شنبه-15مرداد1401-ششمین جلسه هماهنگی همکاری بکوجا با شهرداری منطقه 19- بررسی نقاط قوت و ضعف اجرای تفاهم‌نامه در پنجاه روز اخیر.

به نام خدا

ششمین جلسه هماهنگی همکاری بکوجا با شهرداری منطقه 19- بررسی نقاط قوت و ضعف اجرای تفاهم‌نامه در پنجاه روز اخیر

1401/05/15


روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مردم‌نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزاری ششمین جلسه هماهنگی برای ارائه خدمات استعدادسنجی به شهروندان منطقه 19 تهران خبر داد.

براساس این گزارش در این جلسه که به صورت تصویری و از ساعت 21:30 روز ‌شنبه 1401/05/15 برگزار شد، افراد زیر حضور داشتند:

  1. سیدعلی لطفی زاده؛ موسس بکوجا
  2. فرزاد ناصحی؛ همکار بکوجا در امر استعدادسنجی
  3. رضا فرخی‌راد؛ مدیرعامل شرکت تولید کننده نرم افزار استعدادسنجی بکوجا
  4. فرشته لاله؛ مسئول سامانه‌ها در دفتر مرکزی بکوجا
  5. امیرعلی شیخ‌الاسلام‌زاده؛ از دفتر مرکزی بکوجا و نماینده بکوجا در همکاری با شهرداری19



سید علی لطفی زاده
رضا فرخی راد
فرزاد ناصحی
فرشته لاله- همکار افتخاری بکوجاامیرعلی شیخ الاسلام زاده
سیدعلی لطفی زاده
رضا فرخی راد
فرزاد ناصحی
فرشته لالهامیرعلی شیخ الاسلام زاده


تسریع در استقرار کارشناسان بکوجا در اماکن شهرداری منطقه 19

در ابتدای جلسه، مهندس لطفی زاده موسس بکوجا، به بیان خلاصه‌ای از روند اجرای تفاهم‌نامه با شهرداری منطقه 19 تهران پرداخت و گفت: هم اکنون در حدود 50 روز است که فعالیت خود در اماکن تحت پوشش شهرداری منطقه 19 را شروع کرده‌ایم و در حال حاضر کارشناسان معرفی شده از سوی بکوجا در دو مکان یکی ساختمان مرکزی شهرداری منطقه19 و دیگری سرای محله بهمنیار مشغول به کار هستند. همچنین مقرر شده است که خانم صفایی‌فر، به عنوان کارشناس جدید معرفی شده از سوی بکوجا، پس از تعطیلات هفته جاری در ساختمان مرکزی شهرداری 19حضور یابند و خانم خالداوغلی، کارشناس فعلی بکوجا در این ساختمان، از هفته آینده در یکی از سرای محلات حضور خواهند یافت.

لطفی زاده  ادامه داد: طبق برنامه زمانبندی تا انتهای مردادماه، کارشناسان ما بایستی در 12 مکان از اماکن شهرداری 19 مستقر میشدند که این امر به دلایلی محقق نشده است. پیشنهاد می‌شود کارشناسان فعلی به صورت یک روز در میان، در اماکن حاضر شوند تا هم ساعات حضور ایشان در یک ماه، از سقف ساعات مندرج در تفاهم‌نامه فراتر نرود و هم ضمن تحرک و چرخشی بودن کار، امکان حضور در اماکن بیشتری را فراهم کند. همچنین برای ارزیابی مقدار تاثیرگذاری کارشناسان محترم، قرار است تا خانم لاله با مخاطبان که اسامی آن ها از سوی کارشناسان ارائه شده است تماس گرفته و پیگیر شرکت ایشان در آزمون‌های استعدادسنجی و ارزیابی آنان از کیفیت کار کارشناسان باشند.

ارزیابی تلفنی از کیفیت کار ترویجی کارشناسان معرفی شده بکوجا

فرشته لاله، مسئول سامانه‌های دفتر مرکزی بکوجا با ارائه گزارشی از تماس‌های گرفته شده پرداخت و گفت: تاکنون با 23 نفر از مخاطبان اعلام شده تماس گرفته شد که تعدادی از ایشان تصمیم به شرکت دادن فرزندان خود در طرح استعدادسنجی داشتند. برای کاهش ابهامات در خصوص سایت و نحوه انجام آزمون نیز، تصمیم داریم که دستورالعمل تهیه شده برای شرکت در آن‌ها را، که قبلاً برای سازمان بهزیستی استان کرمان تهیه شده بود، با انجام اصلاحاتی، برای کارکنان شهرداری ارسال کنیم. برای ارزیابی کیفیت ارائه خدمات و میزان تأثیرگذاری توضیحات کارشناسان بکوجا نیز، از این پس سعی می‌شود با طرح یک سوال مشخص، از مراجعان نظرخواهی شود.

 

سیدعلی لطفی زاده- رضا فرخی راد- فرزادناصحی- فرشته لاله- بکوجا


 

گزارش پیشرفت اجرای تفاهمنامه به صورت ماهیانه تهیه می‌شود

سیدعلی لطفی زاده  به موضوع ارائه گزارش پیشرفت اجرای تفاهم‌نامه، که باید به صورت ماهانه منتشر شود اشاره کرد و گفت: مطابق متن تفاهمنامه، و با شروع از 24 خردادماه، گزارش اول در تاریخ 24 تیر 1401 باید آماده میشد که این امر با تاخیر مواجه شده است. وی در این خصوص و با عنایت به نزدیک بودن موعد تنظیم گزارش ماه دوم همکاری، به امیرعلی شیخ‌الاسلامزاده ماموریت داد تا گزارش ماه جاری، زودتر آماده شده و خلاصه‌ای از تعداد افرادی که کارشناسان بکوجا با ایشان گفتگو کرده‌اند و همچنین بازخوردهایی که سرکار خانم لاله طی تماس تلفنی با ایشان می‌گیرند در آن قید شود.

برطرف شدن مشکلات فنی سامانه استعدادسنجی در آینده نزدیک

در ادامه جلسه، مهندس لطفی زاده، با تقدیر از زحمات آقای مهندس فرخی‌راد در اصلاح سامانه استعدادسنجی، گفت: با اصلاح بنیادین آزمون نئو و اصلاح اعداد در آزمون MBTI در حال حاضر بخش بزرگی از نواقص سامانه برطرف شده است. او با برشمردن برخی از مشکلات موجود در سامانه ادامه داد: مشاهده پروفایل افراد توسط مشاورین، قطع شدن سامانه ارسال پیامک و ذکر تاریخ مشاوره نیاز فعلی سامانه است که امیدواریم با تسلط به وجود آمده بر روی سامانه استعدادسنجی، این اشکالات به زودی مرتفع شوند.

مهندس فرخی‌راد، مدیرعامل شرکت تولیدکننده نرم افزار استعدادسنجی بکوجا نیز، گفت: مشکل ارسال پیامک برای متقاضیان استعدادسنجی، برطرف شده است و حتی افرادی که پیامک‌های تبلیغاتی خود را مسدود کرده‌اند نیز، قادر به دریافت پیامک از سامانه استعدادسنجی خواهند بود. در این هفته تلاش می‌کنیم تا پروفایل شرکتکنندگان در آزمون برای مشاوران نمایش داده شود و برای رفع مشکل تاریخ سامانه نیز در تلاش هستیم.

موسس بکوجا، از خانم لاله خواست تا لیستی از مشکلات فعلی سامانه استعدادسنجی تهیه کرده و به ترتیب اهمیت اولویتدهی و برای اجرا در اختیار آقای مهندس فرخی قرار دهد. وی با تشکر از آقای مهندس ناصحی در امر تفسیر آزمون‌های استعدادسنجی، به جلسه اخیر خود با خانم دکتر برشان، از نخبگان رشته روانشناسی استان کرمان اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود که حضور خانم برشان بنیه تخصصی بکوجا را تقویت نماید.

برگزاری کارگاه آموزشی برای کارشناسان مروج استعدادسنجی

در خاتمه این جلسه، مهندس ناصحی نیز، به همه همکاران حاضر در جلسه خداقوت گفت و در خصوص برگزاری کارگاه آموزشی برای کارشناسان مروج استعدادسنجی، افزود: دو تاریخ پیشنهادی برای برگزاری کارگاه به خانم لاله پیشنهاد کردهام که تاریخ نهایی از میان آن دو انتخاب خواهد شد. نتایج آزمون‌ها و رزومه‌های جدیدی نیز که طی روزهای اخیر به دست اینجانب رسیده‌اند به زودی بررسی خواهند شد.

اخبار مرتبط:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *