اخبار بکوجا 1399.03.02


به نام خدا

تهیه مدل اقتصاد ایران



1) جلسه "تهیه مدل اقتصاد ایران" با حضور جناب آقای سیدامین توکلانی در ساعت 8:00 صبح روز پنجشنبه 1399/03/01 برگزار گردید. اهم مطالب مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:
1-1) نمودار گرافیکی دو مدل کلاسیک و غیرکلاسیک از اقتصاد ایران ارائه گردید.
1-2) مقرر شد تا اعداد کلی هزینه های خانوار و دولت و بنگاه ها و ... تا جلسه بعدی در مدل جای گذاری و روایی آن بررسی گردد.
1-3) مقرر شد تا جدول تفریغ بودجه سال 1397، جدول هزینه خانوار در سال 1397 به تفکیک دهک و سرفصل هزینه و آمار تجارت ایران (واردات و صادرات) در سال 1397 به تفکیک کالا تهیه تا پس از گام قبلی در مدل جای گذاری گردد.
1-4) مقرر شد تا موضوع ملاقات با اساتید مختلف که در جلسه مورخ 1399/02/16 تصمیم گیری شده بود، متناسب با عددگذاری و روایی سنجی مدل، صورت پذیرد و نقطه نظرات ایشان نیز در آن لحاظ گردد.
1-5) پارامترهای بیرونی تاثیرگذار در مدل از جمله قیمت ارز و وضعیت روابط اقتصادی با سایر کشورها و نیز وضعیت تحریم و امکان مراودات بانکی با دیگر کشورها مشخص و تا جلسه بعد ارائه گردد.
1-6) خروجی های مورد انتظار از مدل از جمله برآورد نرخ تورم، حداقل و متوسط درآمد خانوار، حداقل درآمد ناخالص داخلی، حداقل ارز سالیانه موردنیاز کشور، میزان صادرات موردنیاز برای تحقق حداقل درآمد ناخالص داخلی، اقلام ضروری که واردات آنها اجتناب ناپذیر است و برآورد منابع موردنیاز آن و ....

1-7) جلسه بعدی در ساعت 10 صبح روز جمعه 1399/3/10 برگزار خواهد شد.


2) تعدادی از همکاران بکوجا به کانال تلگرامی @bekooja اضافه شدند و لینک کانال نیز در دسترس علاقمندان به عضویت در سایت به این شرح می باشد: https://t.me/bekoojaa

3) موضوع نحوه همکاری دانشجویان و انجمن های علمی دانشجویی با بکوجا مورد بررسی قرار گرفت و استفاده از کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرام برای این کار توصیه گردید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *