یکشنبه-13تیرماه1400-دیدار موسس بکوجا با روسای سازمان های بسیج مهندسین کشاورزی و بسیج مهندسین عمران و معماری کشور

به نام خدا

دیدار موسس بکوجا با روسای سازمان های بسیج مهندسین کشاورزی و بسیج مهندسین عمران و معماری کشور

1400/04/13 

روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزاری دیدار سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا با آقایان دکتر محمدرضا جهانسوز رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور و مهندس محمود ایلخان رییس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور در بعداز ظهر روز شنبه 1400/04/12 خبر داد.

به موجب این گزارش، در ابتدای این دیدار آقای مهندس محمود ایلخان به معرفی سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا پرداخت و اظهار امیدواری کرد تا همکاری و هم افزایی دو مجموعه بکوجا و بسیج بتواند موجب تسریع در تحقق اهداف خودکفایی و تاب آوری اقتصادی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور گردد.


موسس بکوجا- سیدعلی لطفی زاده
محمدرضا جهانسوز
محمود ایلخان
سیدعلی لطفی زادهمحمدرضا جهانسوزمحمود ایلخان


در ادامه این دیدار مهندس لطفی زاده به بیان اهداف و برنامه های بکوجا پرداخت و با اشاره به هدف اصلی بکوجا مبنی بر افزایش تولید ناخالص داخلی از طریق بهبود بهره وری با به کارگیری دانش ، فناوری و نوآوری در واحدهای تولیدی موجود، اولویت های بکوجا در بخش کشاورزی را خودکفایی در تولید گندم، برنج، دانه های روغنی، خوراک دام، پنبه و گوشت قرمز گوسفندی برشمرد و در حوزه صنعت هم اولویت های بکوجا را افزایش تولید مسکن، منسوجات و پوشاک، لوازم خانگی، خودرو، دارو و محصولات سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) عنوان کرد.

لطفی زاده با اشاره به تشکیل شبکه ملی-مردمی بکوجا در استان مازندران به عنوان محور ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان، به تشریح ابعاد تشکیل شبکه ملی نخبگان بکوجا برای حمایت از تولیدکنندگان پرداخت و اظهار امیدواری نمود تا با همکاری و هم یاری مردم، شاهد تحقق اهداف بکوجا در کشور باشیم.


مهندس لطفی زاده استان مازندران را به عنوان استان پایلوت برای شروع کار و با هدف تمرکز بر خودکفایی در تولید برنج در این استان مطرح نمود و از برنامه بکوجا برای تشکیل شبکه ملی-مردمی و شبکه ملی نخبگان در استان گلستان در سال جاری و با هدف دستیابی به خودکفایی در تولید دانه های روغنی و پنبه سخن گفت.

موسس بکوجا بر سیاست این مجموعه مبنی بر استفاده از تمام ظرفیت های مردمی و سازمانی برای تحقق اهداف یاد شده تاکید کرد و همکاری با موسساتی همچون وزارت جهاد کشاورزی و مجموعه های تابعه، سازمان های بسیج، آستان قدس رضوی، جمعیت هلال احمر و دیگر نهادهایی که در خدمتگزاری به مردم پیش قدم می باشند به منظور هم افزایی و استفاده از ظرفیت آن ها برای گفتمان سازی افزایش تولید در کشور را راهبرد اصلی بکوجا عنوان کرد.


پس از سخنان مهندس لطفی زاده، آقای دکتر محمدرضا جهانسوز رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی با عالی توصیف نمودن اهداف و برنامه های بکوجا و بویژه ساختار مردمی طراحی شده برای رسیدن به آنها، بر انتخاب صحیح اهداف بکوجا منطبق بر نیاز کشور تاکید و از این بابت اظهار خوشوقتی نمود.

دکتر جهانسوز به فعالیت های این سازمان در جهت ایجاد امنیت غذایی در کشور اشاره نمود و از تهیه برنامه راهبردی و تربیت متخصصین کشاورزی برای کمک به کشاورزان و انتشار کتب و دستورالعمل های متعدد برای روشن گری موضوع خبر داد و مهمترین بخش فعالیت های سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی را تولید سامانه ای برای ثبت آمار و اطلاعات بخش کشاورزی و پایش انجام صحیح مراحل کاشت، داشت و برداشت توسط کشاورزان با هدف دستیابی به حداکثر بهره وری عنوان کرد.

در خاتمه این دیدار گزارش مبسوطی از سامانه پایش تولیدات کشاورزی توسط جناب آقای جعفری ارائه و نقطه نظرات حاضرین در جلسه مطرح گردید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *