سه شنبه-17 خرداد1401-همکاری سازمان بهزیستی استان کرمان برای استعدادسنجی از مردم استان.

به نام خدا

همکاری سازمان بهزیستی استان کرمان برای استعدادسنجی از مردم استان

سه شنبه 1401/03/17

 

    روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از ملاقات مهندس سید علی لطفی زاده موسس بکوجا با علیرضا وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان خبر داد.

    به موجب این گزارش در جریان این ملاقات که غلامحسین رضایی از دفتر مرکزی بکوجا، غلامحسین کوشان موسس و مدیر موسسه آموزش عالی رسالت و زهرا کوشان نماینده بکوجا در استعدادسنجی از مردم استان کرمان نیز لطفی زاده را همراهی می کردند، خانم نعیمه خاکزاد کارشناس دفتر پیشگیری اداره کل بهزیستی کرمان و آقای علی ابراهیمی مدیر روابط عمومی این اداره کل نیز حضور داشتند.


علیرضا وحید زاده
موسس بکوجا- سیدعلی لطفی زاده
غلامحسین رضایی - همکار افتخاری بکوجازهرا کوشان - نماینده استعدادیابی استان کرمانغلامحسین کوشاننعیمه خاکپور
 علیرضا وحیدزادهسید علی لطفی زادهغلامحسین رضایی زهرا کوشان غلامحسین کوشان نعیمه خاکپور

    در آغاز این دیدار آقای غلامحسین کوشان موسس و مدیر موسسه آموزش عالی رسالت با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، به معرفی سیدعلی لطفی زاده و برنامه های بکوجا برای استعدادسنجی از مردم استان کرمان پرداخت و در ادامه مهندس لطفی زاده به تشریح اهداف و برنامه های بکوجا برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور پرداخت و با اشاره به تجربیات به دست آمده در استان های مازندران و گلستان، بر توجه به نقش سرمایه انسانی در تولید و بهبود بهره وری تاکید کرد.

    مهندس لطفی زاده افزود: اگرچه هدف اصلی بکوجا بهبود بهره وری در تولید با استفاده از دانش و فناوری می باشد، لیکن تجربه نشان می دهد که بدون توسعه انسانی، دانش و فناوری و زیرساخت های تولیدی قادر به بهبود جدی در بهره وری نمی باشند.

   لطفی زاده گفت: در دیداری که با رییس سابق سازمان بهزیستی کل کشور در اواسط سال گذشته داشته است، موضوع رسالت آن سازمان در فراهم نمودن شرایط زیست بهتر برای همه مردم کشور را یادآوری نموده و نسبت به محدود شدن خدمات سازمان بهزیستی به بخش کوچکی از افراد جامعه انتقاد داشته که این موضوع مورد استقبال ایشان قرار گرفته و پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه ای برای همکاری مشترک برای فراهم سازی شرایط زندگی بهتر برای عموم مردم کشور با رویکرد بهبود وضعیت اقتصادی آنان و از طریق شناسایی، معرفی و کمک به شکوفایی استعدادهای منطبق با علایق مردم مطرح و تفاهم نامه مذکور امضاء و به همه ادارات کل بهزیستی ابلاغ گردیده است.

سیدعلی لطفی زاده- غلامحسین رضایی- بهرامی


    موسس بکوجا با اشاره به مفاد تفاهم نامه مذکور و تعهدات طرفین در آن، خواستار مساعدت اداره کل بهزیستی استان کرمان برای اخذ مجوز فعالیت مرکز مشاوره بکوجا در استان و نیز معرفی و ترغیب عموم متخصصین روان سنجی و ارائه خدمات روان شناختی در استان که از سازمان بهزیستی مجوز فعالیت دریافت نموده اند برای کمک به بکوجا در استعدادسنجی از مردم استان شد.

     لطفی زاده از دکتر وحیدزاده خواست تا ضمن ابلاغ تفاهم نامه مذکور به ادارات شهرستانی در استان کرمان، نسبت به برگزاری همایش های مشترک به منظور تبیین آثار عمیق استعدادسنجی و حرکت به سوی شکوفایی استعدادها در استان مساعدت و همکاری نمایند و در گام نخست در جلسات با مدیران بهزیستی در شهرستان های استان از نماینده بکوجا برای تبیین این موضوع دعوت و همچنین در گردهمایی متخصصان دارای پروانه فعالیت در استان نیز به تبیین این موضوع بپردازند.

     ضرورت استعدادسنجی از همه مردم و شناسایی توانایی ها و استعدادهای آنان، بر ضرورت استعدادسنجی از دانش‌آموزان و کمک به شکوفایی استعدادهای بالقوه آنان تاکید کرد و گفت: دانش آموزان آینده سازان کشور می باشند و سن آنها اجازه می دهد تا در صورت شناخت استعدادها و علایقشان، فرصت کافی برای شکوفایی و خدمت به مردم را داشته باشند و به همین دلیل در برنامه های روز جاری ملاقات با مدیرکل آموزش و پرورش و استعدادسنجی از دانش آموزان استان را نیز در دستور کار قرار داده و با ایشان هم طرح موضوع داشته ایم که امیدواریم منجر به همکاری جدی گردد.

زهرا کوشان-غلامحسین کوشان- علیرضا وحیدزاده


    سید علی لطفی زاده با توجه به اقدامات انجام شده در سازماندهی فعالیت های استعدادسنجی بکوجا در استان های مازندران و گلستان، بر تمرکز فعالیت های بکوجا در ارائه خدمات برخط و غیرحضوری به مردم تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم همه مردم استان را از این خدمات ارزشمند بهره مند سازیم و هزینه ارائه آن را متناسب با وسع مردم کاهش دهیم لاجرم بایستی به سمت ارائه خدمات مبتنی بر بستر الکترونیک برویم و به همین دلیل بکوجا تعدادی از آزمون های استاندارد شده در این زمینه را به صورت برخط و در وبگاهBekooja.com  پیاده سازی نموده تا امکان دسترسی آسان عموم مردم به آنها فراهم آید.

    موسس بکوجا بر ضرورت ارائه مشاوره به افرادی که در آزمون ها شرکت می نمایند تاکید کرد و از دکتر وحیدزاده خواست تا متخصصین استان را برای ارائه این خدمات توجیه نمایند. وی همچنین بر ضرورت ارائه این خدمات در مناطق کم برخوردار استان نیز تاکید و از هماهنگی با تعدادی از گروه های جهادی فعال در این مناطق برای آغاز استعدادسنجی از مردم خبر داد.

    در ادامه این جلسه خانم دکتر زهرا کوشان نیز با اشاره به برنامه های بکوجا و موسسه آموزش عالی رسالت برای ارائه مشاوره تحصیلی به دانش آموزان و سایر گروه های مردم، خواستار همکاری بهزیستی در صدور مجوز این فعالیت شد.

    در پایان این جلسه نیز آقای دکتر وحیدزاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان با استقبال از برنامه استعدادسنجی بکوجا در استان کرمان، آمادگی کامل خود و همکاران بهزیستی استان را برای کمک به تحقق اهداف و برنامه های عنوان شده اعلام و وجود تفاهم نامه با بهزیستی کل کشور را زمینه ساز سهولت بیشتر در این همکاری دانست و از همکاران خود که در جلسه حضور داشتند خواست تا همکاری کامل را با خانم دکتر کوشان نماینده بکوجا در استعدادیابی از مردم استان کرمان داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *