جمعه-7خرداد1400-چهار فعالیت مشترک بکوجا با بسیج مهندسین کشاورزی در استان مازندران.

به نام خدا

چهار فعالیت مشترک بکوجا با سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران

1400/03/07


روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزاری دومین جلسه با مهندس یاسر رحمتی خورشیدی مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران خبر داد.

براساس این گزارش، در این دیدار که با حضور مهندس سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا، مهندس محسن سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران، مهندس ولی پور نماینده بکوجا در شهرستان ساری و مهندس سید حشمت الله سبطی نماینده بکوجا در شهرستان بابل و در دفتر سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در استان مازندران برگزار شد، مهندس لطفی زاده به تشریح اهداف و برنامه های بکوجا پرداخت.


یاسر رحمتی خورشیدی
سید علی لطفی زاده
محسن سلطانی
حشمت الله سبطی
ابوالحسن ولی پور
یاسر رحمتی خورشیدیسیدعلی لطفی زادهمحسن سلطانیحشمت الله سبطی ابوالحسن ولی پور

              

مهندس لطفی زاده پیگیری تحقق خودکفایی در حوزه کشاورزی در 6 محصول راهبردی برنج، گندم، دانه های روغنی، خوراک دام، پنبه و گوشت قرمز گوسفندی با رویکرد برقراری ارتباط میان تولیدکنندگان و صاحبان دانش و فناوری عنوان کرد و نقش بکوجا در این مسیر را گفتمان سازی و بستر سازی برای اطمینان تولیدکنندگان به تغییر روش تولید با هدف بهبود بهره وری و افزایش کمی و کیفی تولید محصول برشمرد.

وی تولید مسکن، خودرو، منسوجات و پوشاک، دارو، لوازم خانگی و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) را اولویت های بکوجا در بخش صنعت اعلام کرد.

لطفی زاده به تشکیل شبکه ملی-مردمی بکوجا در استان مازندران به هدایت آقای مهندس محسن سلطانی از پیش کسوتان جهادسازندگی استان به عنوان بازوی ارتباط مستقیم و بدون واسطه با تولیدکنندگان از یک سو و شبکه نخبگان بکوجا به عنوان بازوی صاحب دانش و فناوری از سوی دیگر اشاره نمود و نقش اصلی بکوجا را برقراری ارتباط پایدار میان این دو گروه از طریق انعقاد قراردادهای همکاری و مشارکت در افزایش منافع حاصله دانست.

سیدعلی لطفی زاده با اشاره به دغدغه امام راحل (ره) در خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و تذکرات مکرر مقام معظم رهبری در اسناد و فرمایشات متعدد، از تاخیر در تحقق این خواسته راهبردی و متضمن منافع ملی گلایه نمود و با تقدیر از فعالیت های بسیج در طول دوران بعد از انقلاب اسلامی و جنس و ماهیت کار بسیج که مهمترین شاخصه آن مردمی بودن می باشد، از همکاری با مجموعه سازمان بسیج در کشور به عنوان یک توفیق الهی نام برد و اظهار امیدواری نمود تا همکاری دو مجموعه بکوجا و سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در استان مازندران هم موجب هم افزایی و تسریع در ارائه خدمت به مردم و تحقق خودکفایی و ایجاد امنیت غذایی در کشور در کوتاهترین زمان ممکن گردد.

 

جلسه مشترک بکوجا و بسیج کشاورزی


لطفی زاده استفاده از ظرفیت همه نهادها و سازمن ها و دستگاه هایی که در ارتباط با این هدف ماموریت و یا مسئولیت و یا وظیفه اجتماعی احساس نموده اند را راهبرد مهم بکوجا دانست و تاکید بر شخصیت حقیقی افراد در همکاری با بکوجا به منظور استمرار رابطه همکاری پس از خروج از مسئولیت و ارتباط سلزمانی با نهادهای یاد شده را از ضروربات همکاری با بکوجا برشمرد.

در ادامه این جلسه، آقای مهندس یاسر رحمتی خورشیدی مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران، ضمن خیر مقدم به آقای لطفی زاده و هیات همراه، از اهداف و برنامه های بکوجا استقبال و با تشریح فعالیت های سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در استان مازندران، از موازی کاری و فعالیت های مشابه در نهادهای مختلف در کشور گلایه نمود و بسیج را به عنوان بستری مردمی برای فعالیت همه اقشار جامعه، کانون هم افزایی و مشارکت در فعالیت ها ارزیابی نمود.

مهندس رحمتی به هیات های اندیشه ورزی بسیج در سطح استان و تشکیل کانون هایی در همه شهرستان ها و فعالیت پایگاه های مقاومت بسیج ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی استان در قالب سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، از اقدامات این مجموعه در سطح استان برای بهبود وضعیت کشاورزی و کشاورزان در استان صحبت نمود و بر هوشمندسازی کشاورزی، تجاری سازی محصولات، توجه به بازار فروش داخلی و خارجی به عنوان مهمترین مولفه های این بخش تاکید کرد.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران به ظرفیت اتحادیه های کشاورزان و اتاق تعاون و اتاق بازرگانی استان ها نیز اشاره نمود و بر ضرورت هم افزایی این نهادها و پرهیز از موازی کاری و استفاده مناسب از ظرفیت آن ها تاکید کرد.

 

جلسخ مشترک بکوجا با بسیج کشاورزی



یاسر رحمتی خورشیدی به ارتباطات ایجاد شده میان این نهاد با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد برکت و بنیاد علوی نیز اشاره نمود و از تلاش های انجام شده برای استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و اساتید دانشگاه های استان به منظور بهبود تولید خبر داد و تحلیلی از نتیجه این همکاری ها ارائه نمود.

مهندس رحمتی از ارائه خدمات دامپزشکی از سوی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان با استفاده از بروزترین تجهیزات دامپزشکی خبر داد و اظهار امیدواری کرد تا استفاده از تجهیزات و ماشین آلات روز دنیا و داخلی سازی آنها موجبات پیشرفت و توسعه و بهره وری هرچه بیشتر کشاورزی کشور را فراهم نماید.

در خاتمه این جلسه مهندس لطفی زاده آمادگی بکوجا برای فعالیت در چهار حوزه به شرح زیر را با سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان مازندران اعلام کرد:

1- همکاری در حوزه فرهنگ سازی به منظور اصلاح الگوی مصرف در دو محصول برنج و روغن گیاهی با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و شبکه های اجتماعی

2- عضویت در هیات های اندیشه ورزی استان و زیرمجموعه های تابعه که به همین منظور آقای مهندس ابوالحسن ولی پور به عنوان نماینده بکوجا در هیات اندیشه ورزی استان معرفی گردید

3- پذیرش مسئولیت انعقاد قرارداد میان تولیدکنندگان و پژوهشگران با هدف افزایش کمی و کیفی تولید و بهبود بهره وری با شاخص افزایش تولید در واحد سطح

4- همکاری در فروش داخلی و صادرات محصولات تولیدی

این پیشنهاد از سوی آقای مهندس رحمتی مورد استقبال قرار گرفت و مقرر شد زمینه سازی لازم برای آن صورت پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *