پنجشنبه-27مرداد1401-ملاقات لطفی زاده با استاندار ومعاون هماهنگی اقتصادی استانداری بوشهر- دعوت استاندار بوشهر از بکوجا برای آغاز فعالیت ها در این استان.

به نام خدا

ملاقات لطفی زاده با استاندار ومعاون هماهنگی اقتصادی استانداری بوشهر- دعوت  استاندار بوشهر از بکوجا برای آغاز فعالیت ها در این استان

پنج شنبه 1401/05/27

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مردم نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از ملاقات سیدعلی لطفی زاده  موسس بکوجا با احمد محمدی زاده استاندار بوشهر خبر داد.

به موجب این گزارش این دیدار از ساعت 13:30 روز چهارشنبه 1401/05/26 و با حضور علی باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر، محمدرضا میری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در استان بوشهر، سید مهرداد آل احمد از همکاران افتخاری بکوجا و محمود میری نماینده بکوجا در استان سیستان و بلوچستان و در محل استانداری بوشهر برگزار شد.

سید علی لطفی زاده- موسس بکوجا
احمد محمدی زاده
علی باستین
سیدعلی لطفی زاده  احمد محمدی زاده علی باستین
سید مهرداد آل احمد
محمود میری
محمدرضا میری
سید مهرداد آل احمد
محمود میری
محمدرضا میری

در ابتدای این دیدار دکتر محمدرضا میری مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ضمن معرفی سید علی لطفی زاده و هیئت همراه توضیحاتی درخصوص برنامه های سفر وی از شامگاه سه شنبه 1401/0525 و دیدار با مدیران کل بهزیستی، آموزش و پرورش و شرکت در جلسه شورای مدیران کمیته امداد و نیز جلسه با برخی از اعضای هیئت علمی گروه های روانشناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی و نیز دانشکده کسب و کار و اقتصاد دانشگاه خلیج فارس بوشهر ارائه نمود.

در ادامه مهندس لطفی زاده موسس بکوجا به تشریح اهداف و برنامه های بکوجا پرداخت و با اشاره به دیدارهای خود با سردار فدوی جانشین فرمانده سپاه و نیز سردار احمدیان رییس مرکز راهبردی سپاه و بازدید از مجموعه پیشران، به فعالیت های بکوجا در استان های مختلف اشاره کرد.

سید علی لطفی زاده- احمد محمدی زاده- علی باستین- محمود میری- محمدرضا میری-سیدمهرداد آل احمد


لطفی زاده ماموریت اصلی بکوجا را بهبود وضعیت اقتصادی کشور از طریق عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در ایجاد اقتصاد مردمی دانست و از نگاه و باور نادرست مسئولان به اقتصاد مردمی و واهمه از واگذاری کارهای اقتصادی به مردم گلایه نمود و گفت: انقلاب اسلامی در هر موضوعی که به مردم اعتماد و تکیه کرده و کار را به آنان سپرده است موفق بوده و تنها موضوعی که امروز به عنوان نقطه ضعف نظام مطرح می باشد موضوع اقتصادی است و علت عدم توفیقات مورد انتظار در آن هم عدم اعتماد به مردم و واگذار نکردن کارهای اقتصادی به آنان است.

موسس بکوجا گفت: باور ما این است که دیر یا زود مسئولان به گفتمان مقام معظم رهبری بر می گردند و با رویکرد مردمی کردن اقتصاد از مشکلات فعلی بیرون خواهیم رفت ولی لازم است تا برای آن روز مردم را آماده نمود و زمینه های لازم را فراهم ساخت.

سیدعلی لطفی زاده با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در اقتصاد کشور بر ضرورت توجه به تک تک نیروی کار کشور و تلاش برای به حداکثر رساندن بازدهی آنان در اقتصاد ملی تاکید کرد و گفت: امروز در کشورمان حدود 23.1 میلیون نفر نیروی مشغول به کار داریم که حدود 3.1 میلیون نفر در دستگاه های اداری و نهادی و نیروهای مسلح مشغول به کار هستند و نزدیک به 20میلیون نفر نیز در بخش غیر دولتی مشغول به کار هستند.

لطفی زاده با بیان اینکه در سنوات اخیر تولید ناخالص داخلی کشور بین 200 تا 400 میلیارد دلار بوده است، سرانه تولید ناخالص داخلی هر نیروی کار غیر دولتی را حدود 10 تا 20 هزار دلار برآورد کرد و افزود: در کشور آلمان با جمعیتی درحدود 84 میلیون نفر که تقریبا معادل جمعیت کشور ما می باشد سالیانه حدود 4000 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی وجود دارد که با احتساب 42 میلیون نیروی کار در این کشور توسعه یافته، مشخص می شود که جمعیت کار در کشور ما نصف آلمان و سرانه تولید ناخالص داخلی نیروی کار در آلمان حدود 100هزار دلار می باشد و این در حالی است که ما برای 2.5 میلیون نیروی کار جویای کار قادر به معرفی فرصت شغلی نیستیم.

مهندس لطفی زاده  هدف بکوجا را حرکت از سرانه تولید ناخالص داخلی 10 تا 20 هزار دلار در سال های اخیر به 100هزار دلار در سال 1410 عنوان کرد و راه رسیدن به این هدف را دانش بنبان کردن تولید و هدایت نیروی کار به سمت دانش و پژوهش که توصیه اول مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است عنوان کرد.

 

سید علی لطفی زاده- احمد محمدی زاده- علی باستین- محمود میری- محمدرضا میری-سیدمهرداد آل احمد



موسس بکوجا با اشاره به جلسه خود در دانشگاه خلیج فارس بوشهر، از اقدامات ارزنده این دانشگاه در تولید اسناد موردنیاز برای اشتغال آفرینی پایدار در استان تمجید کرد و از استاندار بوشهر خواست تا زمینه را برای اجرای دستاوردهای این مطالعات با محوریت خود دانشگاه و افراد تهیه کننده این اسناد فراهم نماید.

لطفی زاده گفت: اگرچه ایجاد اشتغال در اندازه حل مشکل معیشت مردم خوب است ولی باید توجه داشت که اگر برای هر نیروی کار ایرانی تولید ناخالص داخلی بیش از 20 هزار دلاری در سال های اول و 100هزار دلاری در سال 1410 برنامه ریزی و اجرایی نشود، در این صورت به اقتصاد قوی که مورد نظر مقام معظم رهبری می باشد نخواهیم رسید. وی لازمه تحقق سرانه تولید ناخالص داخلی 100هزار دلاری برای هر نیروی کار را هدایت نیروی انسانی در جهت استعداد و علایق خود دانست و پیش نیاز این کار را انجام آزمون های استعدادسنجی و استفاده از خدمات مشاوره برای اتخاذ سه تصمیم درست کلیدی در زندگی یعنی انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل و انتخاب همسر دانست و صحت این سه انتخاب را ضامن سلامت جامعه و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و هدایت فرد به سمت زندگی توام با رضایت کامل از تحصیل، شغل و خانواده ارزیابی کرد.

 

سید علی لطفی زاده- محمدرضا میری



موسس بکوجا در پایان سخنان خود آمادگی سازمان مردم نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی برای حضور در استان بوشهر و اجرای برنامه های خود را در صورت تمایل و حمایت استاندار محترم و دستگاه های اجرایی و آموزشی و حمایتی استان اعلام کرد.

در ادامه این دیدار دکتر علی باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر نیز ضمن خیر مقدم و خوشامد به مهندس لطفی زاده و هیئت همراه، بر ضرورت توزیع هدفمند تسهیلات اشتغال در استان براساس استعدادسنجی و در راستای توصیه های طرح آمایش استان و اسناد تهیه ده برای اشتغال در استان تاکید کرد.

در خاتمه این دیدار احمد محمدی زاده استاندار بوشهر ضمن خیرمقدم و خوش آمد به لطفی زاده و هیئت همراه، سالروز ورود آزادگان به کشور را گرامی داشت و از حضور در این نشست و آشنایی با دیدگاه ها و اهداف و برنامه های سازمان مردم نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی اظهار خوشوقتی نمود.

سید علی لطفی زاده- احمد محمدی زاده- علی باستین- محمود میری- محمدرضا میری-سیدمهرداد آل احمد



وی با اشاره به ظرفیت های استان بوشهر و رویکرد استانداری در جهت توسعه اقتصادی استان، از مهندس لطفی زاده خواست تا استان بوشهر را به عنوان پایلوت مجموعه فعالیت های بکوجا انتخاب نماید و در این صورت استانداری بوشهر با همه وجود از این فعالیت ها حمایت خواهد کرد. وی همچنین از دکتر آل احمد خواست تا با توجه به وجود 6 میلیون درخت خرما در استان بوشهر، فعالیت های اجرایی خود در حوزه فرآوری برگ و تنه درخت خرما را در استان بوشهر نیز گسترش دهد.

سردار محمدی زاده همچنین بر استفاده از ظرفیت علمی و اسناد تولیدی توسط دانشگاه خلیج فارس و شخص آقای دکتر مصلح رییس پیشین این دانشگاه نیز تاکید کرد و با اشاره به برنامه خود برای انتخاب مدیر برای پروژه های راهبردی استان از جمله نفت و پتروشیمی، راه و راه آهن، صنایع دریایی و امثال آن، از دکتر محمود میری برای همکاری در این زمینه دعوت نمود.

لطفی زاده   با پذیرش دعوت سردار محمدی زاده برای آغاز فعالیت ها در استان بوشهر، اظهار امیدواری کرد تا با حمایت استاندار محترم و همکاری همه دستگاه های اجرایی، آموزشی و نظارتی استان و باور به توانمندی مردم، شاهد بهبود نقش مردم استان در تولید ناخالص داخلی کشور باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *