یکشنبه-30مرداد1401-دیدارموسس بکوجا با مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر- همکاری در آموزش مشاورین و مربیان پرورشی.

به نام خدا

دیدارموسس بکوجا با مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر- همکاری در آموزش مشاورین و مربیان پرورشی

یکشنبه 1401/05/30

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مردم نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از ملاقات سیدعلی لطفی زاده موسس بکوجا با علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد.

به موجب این گزارش این دیدار از ساعت 7:00  صبح روز چهارشنبه 1401/05/26 و با حضور دکتر سید مهرداد آل احمد از همکاران افتخاری بکوجا، دکتر محمدرضا میری مدیرکل کمیته امداد، خانم زینب غلامپور رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش استان برگزار شد در محل اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد.

سید علی لطفی زاده- موسس بکوجا
سید مهرداد ال احمد
محمدرضا میری
علی موحدی
سیدعلی لطفی زادهسید مهرداد آل احمد
محمدرضا میری
 علی موحدی



در ابتدای این دیدار دکتر محمدرضا میری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر ضمن معرفی مهندس لطفی زاده موسس سازمان مردم نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) به موحدی، اظهار امیدواری کرد تا با آغاز همکاری های بکوجا در استان بوشهر، شاهد تحولی در بخش اشتغال در این استان باشیم.





در ادامه این دیدار مهندس لطفی زاده به تشریح اهداف و برنامه های بکوجا پرداخت و گفت: بکوجا با هدف بهبود وضعیت اقتصادی در کشور از طریق بهبود بهره وری در تولید با استفاده از دانش و فناوری وارد فعالیت گردیده و در حوزه های کشاورزی و صنعت برای خود اهدافی را مشخص و براساس آن در هر استان هدفی را دنبال می نماید، لیکن در فرآیند بهبود بهره وری از طریق دانش بنیان نمودن تولید به اهمیت عامل انسانی در استفاده از دانش و فناوری و بهبود بهره وری در تولید بیش از پیش واقف گردیده و در حال حاضر معتقد است تا نقش عامل انسانی در بهبود بهره وری در تولید از همه عوامل مهمتر می باشد و بر این اساس به دنبال حداکثر نمودن این نقش در تولید است.




لطفی زاده  گفت: بکوجا به این نتیجه رسیده است که اگر عامل انسانی استعداد و علایق خود را بشناسد و در جهت شکوفایی استعدادهای مبتنی بر علایق خود گام بر دارد، در این صورت می توان انتظار داشت تا حداکثر نقش آفرینی او در تولید ثروت صورت پذیرد. وی افزود: برای رسیدن به حداکثر بهره وری در اقتصاد ملی باید تلاش کنیم تا سه انتخاب مهم زندگی افراد به صورت صحیح صورت پذیرد. وی گفت: این سه انتخاب شامل انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل و انتخاب همسر می باشد که چنانچه به درستی انجام شود شاهد کاهش آسیب های اجتماعی، حداکثر رضایت افراد از زندگی و لذت بردن افراد از شغل خود و در نتیجه حداکثر بازدهی در اقتصاد ملی خواهیم بود.

 



مهندس لطفی زاده به اهمیت توجه به مشاغل با بازدهی بالاتر در معرفی شغل به نبروی کار کشور تاکید کرد و گفت: اگرچه ممکن است مشاغلی وجود داشته باشد که بتواند حداقل نیازهای معیشتی یک خانواده را تامین نماید ولی در واقع بایستی رویکرد ما به سمت معرفی بسته های شغلی با درآمدهای حداقل 30هزار دلاری برای اوایل کار و بسته های شغلی 100هزار دلاری برای سال 1410 باشد تا بتوانیم به تولید ناخالص داخلی 2000 میلیارد دلاری در این سال دست پیدا کنیم.

 



موسس بکوجا با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در تربیت نیروی کار کشور، خواستار همکاری این اداره کل برای استعدادسنجی از عموم دانش آموزان و کمک به انتخاب درست رشته تحصیلی و هدایت شغلی مناسب برای آنان شد.

لطفی زاده  با اشاره به برنامه های استعدادسنجی بکوجا و ارتباط با دانشگاه های مختلف با هدف استفاده از ظرفیت اساتید برای ارائه خدمات استعدادسنجی و مشاوره به مردم و نیز تولید پرسشنامه های تخصصی موردنیاز در حوزه استعدادسنجی در کشور، بر ضرورت ترویج فرهنگ استعدادسنجی و حرکت به سوی شکوفایی استعدادهای مبتنی بر علایق در دانش آموزان تاکید کرد و از موحدی خواست تا بستر لازم برای ارائه این خدمات در آموزش و پرورش استان را فراهم نماید.

 


علی موحدی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز ضمن خیرمقدم و خوشامد به لطفی زاده و هیئت همراه، آمادگی کامل اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر برای همکاری با بکوجا را اعلام کرد. وی با اشاره به حضور 250هزار دانش آموز و 1700 مدرسه در این استان، از لطفی‌زاده خواست تا در اولین قدم خانم دکتر اسمعیلی از متخصصین به نام رشته مشاوره و رییس انجمن مشاوره ایران و از اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی برای برگزاری کارگاه آموزشی برای آموزش 200 مشاور مدارس و 500 مربی تربیتی در استان بوشهر حضور یابد. وی همچنین از آمادگی این اداره کل برای ترویج استعدادسنجی از دانش آموزان در مدارس استان سخن گفت و ضمن معرفی خانم زینب غلامپور به عنوان نماینده اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در همکاری با بکوجا، از وی خواست تا همکاری های مورد انتظار بکوجا را به طور کامل انجام دهد. موحدی اظهار امیدواری کرد تا در نتیجه این همکاری، شاهد ارتقای تحصیلی و شغلی و بهبود بازدهی اقتصادی در استان بوشهر باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *