید دانست وی ارائه اخباری با دو ویژگی زیر را در این امر موثر دانست:

  1. موضوع اخبار جذاب باشد.
  2. متن اخبار کوتاه باشد.

 

 

در ادامه این نشست و با توجه به موضوع این نشست ویدیویی ، لیلا زاده موسی ضمن اشاره به بررسی قالب فعلی و قالب جدید سایت مجموعه به نکاتی در جهت جذابیت بصری سایت اشاره نمود:

  1. بهتر است از فرمت قالب سایت های پر بازدید ایده گرفته شود
  2. لوگو بکوجا در دوقالب محجور واقع شده است و بهتر است در جایگاه مناسب تری قرار بگیرد و همچنین از عبارت : بسیج کارافرینی و جهاد اقتصادی در بنری در بالای صفحه و در نوار مشکی قرار بگیرد.
  3. لینک های مورد استفاده در مطالب قبل از بارگذاری حتما چک شود.
  4. صفحه اصلی سایت شلوغ است و از مطالب به صورت تکراری استفاده شده است.
  5. راهکاری برای افزایش جذابیت بصری استفاده شود
  6. استفاده از امکان جستجوی قوی در مطالب سایت به نحوی که کاربر با اولین جستجو به نتیجه مورد نظر برسد

 

 

طراحی صفحه ابتدایی قبل از نمایش صفحه اصلی سایت

موسس بکوجا از طراحی صفحه ای در ابتدای ورود به سایت به کاربر سخن گفت تا کاربر قبل از ورود به صفحه اصلی سایت از اهداف بکوجا و خدمات مورد ارائه در این مجموعه اطلاعاتی کسب نماید و از آنجا به صفحه مطالب مورد نظر خود در سایت لینک شود تا از سردرگمی و مواجهه با حجم زیادی از اطلاعات در ابتدای ورود جلوگیری شود.

پس از مشورت و گفتگو در این موضوع مقرر شد موقتا از صفحه اصلی سایت به خدمات و محتواهای بکوجا لینک شود.

 

 

حذف عنوان انتخابات ریاست جمهوری 1400 و جاگزینی عنوان استعدادیابی

با توجه به القا ذهنیت سیاسی بودن فعالیت های بکوجا با نمایش عنوان انتخابات ریاست جمهوری 1400 پیشنهاد شده تا این عنوان با استعداد یابی جایگزین شود تا از ایجاد این ذهنیت اشتباه در همکاران جلوگیری شود و از این عنوان به سامانه استعدادیابی لینک شود و همچنین مطالب مرتبط با فرهنگ سازی انتخابات ریاست جمهوری در دسته بندی فرهنگی-اقتصادی مقالات و اخبار بار گذاری شوند.

 

بر اساس گزارش روابط عمومی بکوجا مقرر شد تا بنری با مشخصات:

  1. استفاده از لوگو بکوجا در سمت راست و در کنار عبارت های "بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی" و " بکوجا معرفی مشاغل مولد در اقتصاد ایران"
  2. استفاده از پرچم ایران در سمت چپ بنر
  3. دارای زمینه سفید


طراحی شود و تا روز شنبه مورخ 1399/11/25 ضمن جایگذاری در قالب جدید سایت در اختیار مهندس میرزایی قرار بگیرد تا اقدامات لازم در جهت تغییر قالب سایت از سر گرفته شود.

 

 


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *