شنبه-11تیر1401-آغاز همکاری بکوجا و شهرداری منطقه 19 تهران، برای استعدادسنجی از عموم شهروندان منطقه.

به نام خدا

آغاز همکاری بکوجا و شهرداری منطقه 19 تهران، برای استعدادسنجی از عموم شهروندان منطقه

‌شنبه 1401/04/11


روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مردم‌نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از آغازهمکاری این سازمان با شهرداری منطقه 19 تهران، برای ترویج استعدادسنجی در بین عموم شهروندان منطقه 19 خبر داد.

براساس این گزارش، متعاقب جلسات و اصلاحات کارشناسی متعدد، تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین بکوجا و شهرداری منطقه 19 تهران، در موضوع استعدادسنجی به تاریخ 1401/03/24 به امضا رسید و بلافاصله فرآیند اجرایی آن از سوی طرفین آغاز گردید.

به موجب این تفاهم‌نامه، بکوجا این امکان را خواهد داشت که با استقرار کارشناسان و نمایندگان خود در اماکن تحت پوشش شهرداری منطقه 19، از قبیل ساختمان مرکزی منطقه، سرای محلات، بوستان‌ها، کتابخانه‌ها، اماکن ورزشی و ساختمان های نواحی، فرهنگ استعدادسنجی را در میان کارکنان شهرداری و مردم منطقه ترویج نموده و آنان را به سمت استفاده از این خدمات و ارزیابی بهتر استعدادها و انتخاب مسیر تحصیلی و شغلی بر اساس آن هدایت نمایند. همچنین شهرداری منطقه 19 تهران، ضمن تامین امکانات لازم برای استقرار نمانیدگان بکوجا در اماکن تحت پوشش خود، مساعدت لازم در زمینه تبلیغات، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این حوزه را نیز، با بکوجا خواهد داشت.

حضور کارشناسان از سوی بکوجا در بیش از 60 مکان از اماکن تحت پوشش شهرداری منطقه 19، در قالب یک برنامه زمان‌بندی 6 ماهه در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده و طرفین این تفاهم‌نامه امیدوارند که بتوانند بهترین خدمات استعدادسنجی را، به مردم شریف منطقه ارائه نمایند.

امیرعلی شیخ‌الاسلام‌زاده و امیر بیگ محمدی نمایندگان بکوجا و شهرداری منطقه 19 تهران

به موجب این تفاهم‌نامه، مسئولیت هماهنگی در اجرای موضوعات مورد توافق، بر عهده نمایندگان تام‌الاختیار طرفین خواهد بود و طرفین موظفند ظرف یک هفته پس از امضای تفاهم‌نامه، نمایندگان تام‌الاختیار خود را، طی مکاتبه رسمی، به طرف مقابل معرفی کنند. در همین راستا، سازمان مردمنهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) مهندس امیرعلی شیخ‌الاسلام‌زاده را، به عنوان نماینده بکوجا در اجرای تفاهم‌نامه مذکور، به شهرداری منطقه 19 تهران معرفی و متقابلا شهرداری منطقه 19 نیز، امیر بیگ‌محمدی دانش‌آموخته رشته روانشناسی و رئیس اداره امور آسیب‌های اجتماعی منطقه 19 را به عنوان نماینده خود به بکوجا معرفی نموده است.

آغاز همکاری بکوجا و شهرداری منطقه 19 تهران، برای استعدادسنجی از عموم شهروندان منطقه


اولویت با بکارگیری دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط ساکن در منطقه 19

بر اساس متن تفاهم‌نامه، بکوجا با هدف اشتغال‌زایی و کارآفرینی در بین جوانان منطقه، آمادگی خود را برای جذب، آموزش و به کارگیری کارآموز، برای ترویج استعدادسنجی در میان عموم شهروندانی که از خدمات شهرداری منطقه 19 استفاده می‌نمایند اعلام کرده است. فراخوان لازم نیز برای این جذب کارآموزان تهیه شده و از طریق فضای مجازی برای شهروندان منطقه هم اطلاع رسانی شده است و بکوجا امیدوار است با جذب و آموزش کارآموزان، در اینده نزدیک موجبات اشتغال ایشان را نیز فراهم آورد.

تاکید شهردار منطقه 19 بر اجرای هرچه سریعتر تفاهم نامه استعدادسنجی در دیدار با نماینده بکوجا

نخستین جلسه هماهنگی میان نمایندگان طرفین در تاریخ دوشنبه 1401/04/06، به صورت حضوری از ساعت 9:00 الی 10:30 صبح، در محل اداره آسیب‌های اجتماعی شهرداری منطقه 19 برگزار گردید. نمایندگان دو طرف در این دیدار، ضمن بررسی کامل تفاهم‌نامه و تدوین مسیر اجرای آن، چشم‌اندازی برای جلسات بعدی و نحوه پیشبرد اهداف تفاهم‌نامه ترسیم نمودند. برای رفع موارد اختلافی و دست‌یابی به موضع مشترک در اجرای تفاهم‌نامه، مهندس امیرعلی شیخ‌الاسلام‌زاده، نماینده بکوجا، در تاریخ 1401/04/08 دیداری با دکتر سید مهدی هدایت، شهردار منطقه 19 تهران و با حضور آقای بیگ‌محمدی نماینده شهرداری نیز داشت و دکتر هدایت در این جلسه با ابراز خوشحالی از آغاز فرآیند اجرایی تفاهم‌نامه گفت: نقاط اختلافی و دشوار در اجرای تفاهم‌نامه، مستقیماً با کسب نظر اینجانب حل و فصل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *