یکشنبه-20شهریور1401-یازدهمین جلسه هماهنگی فعالیت های استعدادسنجی بکوجا – تلاش برای هم‌افزایی- حمایت ازفعالیت موسسه هدایت فراگیر استعدادهای برتر و کانون دانش‌پژوهان نخبه.

به نام خدا 

یازدهمین جلسه هماهنگی فعالیت های استعدادسنجی بکوجا تلاش برای هم‌افزایی- حمایت ازفعالیت موسسه هدایت فراگیر استعدادهای برتر و کانون دانش‌پژوهان نخبه

یکشنبه 1401/06/20 


روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مردم‌نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزاری یازدهمین جلسه هماهنگی برای ارائه خدمات استعدادسنجی به شهروندان منطقه 19 تهران خبر داد.

براساس این گزارش در این جلسه که به صورت تصویری و از ساعت 21:15 روز ‌شنبه 1401/06/19 برگزار شد، افراد زیر حضور داشتند:

1.   سیدعلی لطفی زاده؛ موسس بکوجا

2.   فرزاد ناصحی؛ همکار بکوجا در امر استعدادسنجی

3.   امیرعلی شیخ‌الاسلام‌زاده؛ از دفتر مرکزی بکوجا و نماینده بکوجا در همکاری با شهرداری منطقه 19

همچنین خانم فرشته لاله، مسئول سامانه‌ها در دفتر مرکزی بکوجا و رضا فرخی‌راد، مدیرعامل شرکت تولیدکننده نرم‌افزار استعدادسنجی بکوجا به دلایلی موفق به حضور در جلسه نشدند.

 

سید علی لطفی زاده
فرزاد ناصحی
امیرعلی شیخ الاسلام زاده
سیدعلی لطفی زاده
فرزاد ناصحی
امیرعلی شیخ الاسلام زاده

پیگیری ادامه همکاری با شهرداری تهران در کنار توسعه فعالیت استعدادسنجی در استان بوشهر     


در آغاز این جلسه، مهندس لطفی زاده ، موسس بکوجا، به حاضران خیر مقدم گفت و افزود: گزارش اجرای تفاهم‌نامه بکوجا با شهرداری منطقه 19 تهران، تهیه شده و مقرر است که به زودی، توسط آقای دکتر هدایت، شهردار اسبق منطقه 19 و رئیس سازمان نوسازی شهر تهران، به اطلاع شهردار محترم تهران برسد. فعالیت استعدادسنجی بکوجا در استان بوشهر، با قدرت در حال پیگیری است و در این خصوص، تلاش داریم تا همکاری خود با موسسات فعال موجود در حوزه استعدادسنجی را، توسعه داده و ایشان را به سمت معرفی ظرفیت‌های خود در استان‌های مختلف هدایت کنیم.


حمایت از فعالیت موسسه هدایت فراگیر استعدادهای برتر و کانون دانش‌پژوهان نخبه      


لطفی زاده  به تجربه مدیریتی خود در بخش‌های خصوصی و دولتی اشاره کرد و گفت: بکوجا در تلاش است که نقش نخ تسبیح را در گردآوری امکانات ایفا کرده و به مثابه متصل‌کننده ظرفیت‌های موجود در کشور، در تمام زمینه‌ها عمل کند. در همین راستا، بکوجا عملکرد دو موسسه فعال در زمینه استعدادسنجی را، به نام‌های «کانون دانش‌پژوهان نخبه» و «موسسه هدایت فراگیر استعدادهای برتر»، بررسی کرده و تلاش دارد تا دستاوردهای ایشان را به جامعه معرفی و برای توسعه آن، به این قبیل مجموعه‌ها کمک نماید. بکوجا با این دو مجموعه ارتباط گرفته است و کانون دانش‌پژوهان نخبه، یک آزمون بومی شده را، به نام «سامانۀ هشت»، بر اساس آزمون هالند و تلفیق آن با 3 موضوع دیگر، تولید کرده‌ و سوابق مطالعاتی خود را نیز، برای ما ارسال کرده‌اند. این کانون مدعی است که پرسشنامه استعدادسنجی مذکور، با بررسی 80 کشور در جهان و با انجام 27000 آزمون به صورت نمونه، از نظر روایی و پایایی تایید شده است و مشاغل مناسب هر فرد را به ترتیب اولویت، به وی اعلام می‌کند. همچنین، کانون دانش‌پژوهان نخبه موفق به اخذ تایید سازمان نظام روانشناسی و خدمات مشاوره، برای وبسایت خود نیز شده است. وی افزود: چه بسا با تلفیق این سامانه با آزمون های شخصیت و هوش بتوان نتایج بهتری به دست آورد. وی همچنین به ضرورت افزایش تعداد مشاغل پیش بینی شده در این آزمون با رویکرد توجه خاص به مشاغل دانش بنیان و مشاغل مرتبط با حوزه ICT  تاکید کرد. لطفی زاده سامانه هشت را در مجموع سامانه خوب و ارزشمندی که حاصل ساعت ها تلاش متخصصین داخلی می باشد ارزیابی کرد و گفت: به کانون دانش‌پژوهان نخبه و موسسه هدایت فراگیر استعدادهای برتر پیشنهاد کرده‌ام که فعالیت خود را، ترجیحا به صورت رایگان در دو سرفصل آموزش متخصصین و ارائه خدمات استعدادسنجی در استان بوشهر شروع کنند.


رویکرد بکوجا متصل کردن ظرفیت‌های موجود در کشور است       


لطفی زاده  ادامه داد: سازمان مردم‌نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) رسالت خود را در اتصال این قبیل مجموعه‌ها به یکدیگر و کمک به ایشان در توسعه دستاوردهای خود می‌داند. بکوجا آمادگی دارد که مشاغل جدید را، به سامانه فعلی کانون اضافه نموده و همچنین به ایشان، در محور قرار دادن سایر آزمون‌ها علاوه بر آزمون رغبت سنجی هالند نیز، یاری رساند. ما در بکوجا باور داریم که به جای شروع از صفر، بایستی به ظرفیت‌های موجود در کشور توجه کرده و ببینیم که هر یک از آن‌ها، تا کجا پیشرفت داشته‌اند و سپس، بکوجا تا حدتوان ایشان را یاری کرده و سپس بتوانیم دستاوردهای موجود را، به کار جامعی برای کشور تبدیل کنیم.


حفظ همکاری با موسسات معتبر و گوناگون، تا حصول نتیجه    


فرزاد ناصحی، همکار بکوجا در امر استعدادسنجی، با اشاره به سابقه تعامل بکوجا با موسسه هدایت فراگیر استعدادهای برتر گفت: وبسایت آن موسسه بسیار جامع و حرفه‌ای طراحی شده و علاوه بر آزمون، استعدادسنجی از طریق بازی‌ها را نیز در بر می‌گیرد، که حکایت از توانمندی موسسه دارد. استان بوشهر نیز به لحاظ وسعت و جمعیت، در ردیف استان‌های کوچک کشور می‌باشد و به نظر اینجانب، همکاری با موسسه هدایت فراگیر استعداد برتر، می‌تواند برای شروع فعالیت در این استان مناسب باشد.

مهندس لطفی زاده ، به حجم بالای کار در استان بوشهر اشاره کرد و با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها گفت: از موسسه هدایت فراگیر استعدادهای برتر، برای مشارکت در امر آموزش و تکمیل فرآیند استعدادسنجی دعوت کرده‌ایم. در صدد هستیم علاوه بر بوشهر، در استان کرمان نیز، با همت نمایندگان خود، شاهد جهش در فعالیت استعدادسنجی بکوجا باشیم. تفاهم‌نامه ما با دانشگاه شهید بهشتی نیز، هفته گذشته به امضا رسیده و امیدواریم با این دانشگاه همکاری سازنده‌ای برای توسعه آزمون‌های استعدادسنجی داشته باشیم.


آخرین‌ها در مورد ارائه آموزش‌های جامع استعدادسنجی، توسط بکوجا     


موسس بکوجا افزود: در زمینه ارائه آموزش‌های لازم نیز، به این جمع‌بندی رسیدیم که بخش‌های مختلف آموزش مذکور را، از هم تفکیک نموده و یک دوره آموزش مشاوره، با پیشنهاد خانم دکتر اسمعیلی و یک دوره برای استعدادسنجی و توجیه دلایل آن نیز، با تدریس آقای مهندس ناصحی و سایر متخصصان همکار بکوجا برگزار نماییم که پوستر مربوط به دوره آموزشی اول تهیه شده است و برای دوره دوم، منتظر اعلام حضور خانم دکتر نصرآزادانی، توسط خانم دکتر عسگری در دانشگاه شهید بهشتی و دیگر همکاران هستیم. همچنین از آقای مهندس ناصحی می‌خواهیم که اطلاعات لازم از خانم ابراهیمی در استان خراسان رضوی را، برای تماس با ایشان در اختیار بکوجا قرار دهند.

 


سید علی لطفی زاده- فرزاد ناصحی- امیرعلی شیخ الاسلام زاده



بکوجا بایستی ارتباط مستمر خود با همکاران خود و مسئولان شهرداری منطقه 19 را حفظ کند      


در ادامه این جلسه، امیرعلی شیخ‌الاسلام‌زاده، همکار دفتر مرکزی بکوجا و نماینده بکوجا در همکاری با شهرداری منطقه 19، گزارشی از آخرین اقدامات خود در همکاری با شهرداری ارائه نمود و گفت: بنده با آقای بیگ‌محمدی تماس گرفته و پیگیر معرفی شهردار جدید شدم و اعلام گردید که آقای فرهادی، به عنوان شهردار جدید منطقه 19 تهران، در انتهای هفته گذشته معرفی گردیده‌اند. همچنین آقای بیگ‌محمدی از علاقه‌مندی و استقبال مدیران سرای محلات برای استمرار فعالیت ترویجی بکوجا در مجموعه‌های خود خبر دادند و اینجانب از ایشان خواستم تا مستقیماً با شهردار جدید وارد مذاکره شده و ایشان را در قبال تفاهم‌نامه با بکوجا، به ذهنیت مثبتی برسانند.

شیخ‌الاسلام‌زاده با ارتباط مستمر خود با همکاران بکوجا که در اماکن شهرداری منطقه 19 مستقر بودند نیز اشاره کرد و افزود: همکاران ما پیگیر و علاقه‌مند به ادامه فعالیت ترویجی خود می‌باشند.

مهندس لطفی زاده از شیخ‌الاسلام‌زاده خواست تا علاوه بر همکاران بکوجا و نماینده شهرداری در اجرای تفاهم‌نامه، ارتباط مستقیم و مستمر خود را با مدیران سرای محلات هم حفظ کرده و به ایشان یادآور شود که با تلاش آقای دکتر هدایت، شهردار اسبق منطقه 19، این منطقه به عنوان پایه‌گذار چنین فعالیتی در شهرداری تهران شناخته شده و این نکته بسیار مثبتی در کارنامه عملکرد کارکنان شهرداری منطقه 19 تهران است.

در خاتمه جلسه، حاضران برای یکدیگر آرزوی موفقیت نمودند.


اخبار مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *