دوشنبه-10مرداد1401-حمایت دکتر برزعلی رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از برنامه های بکوجا.

به نام خدا

حمایت دکتر برزعلی رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از برنامه های بکوجا

دوشنبه 1401/05/10

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مردم نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از دیدار مهندس سید علی لطفی زاده موسس بکوجا با دکتر محمد برزعلی رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان خبر داد.

براساس این گزارش در این دیدار که از ساعت 16:30 روز یکشنبه 1401/05/09 و در محل ساختمان مرکزی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان برگزار شد، علاوه بر لطفی زاده، عیدمحمد فاروقی نماینده بکوجا در استان گلستان، محمد حیدری نماینده بکوجا در شهرستان بندرگز و آیناز سیدزاده گوگلانی نماینده بکوجا در شهرستان بندر ترکمن نیز حضور داشتند.


موسس بکوجا- سیدعلی لطفی زاده
محمد برزعلی- رییس جهاد کشاورزی گلستان- همکار بکوجا عید محمد فاروقی
محمدحیدریآیناز سیدزاده گوکلانی
سید علی لطفی زادهمحمد برزعلیعیدمحمد فاروقیمحمد حیدریآیناز سیدزاده گوکلانی

در ابتدای این دیدار دکتر برزعلی ضمن خیر مقدم به حاضرین، با ابراز ناراحتی از اینکه در سفر قبلی مهندس لطفی زاده به استان گلستان، به دلیل مشغله کاری ایشان، امکان برگزاری نشست مشترک فراهم نشده است، اظهار امیدواری کرد تا همکاری دو سازمان موجبات خدمتگذاری هرچه بیشتر و بهتر به مردم استان بویژه فعالان بخش کشاورزی را فراهم نماید.

در ادامه این جلسه، مهندس لطفی زاده موسس بکوجا به تبیین اهداف و برنامه های بکوجا پرداخت و با اشاره به اینکه حضور بکوجا در استان گلستان از مرز یک سال گذشته است، از همکاری دکتر مهاجر رییس پیشین سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با بکوجا و حمایت از فعالیت های این سازمان مردم نهاد قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد تا با حمایت های دکتر برزعلی، شاهد اثرگذاری هر چه بیشتر فعالیت های همکاران بکوجا در استان باشیم.


سیدعلی لطفی زاده-محمدبرزعلی- فاروقی- محمدحیدری- آیناز سیدزاده گوکلانی


لطفی زاده اهداف اصلی بکوجا از حضور در استان گلستان را کمک به تحقق خودکفایی در تولید دانه های روغنی، پنبه و گوشت گوسفندی در کشور عنوان نمود و رویکرد بکوجا در تحقق اهداف خود را بکارگیری دانش و فناوری در تولید و افزایش بهره وری نیروی کار از طریق استعدادسنجی و کمک به شکوفایی استعدادها عنوان کرد.

مهندس لطفی زاده بر ضرورت افزایش تولید ناخالص داخلی در کشور به عنوان تنها راه بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش سطح رفاه مردم سخن گفت و ماموریت تولیدکنندگان استان گلستان در این مسیر را پرداختن به مشاغلی که قادر به تولید سالیانه معادل 100.000 دلار ثروت برای کشور باشد عنوان کرد.


سیدعلی لطفی زاده-محمدبرزعلی- فاروقی- محمدحیدری- آیناز سیدزاده گوکلانی


موسس بکوجا با تقدیر از فعالیت همکاران خود در استان گلستان و بویژه مهندس فاروقی نماینده بکوجا در استان، نحوه معرفی او از طریق توسل به حضرت رضا(ع) را یادآوری کرد و از گلچین نمودن مدیران استان توسط ایشان برای شکل گیری شبکه ملی-مردمی بکوجا در استان گلستان تشکر کرد.

لطفی زاده به همکاری بکوجا با همه دستگاه های دولتی و غیردولتی برای تحقق بهبود بهره وری در تولید هم اشاره نمود و از همکاری جمعیت هلال احمر استان برای ترویج فرهنگ بکارگیری دانش و فناوری در تولید و نیز همکاری با بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان و دیگر نهادهای مسئول در توسعه کشاورزی برای تحقق اهداف مشترک با بکوجا قدردانی کرد.

سید علی لطفی زاده اشاره ای هم به همکاری ها با دانشگاه های استان و تهیه پیش نویس تفاهم نامه برای همکاری با سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری کشور به منظور بهبود کیفیت مراتع از طریق بهبود بهره وری در تولید دام سبک و کاهش تعداد دام مولد داشت.

لطفی زاده از دکتر برزعلی خواست تا حمایت های سازمان جهاد کشاورزی استان بیش از گذشته شامل حال بکوجا باشد و با اشاره به اینکه عموم همکاران بکوجا از مدیران خوش نام و با حسن سابقه در جهاد کشاورزی استان می باشند، گفت: لازم است تا بویژه در روستاهایی که برای پایلوت فعالیت های بکوجا انتخاب می شوند، شاهد همکاری کاملا نزدیک و گسترده سازمان جهاد کشاورزی بوده و با ارائه الگوهای موفق، زمینه را برای جهش تولیدات کشاورزی در این استان فراهم نماییم.


سیدعلی لطفی زاده-محمدبرزعلی- فاروقی- محمدحیدری- آیناز سیدزاده گوکلانی


مروری بر عملکرد بکوجا در استان گلستان 

در ادامه این جلسه مهندس فاروقی نماینده بکوجا در استان نیز به فعالیت های انجام شده در یک سال حضور بکوجا در استان اشاره نمود و خواستار تاکیدات رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه شورای مدیران این سازمان به منظور همکاری هر چه بیشتر مدیران و کارکنان شهرستانی جهاد کشاورزی با همکاران بکوجا شد.

فاروقی از انتخاب نمایندگان بکوجا برای هفت شهرستان استان خبر داد و گفت: علاوه بر مدیران حاضر در جلسه، آقای دکتر سبزه نماینده بکوجا در شهرستان گرگان، آقای سید محمد نماینده بکوجا در شهرستان آق قلا و آقای مهندس نورا نیز نمایندگی بکوجا در شهرستان گنبد را بر عهده دارند. وی افزود: از آقای اسفندیاری هم که به تازگی بازنشسته شده اند جهت همکاری در حوزه امور دام دعوت نموده ایم که مورد استقبال ایشان قرار گرفته است.


تشکیل کارگروه های تخصصی کلزا-پنبه و دام سبک در استان گلستان

نماینده بکوجا در استان گلستان به تشکیل سه کارگروه تخصصی با حضور تمامی دستگاه ها و دانشگاه های ذیربط در زمینه های کلزا- پنبه و دام سبک نیز سخن گفت و خواستار تداوم حضور فعال نمایندگان جهاد استان در جلسات کارگروه ها شد.

محمد حیدری نماینده بکوجا در شهرستان بندرگز نیز با اشاره به مشکلی که برای اراضی ساحلی این شهرستان با اداره کل منابع طبیعی استان بوجود آمد است، خواستار دخالت رییس سازمان جهاد کشاورزی برای حفط حقوق مالکین این منطقه شد.


گزارشی از فعالیت های بکوجا در شهرستان بندر ترکمن

در ادامه جلسه، آیناز سیدزاده گوگلانی نماینده بکوجا در شهرستان بندر ترکمن نیز گزارش مختصری از فعالیت های بکوجا در شهرستان بندر ترکمن ارائه کرد.

سیدعلی لطفی زاده-محمدبرزعلی- فاروقی- محمدحیدری- آیناز سیدزاده گوکلانی


استقبال رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از فعالیت های بکوجا

در پایان این دیدار دکتر برزعلی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، با استقبال از فعالیت های بکوجا در استان، آمادگی خود برای حمایت هرچه بیشتر از این سازمان مردم نهاد را اعلام و گفت: در اولین جلسه شورای مدیران استان، بر همکاری تمام و کمال همکاران جهاد کشاورزی با بکوجا تاکید خواهد داشت.

برزعلی با استقبال از بکارگیری مدیران خوش نام و بازنشسته جهاد کشاورزی توسط بکوجا، این اقدام را گامی بسیار مهم برای حفظ نیروهای با تجربه جهاد کشاورزی در صحنه خدمت دانست و از این بابت اظهار خوشوقتی نمود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *