پنجشنبه-18شهریور1400-گام های مهم برای تشکیل شبکه ملی نخبگان بکوجا در استان گلستان.

به نام خدا

گام های مهم برای تشکیل شبکه ملی نخبگان بکوجا در استان گلستان

پنجشنبه 1400/06/18

روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزاری جلسه حضوری میان مدیران بکوجا با مسئولین موسسه تحقیقات پنبه کشور در بامداد روز سه شنبه 1400/06/16 در موسسه مذکور خبر داد.

موسس بکوجا- سیدعلی لطفی زاده
عید محمد فاروقی
محمدحیدری
سید علی لطفی زادهعیدمحمد فاروقیمحمد حیدری

                                     

براساس این گزارش در این جلسه افراد زیر حضور داشتند:

  1. سید علی لطفی زاده موسس بکوجا
  2. قربان قربانی نصرآباد رییس موسسه تحقیقات پنبه کشور
  3. عیدمحمد فاروقی نماینده بکوجا در استان گلستان
  4. حبیب اله کشیری معاون پژوهش و فناوری موسسه تحقیقات پنبه کشور
  5. عمران عالیشاه رییس بخش به نژادی و  مجری طرح کلان پنبه و گیاهان لیفی
  6. علی موسی خانی رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان
  7. محمد حیدری نماینده بکوجا در شهرستان بندرگز

 

قربان قربان نصیری
حبیب الله کشیری
عمران عالیشاه
علی موسی خانی
قربان قربانی نصرآبادحبیب اله کشیریعمران عالیشاهعلی موسی خانی

       


در ابتدای جلسه مهندس لطفی زاده موسس بکوجا به تشریح اهداف و برنامه های بکوجا در حوزه کارآفرینی و بهبود وضعیت اقتضادی کشور براساس بهبود بهره وری در واحدهای تولیدی موجود پرداخت و با اشاره به سابقه استان گلستان در کشت پنبه و همچنین نقش این استان در تولید دانه های روغنی در کشور، مهمترین اهداف بکوجا در استان گلستان را بهبود بازده تولید پنبه و دانه های روغنی از طریق بهبود بهره وری در این استان عنوان کرد.


سید علی لطفی زاده-قربان قربانی نصرآباد -عیدمحمد فاروقی-حبیب اله کشیری-عمران عالیشاه-علی موسی خانی -محمد حیدری


لطفی زاده گفت: بکوجا برای تحقق اهداف و برنامه های خود اقدام به تشکیل دو شبکه ملی می نماید، شبکه اول تحت عنوان شبکه ملی-مردمی بکوجا ماموریت دسترسی بدون واسطه به تولید کنندگان را داشته و متناظر با تقسیمات کشوری اقدام به انتخاب نماینده در استان ها، شهرستان‌ها، بخش ها، دهستان ها و روستاهای تابعه هر استان از میان مردم عادی و علاقمند و به صورت داوطلبانه می نماید و شبکه دوم تحت عنوان شبکه ملی نخبگان و با هدف ارائه دانش فنی و فناوری روز به تولیدکنندگان و با حضور محققین و پژوهشگران و اعضاء هیات علمی و همه متخصصین و کارشناسان ذیربط تشکیل می گردد.

سید علی لطفی زاده از تجربیات بکوجا در استان مازندران در برقراری ارتباط نزدی و هم افزا با همه مجموعه هایی که در جهت بهبود تولید محصولات کشاورزی در این استان فعالیت می نمایند، به صورت موردی به همکاری با سازمان جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، جمعیت هلال احمر، آستان قدس رضوی، داو سیمای مرکز ساری اشاره کرد.

 موسس بکوجا با اشاره به اهداف اصلی این مجموعه در استان گلستان، از محققین و متخصصین موسسه تحقیقات پنبه به عنوان مهمترین رکن نخبگانی برای بهبود عملکرد پنبه یاد کرد و از دکتر قربانی و همکاران ایشان خواست تا به شبکه ملی نخبگان بکوجا ملحق شوند.


سید علی لطفی زاده-قربان قربانی نصرآباد -عیدمحمد فاروقی-حبیب اله کشیری-عمران عالیشاه-علی موسی خانی -محمد حیدری

در ادامه این جلسه دکتر قربانی رییس موسسه نحقیقات پنبه کشور ضمن خوش آمدگویی به لطفی زاده و هیات همراه، از اینکه موسسه بکوجا چنین اهداف مهمی را در استان گلستان دنبال می نماید اظهار خوشنودی نمود و آمادگی کامل خود و همکاران موسسه را برای همکاری با بکوجا اعلام کرد.

دکتر قربانی با اشاره به شناسایی 6 راهبرد مهم برای بهبود عملکرد و افزایش تولید پنبه در استان توسط موسسه تحقیقات پنبه کشور، از جمله معرفی ارقام اصلاح شده، مدیریت مزرعه، افزایش مقاومت در برابر تنش آبی و خشکی، مدیریت آفات و بیماری ها، اظهار امیدواری کرد تا با کمک شبکه ملی-مردمی بکوجا، امکان اجرای این راهبردها فراهم گردد.

دکتر کشیری معاون پژوهش و فناوری موسسه تحقیقات پنبه کشور نیز با اظهار خوشحالی از اهمیتی که بکوجا برای دانش و فناوری در بهبود عملکرد قائل می باشد، از برگزاری دومین جلسه با مسئولان بکوجا در سه ماه اخیر به عنوان نشانه اعتقاد بکوجا به همکاری با هسته های پژوهشی برای بهبود تولید یاد کرد و بار دیگر آمادگی کامل خود برای انتقال دانش به کشاورزان پنبه کار برای بهبود عملکرد را اعلام کرد.

دکتر عمران عالیشاه رییس بخش به نژادی و  مجری طرح کلان پنبه و گیاهان لیفی از دیگر اعضاء حاضر در جلسه نیز به بیان برنامه های خود برای افزایش تولید پنبه در کشور پرداخت و اهداف بکوجا در بخش کشاورزی شامل خوداتکایی در تولید پایدار گندم، برنج، دانه های روغنی، خوراک دام، پنبه و گوشت گوسفندی را بسیار دقیق و هوشمندانه توصیف کرد و با استقبال از سازوکار اجرایی بکوجا برای پیاده سازی اهداف خود، آمادگی خویش برای هرگونه همکاری در ایت رابطه را اعلام کرد.

 

سید علی لطفی زاده-قربان قربانی نصرآباد -عیدمحمد فاروقی-حبیب اله کشیری-عمران عالیشاه-علی موسی خانی -محمد حیدری


در ادامه جلسه علی موسی خانی رئیس اداره پنبه و دانه های روغنی جهاد کشاورزی گلستان نیز ضمن خیر مقدم به مهندس لطفی‌زاده و هیات همراه، آمادگی کامل خود و همکاران جهاد کشاوزی برای تحقق اهداف بکوجا در حوزه پنبه و دانه های روغنی را اعلام کرد.

لازم به ذکر است که در این جلسه آقایان عیدمحمد فاروقی و محمد حیدری نیز طی سخنانی به تشریح اقدامات و برنامه های بکوجا در استان گلستان و شهرستان بندرگز پرداختند.

-اخبار مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *