سه شنبه-26مهر1401-معرفی بکوجا در شورای اداری شهرستان آق قلا.

به نام خدا

معرفی بکوجا در شورای اداری شهرستان آق قلا

سه شنبه1401/07/26

روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مردم نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از حضور سید علی لطفی‌زاده موسس این سازمان مردم نهاد به اتفاق عید محمد فاروقی نماینده بکوجا در استان گلستان و ذبیح الله محمودی رابط دفتر مرکزی بکوجا با استان گلستان در جلسه شورای اداری شهرستان آق قلا خبر داد.

 به موجب این گزارش، این جلسه از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۱ و در محل اداره ورزش و امور جوانان شهرستان آق قلا و با حضور فرماندار و اعضای شورای اداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر سلیمان هاشمی فرماندار آق قلا ضمن خیرمقدم به مهندس لطفی زاده و هیئت همراه از حضور ایشان در جلسه شورای اداری شهرستان قدردانی کرد.

معرفی بکوجا در شورای اداری شهرستان آق قلا


 سپس مهندس لطفی زاده به تشریح اهداف و برنامه‌های بکوجا در کشور و نیز استان گلستان و شهرستان آق قلا پرداخت و گفت: مهمترین هدف بکوجا، بهبود وضعیت اقتصادی کشور از طریق بهبود بهره وری در تولید با استفاده از دانش و فناوری می باشد. وی افزود: تنها راه استمرار تولید در کشور توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی و نیز بیانیه گام دوم انقلاب می باشد.

وی گفت: اولین توصیه در بیانیه گام دوم توجه به دانش و پژوهش به عنوان مهمترین عنصر در ایجاد قدرت و توانایی و ثروت در یک کشور می باشد و به همین دلیل تولید دانش بنیان با استفاده از دانش موجود در دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی کشور تنها راه استمرار تولید و رقابت پذیر نمودن آن با محصولات تولیدی دیگر کشورها می باشد.

لطفی زاده گفت: هدف بکوجا در استان گلستان، بهبود بهره وری در تولید دانه های روغنی به ویژه کلزا، پنبه و دام سبک می باشد.

موسس بکوجا، تشکیل شبکه ملی مردمی بکوجا برای دستیابی مستقیم و بدون واسطه به کشاورزان و دامداران در استان گلستان و متناظر با تقسیمات کشوری را گام اول بکوجا در این استان برشمرد و گفت: بدین منظور طی قریب به ۱۵ ماه فعالیت بکوجا در استان گلستان، نمایندگان این سازمان مردم نهاد در هشت شهرستان گرگان، بندرگز، بندر ترکمن، کردکوی، گنبد کاووس، علی آباد، آزادشهر و آق قلا انتخاب و در حال حاضر مشغول انتخاب نمایندگان خود در در بخش ها، دهستانها و روستاهای تابعه این شهرستان ها میباشند.

لطفی زاده افزود: ماموریت اصلی شبکه ملی مردمی بکوجا ترویج فرهنگ استفاده از دانش و فناوری در تولید در میان روستاییان می باشد. وی گفت: در کنار ایجاد شبکه ملی مردمی بکوجا، شبکه نخبگان بکوجا نیز در استان گلستان با حضور صاحب‌نظران موضوعات سه گانه یاد شده از دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی استان و همچنین افراد صاحب نظر این موضوعات در قالب سه کارگروه دانه های روغنی، پنبه و دام سبک تشکیل گردیده و در نظر است تا کارشناسان مورد وثوق مردم در روستاها که در عضویت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان می باشند از طریق این کارگروه ها آموزش دیده و با دریافت گواهینامه، اجازه انعقاد قرارداد مدیریت مزرعه با کشاورزان به منظور بهبود بهره وری در تولید و مشارکت در افزایش تولید محصول در این مزارع را داشته باشند.

 موسس بکوجا به نقش عوامل انسانی در تولید نیز اشاره کرد و گفت برای آنکه بتوانیم به حداکثر بازدهی و بهره وری در تولید دسترسی پیدا نماییم بایستی نیروی انسانی مورد استفاده در تولید دارای استعداد و علاقه مناسب و نیز تحصیلات متناسب با شغل خود بوده و با بیشترین رضایتمندی در زندگی فردی دارای حداکثر تمرکز و آرامش در محل کار باشد و این محقق نمی گردد مگر با استفاده از روش های استعداد سنجی و رغبت سنجی افراد و هدایت آنها به سمت مهارت آموزی و کسب دانش متناسب با استعداد و علایق آنها و کمک به سه انتخاب صحیح در زندگی افراد شامل انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل و انتخاب همسر.

لطفی زاده با اشاره به فراهم بودن انجام تعدادی از آزمون های استعداد سنجی بر روی سایت سازمان مردم نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی به نشانی bekooja.com از همه حاضرین در جلسه خواست تا خود و خانواده ها و کارکنان زیر مجموعه خود را به انجام این آزمون ها تشویق و به خصوص برای فرزندان خود و آینده آنان تصمیمات مبتنی بر استعداد و رغبت های آنان اتخاذ نمایند.

مهندس لطفی زاده توجه به نیروی کار و میزان خلق ثروت توسط هر نیروهای کار کشور را در بهبود تولید ناخالص داخلی کشور اجتناب‌ناپذیر دانست و از فرماندار آق قلا خواست تا در موضوعات اشتغال آفرینی در شهرستان، به میزان ثروت آفرینی هر شغل در طول سال نیز توجه شود، به طوری که هر نیروی کار حداقل ۱۰ تا ۳۰ هزار دلار در سال خلق ثروت نماید.

معرفی بکوجا در شورای اداری شهرستان آق قلا



 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه تولید ناخالص داخلی به ازای هر نیروی کار کشور حدود ۱۰ هزار دلار می‌باشد و این سرانه در استان گلستان حدود ۵ هزار دلار است، از برنامه استاندار محترم استان گلستان برای رساندن متوسط سرانه تولید ناخالص داخلی هر نیروی کار استان به متوسط سرانه تولید ناخالص داخلی هر نیروی کار در کشور استقبال کرد و گفت: بایستی برنامه دراز مدت به نحوی تنظیم گردد که بتوانیم تا سال ۱۴۱۰ متوسط تولید ناخالص داخلی هر نیروی کار در کشور را به ۱۰۰ هزار دلار افزایش دهیم و بدین منظور چاره‌ای جز شناسایی مشاغل جدیدی که هنوز در کشور ما تعریف نشده و در عین حال از ارزش افزوده بالایی برخوردار می باشند نداریم.

مهندس لطفی زاده در پایان سخنان خود از همکاری صمیمانه مهندس برزین رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان آق قلا تشکر کرد و بار دیگر از دکتر هاشمی فرماندار آق قلا به جهت هماهنگی برای حضور وی و هیئت همراه در این جلسه تشکر و قدردانی نمود.

پس از سخنان لطفی زاده، دکتر سلیمان هاشمی فرماندار آق قلا ضمن استقبال از سخنان وی، بر پیاده سازی پیشنهادات مطرح شده تاکید کرد و گفت انشاالله در جلسه اختصاصی دیگری که بعد از ظهر امروز با مهندس لطفی‌زاده خواهیم داشت، راهکارهای همکاری ها و نقش آفرینی بیشتر بکوجا در شهرستان آق قلا را بررسی خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

·        چهارشنبه-28مهر1401-برگزاری اولین دوره آموزشی برای نمایندگان بکوجا در شهرستان آزادشهر.

·        چهارشنبه- 28 مهر 1401-برگزاری اولین دوره آموزشی برای نمایندگان بکوجا در شهرستان گنبد.

·        پنجشنبه-27 مهر1401-برگزاری اولین دوره آموزشی برای نمایندگان بکوجا در شهرستان ترکمن.

·        پنجشنبه-28-مهر1401-برگزاری دومین جلسه کارگروه کلزا در استان گلستان- تاکید بر ضرورت تربیت متخصص زراعت کلزا.

·        پنجشنبه-28مهر1401-دیدار موسس بکوجا با استاندار گلستان – هم افزایی در فعالیت های مشترک.

·        سه شنبه- 26مهر1401-بازدید موسس بکوجا از روستای وامنان در شهرستان آزادشهر.

·        چهارشنبه-26مهر1401-دیدار موسس بکوجا با فرماندار آزادشهر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *