سه شنبه-15تیرماه1400-گسترش همکاری بکوجا با جمعیت هلال احمر

به نام خدا

گسترش همکاری بکوجا با جمعیت هلال احمر

1400/04/15

روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزاری دیدار مهندس سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا با دکتر حسن فراهانی مشاور و رییس حوزه دبیرکل جمعیت هلال احمر و نیز مسئول هماهنگی خانه های هلال و همچنین دکتر  نواب شمس پور مدیرکل آموزش عمومی، پایه و همگانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ساعت 10:00 روز دوشنبه 1400/04/14 خبر داد.


موسس بکوجا- سیدعلی لطفی زاده
حسن فراهانی
نواب شمس پور
سیدعلی لطفی زادهحسن فراهانینواب شمس پور

 به موجب این گزارش، این ملاقات در ادامه جلسه تصویری روز چهارشنبه 1400/03/26 با مدیرکل آموزش عمومی، پایه و همگانی جمعیت هلال احمر صورت گرفت و درخصوص توسعه همکاری های دوجانبه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

در ابتدای این دیدار آقای دکتر شمس پور اشاره ای به نکات مطرح شده در جلسه قبلی داشت و تطابق اهداف و برنامه های بکوجا با جمعیت هلال احمر و آغاز همکاری های گسترده تر را مهمترین دلیل برگزاری این جلسه عنوان نمود.

سپس مهندس لطفی زاده به بیان اهداف و برنامه های بکوجا و تناسب آن با اهداف 4گانه و اصول 7گانه جمعیت هلال احمر پرداخت.

لطفی زاده تلاش برای تسکین آلام بشری و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظر گرفتن هرگونه تبعیض میان آن ها که از اهداف جمعیت هلال احمر می باشد را مستلزم بهبود وضعیت اقتصادی خانوارها دانست و افزود: به اعتقاد حقیر، امدادرسانی به آسیب دیدگان از حوادث طبیعی بخش فرعی وظایف جمعیت هلال احمر می باشد که فقط در زمان وقوع بحران های طبیعی در مقطعی کوتاه موضوعیت می یابد ولی تلاش برای تسکین آلام مردم کشور که امروز از فشار اقتصادی در مضیغه می باشند موضوعی مستمر و  فراگیر و بسیار تاثیرگذار در زندگی مردم می باشد و به همین جهت، شرایط کشور اقتضاء می نماید که جمعیت هلال احمر در این موضوعات ورود جدی داشته باشد.

موسس بکوجا به سه عامل اصلی در توسعه یافتگی کشورهای پیشرفته اشاره نمود و متوسط نقش منابع طبیعی در توسعه یافتگی این کشورها را 20%، متوسط سهم زیرساخت های موجود در کشورهای توسعه یافته را 16% و متوسط سهم نیروی انسانی در توسعه این کشورها را به استناد آمار رسمی منتشر شده 64% دانست و بر ضرورت توسعه یافتگی فکری نیروی انسانی کشور به عنوان مهمترین عامل توسعه تاکید نمود.


حمایت از جوانان و خانواده


لطفی زاده کشور ایران را حائز بهترین شرایط برای توسعه دانست و داشتن منابع زیرزمینی بیش از 7 برابر متوسط منابع موجود در دیگر کشورها و زیرساخت های ارزشمند و از همه مهمتر نیروی انسانی جوان و با استعداد را نشانه استحقاق توسعه یافتن کشور دانست.

مهندس لطفی زاده به درآمد متوسط سرانه 30.000 دلاری کشورهای توسعه یافته اشاره نمود و در قیاس درآمد سرانه حدود 5.000 دلاری ایرانیان، این موضوع را دور از استحقاق مردم و ناشی از ضعف مدیریت در کشور دانست و اظهار امیدواری نمود تا با همت مردم، شاهد افزایش روزافزون درآمد سرانه کشور باشیم.

لطفی زاده عدم توجه مسئولین به توانایی مردم در تولید ثروت و افزایش تولید ناخالص داخلی را مهمترین عامل عقب ماندگی اقتصادی کشور دانست و گفت: مسئولین کشور هنوز به عمق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی کردن اقتصاد پی نبرده اند و نمی دانند که راه توسعه و پیشرفت کشور میدان دادن به مردم و کمک به شکوفایی استعدادها و خلاقیت های آنان در جهت تولید ثروت مبتنی بر تولید و رشد اقتصادی می باشد و اظهار امیدواری نمود تا همکاری بیشتر بکوجا و جمعیت هلال احمر بتواند موجب افزایش سرعت توسعه فکری در نیروی انسانی کشور و ورود افراد با فکر بهتر به عرصه مدیریت کلان کشور و گشایش مسیرها برای ثروت آفرینی مردم باشد.

موسس بکوجا به اقدامات بکوجا در استان مازندران به عنوان نقطه شروع فعالیت های این مجموعه در سال 1399 و تشکیل شبکه ملی-مردمی بکوجا برای دسترسی مستقیم به تولیدکنندگان و تشکیل شبکه ملی نخبگان بکوجا برای دسترسی تولیدکنندگان به صاحبان دانش و فناوری نیز اشاره نمود و با برشمردن اولویت های بکوجا در بخش کشاورزی و صنعت، مهمترین هدف بکوجا در استان مازندران را افزایش تولید برنج و حصول خودکفایی در تولید این محصول و ممانعت از خروج سالیانه 1 تا 1.5 میلیارد دلار ارز از کشور عنوان کرد و با اشاره به توفیقات حاصله در ان استان، از آغاز فعالیت بکوجا در استان گلستان با هدف کمک به خودکفایی در تولید دانه های روغنی و پنبه از طریق افزایش بهره وری با استقاده از به کارگیری دانش و فناوری در تولید خبر داد.

در ادامه این دیدار آقای دکتر حسن فراهانی مشاور و رییس حوزه دبیرکل جمعیت هلال احمر و نیز مسئول هماهنگی خانه های هلال در این مجموعه به نابسامانی های مدیریتی در کشور که منجر به ایجاد فضای یاس و ناامیدی در کشور گشته اشاره نمود و از وجود برنامه های مطلوب و متعدد در کشور و عدم توفیق در اجرای آن ها و نیز عدم تاثیر مثبت آن در زندگی مردم انتقاد کرد.


خانه هلال جمعیت هلال احمر


دکتر فراهانی همچنین به اهداف و برنامه های جمعیت هلال احمر هم اشاره نمود و تشکیل خانه های هلال در کشور را از مهمترین و موثرترین کارهای انجام شده در این جمعیت عنوان نمود.

فراهانی با استقبال از توضیحات مهندس لطفی زاده و اشاره به ریشه های توسعه نیافتگی در کشور، آمادگی جمعیت هلال احمر برای کمک به ایجاد گفتمان مورد نظر بکوجا برای توسعه انسانی در کشور را اعلام کرد.

در ادامه جلسه مهندس لطفی زاده ضمن ارائه پیش نویس تفاهم نامه ای برای گسترش همکاری های دوجانبه، آمادگی بکوجا برای هم افزایی با جمعیت هلال احمر در جهت توسعه فکری و افزایش تولید ناخالص داخلی در کشور را اعلام کرد. لطفی زاده همچنین به استعدادیابی مردم به عنوان یک راهنمای موثر برای شناخت توانمندی ها و علایق هر فرد و کمک به رشد و پیشرف او در راستای استعدادهایش تاکید کرد و از آمادگی بکوجا برای ارائه این خدمات از طریق داوطلبان و اعضاء جمعیت هلال احمر به آحاد مردم خبر داد.

در خاتمه جلسه آقای دکتر شمس پور پیشنهاد تهیه یک برنامه اقدام مشخص را مطرح و مقرر شد تا ظرف مدت یک هفته پیش نویس این برنامه از سوی جمعیت هلال احمر به بکوجا پیشنهاد گردد.

 

متن تفاهم نامه پیشنهادی بکوجا و جمعیت هلال احمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *