پنجشنبه-16تیر1401-چهل و پنجمین جلسه هماهنگی با مدیران بکوجا در استان گلستان – توجه بیشتر به موضوع آموزش و همکاری با دیگر دستگاه ها.

به نام خدا

چهل و پنجمین جلسه هماهنگی با مدیران بکوجا در استان گلستان توجه بیشتر به موضوع آموزش و همکاری با دیگر دستگاه ها

(پنجشنبه 1401/04/16)


روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مردم‌ نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزاری چهل و پنجمین جلسه هماهنگی میان مدیران بکوجا در شهرستان‌های استان گلستان خبر داد.

براساس این گزارش در این جلسه که به صورت تصویری و از ساعت 22:00 روز چهارشنبه 1401/04/15 برگزار شد، افراد زیر حضور داشتند:

1   .سید علی لطفی زاده؛ موسس بکوجا

2.   عید محمد فاروقی؛ نماینده بکوجا در استان گلستان
3.   سید فضل‌اله میرفندرسکی؛ نماینده تام بکوجا در شهرستان آزادشهر
4.   آیناز سیدزاده گوگلانی؛ نماینده بکوجا در شهرستان بندرترکمن
5.   محمد حیدری؛ نماینده بکوجا در بندر گز
6.    محمد سبزه؛ نماینده بکوجا در شهرستان گرگان
7.    امیرعلی شیخ‌الاسلام‌زاده؛ از دفتر مرکزی بکوجا

همچنین نمایندگان زیر به دلایل مختلف موفق به حضور در این جلسه نشدند:

       1-غلامعلی نورا نماینده بکوجا در شهرستان گنبدکاووس

       2-قاسم خدری نماینده بکوجا در شهرستان کردکوی

       3- احمد حاجیلری نماینده بکوجا در شهرستان مینودشت

       4- حاجی آبادی نماینده بکوجا در شهرستان علی آباد کتول

       5- سید محمد نماینده بکوجا در شهرستان آق قلا

        


موسس بکوجا- سیدعلی لطفی زاده
عید محمد فاروقیمحمدحیدریسیدفضل الله میرفندرسکی
آیناز سیدزاده گوکلانیامیرعلی شیخ الاسلام زاده
سید علی لطفی زادهعیدمحمد فاروقیمحمد حیدریسیدفضل الله میرفندرسکیآیناز سیدزاده گوکلانیامیرعلی شیخ الاسلام زاده
 


همکاران بکوجا برای توسعه آتی فعالیت‌های خود آموزش می‌بینند

در ابتدای این جلسه مهندس فاروقی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای کارگاه آموزشی مشترک برای نمایندگان بکوجا و هلال احمر، گفت: تصمیم بر این است که سه گروه از افراد در کارگاه آموزشی حاضر باشند؛ گروه اول، مدیران بکوجا در شهرستان‌ها هستند، گروه دوم نیروهایی هستند که این مدیران معرفی می‌کنند و برای توسعه آتی فعالیت‌های بکوجا در مناطق جدید از ظرفیت‌های ایشان استفاده خواهد شد و گروه سوم، همکاران هلال احمر از 7 شهرستان خواهند بود و لیست اسامی و مشخصات شرکت‌کنندگان برای ما ارسال خواهد شد.

فاروقی افزود: آموزش کارهای گروهی، رویکردهای اجتماع‌محور، تبیین اهداف و وظایفی که همکاران بکوجا در شهرستان‌ها متقبل می‌شوند و هماهنگی بیشتر در خصوص فعالیت‌های بکوجا از جمله سرفصل‌های کارگاه آموزشی است. در مجموع این کارگاه برای حدود 30 نفر، به صورت حضوری پیش‌بینی شده است.



نگاهی به روند توسعه همکاری بکوجا و سازمان هلال احمر



نگاهی به روند توسعه همکاری بکوجا و سازمان جوانان هلال احمر

مهندس لطفی زاده  با اشاره به اقدامات انجام شده در دو استان گلستان و مازندران و در تکمیل سخنان مهندس فاروقی ادامه داد: سازمان مردمی هلال احمر، دارای شبکه گسترده‌ای از همکاران داوطلب در سراسر کشور است و از این نظر، با چشم‌اندازی که بکوجا برای فعالیت خود ترسیم کرده، مشابهت دارد. یکی از اهداف هلال احمر، کاهش آلام بشری است و ما سعی کردیم توجه این سازمان را، به لزوم فعالیت برای بهبود وضع معیشتی جامعه، به عنوان اصلی‌ترین مشکل حال حاضر برای مردم ایران، جلب کنیم.

موسس بکوجا در تشریح همکاری بکوجا و هلال احمر ادامه داد: ما از این سازمان خواستیم که بهبود وضع معیشتی مردم را نیز به عنوان مهمترین دلیل رنج و درد امروز مردم کشور، و در چارچوب هدف کاهش آلام بشری در دستور کار همکاران خود خود قرار دهند و از ظرفیت‌های این سازمان در سراسر کشور، برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی مردم از طریق گفتمان سازی در جهت بهبود بهره وری و حرکت به سوی مشاغل با بازدهی بیشتر بهره ببریم. وی افزود: مسئولین سازمان جوانان هلال احمر با استقبال از این ایده همکاری با بکوجا را آغاز  و مقرر گردید که این همکاری به صورت آزمایشی استان های مازندران و گلستان آغاز شود و پس از بررسی نقاط ضعف و قوت، به اننعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین بکوجا و سازمان هلال احمر دست یابیم. در حال حاضر نیز، همکاری دو سازمان، در 2 روستا از استان مازندران و شش روستا در استان گلستان شکل گرفته است و نمایندگان هلال احمر در این روستاها، به عنوان نماینده بکوجا در آن منطقه نیز معرفی گردیده اند.

جلب همکاری و پای کار آمدن مردم، رویکرد غالب بکوجا و هلال احمر است

لطفی زاده  گفت: رویکرد هلال احمر، رویکردی اجتماع‌محور است، به این معنا که این سازمان معتقد است باید خود مردم وارد عمل شوند و هلال احمر نباید به جای مردم یک منطقه،‌ کار انجام دهد. وظیفه هلال احمر، ایجاد حساسیت در بین مردم، آموزش و راه‌اندازی سازوکارهای لازم برای حل مشکلات مردم توسط خود آنان است و حضور در میان مردم هر منطقه یک فعالیت موقت می‌باشد که پس از حساس سازی مردم و ارائه آموزش های لازم به آنان به صورت خودکار استمرار می یابد و حضور عوامل بیرونی به صورت محدود و موقت و صرفا برای آموزش مردم خواهد بود. لطفی زاده افزود: هلال احمر یک نهاد بین‌المللی است و بر همین اساس، آموزش‌های تخصصی متنوعی را از سازمان صلیب سرخ جهانی و دیگر نهادهای مرتبط بین‌المللی، به طور مستمر دریافت می‌کند و سپس، این آموزش‌ها توسط مدرسان سازمان هلال احمر، برای نیروهای داخل کشور مجدداً تدریس شده و انتقال تجربه صورت می‌پذیرد.

موسس بکوجا ادامه داد: در حال حاضر، هلال احمر دستورالعملی چندجانبه را، برای تحقق اهداف بکوجا و همچنین اهداف این سازمان در روستاهای استان گلستان، با رویکرد اجتماع محور تنظیم کرده است و به همین دلیل، خانم دکتر نوشادی که دارای سابقه برگزاری دوره های مشابه در جمعیت هلال احمر هستند، کارگاه آموزشی دو روزه‌ای را برای انتقال تجربیات لازم در استان ترتیب داده‌اند.

سید علی لطفی زاده- عید محمد فاروقی- محمدحیدری- محمد سبزه- آیناز گوکلانی


امکان ارتباط دو سویه و پرسش و پاسخ، در کارگاه آموزشی پیش رو فراهم است

وی با اشاره به سابقه فعالیت‌های ترویجی همکاران بکوجا گفت: کارگاه آموزشی مذکور، به صورت تعاملی طراحی شده و مخاطبان نیز امکان طرح موضوع، پرسش و گفتگو با مدرس محترم را خواهند داشت. همکاران بکوجا با کسب تجربیات لازم از این دوره، در آینده نیز می‌توانند میزبان و برگزارکننده این دوره‌ها برای همکاران جدید باشند.


تغییر زمان برگزاری کارگاه آموزشی مشترک بکوجا-هلال احمر 

مهندس فاروقی گزارشی از جلسه صبح روز چهارشنبه خود با خانم میرزاحسینیان، که در مورد برنامه‌ریزی دوره آموزشی مشترک با هلال احمر برگزار شد، ارائه داد. فاروقی گفت: با تماس‌هایی که با کشاورزان منطقه گرفته شد، مشخص گردید که کشاورزان در روزهای پیش‌بینی شده برای کارگاه، روزهای پرمشغله‌ای دارند و به همین دلیل پیشنهاد شد که کارگاه آموزشی به هفته دوم مردادماه موکول شود. لیکن برنامه سفر موسس بکوجا و همراهان وی به استان‌های گلستان و مازندران، بازدید از روستاها و دیدار با مسئولان استانی کماکان به قوت خود باقی است.


دیدار نماینده بکوجا در استان گلستان با مدیر جدید جهاد کشاورزی شهرستان بندرگز   

نماینده بکوجا در استان گلستان، به جلسه امروز خود و مهندس حیدری، با مهندس علوی، مدیر جدید اداره جهاد کشاورزی شهرستان بندرگز اشاره کرد و افزود: در این دیدار به موضوع سفر موسس بکوجا و کارگاه آموزشی مشترک با هلال احمر اشاره شد و همچنین از ایشان دعوت کردیم تا در جلسه پیش رو در روستای لیوان غربی، با حضور مهندس لطفی‌زاده و خانم محمدی، به همراه همکاران خود شرکت کنند. وی ابراز امیدواری کرد که در جلسه روستای لیوان غربی، شاهد حضور بخشدار ناحیه نیز باشیم.


تنظیم برنامه سفر مشترک مسئولین بکوجا و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به استان گلستان  

در ادامه این جلسه موسس بکوجا با اشاره به پیش‌نویس برنامه سفر مشترک با نمایندگان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور که برای همکاران بکوجا در استان گلستان ارسال شده است، از آقای مهندس فاروقی خواست تا با همفکری سرکار خانم میرزاحسینیان، هماهنگی های لازم برای انجام بازدیدها، دیدارها و ملاقات های پیش بینی شده را انجام دهند و برنامه نهایی سفر را ارائه کنند. وی ابراز امیدواری کرد که برنامه با حداکثر بازدهی جلو رفته و انشاءلله جلسه بعدی مدیران بکوجا در استان گلستان، به صورت حضوری، و با حضور سایر همکاران فعال در حوزه دام و کشاورزی برگزار شود. او افزود: با توجه به جابجایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و موضوع سفر مشترک با نمایندگان سازمان جوانان هلال احمر، ملاقات با رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، جزو برنامه‌های  مهم این سفر می باشد.

 

در خاتمه جلسه، لطفی زاده با تشکر از بیانات حاضران در جلسه، و با ذکر اقدامات مهندس میرفندرسکی، برای توسعه همکاری بکوجا با دامداران شهرستان آزادشهر، گفت: توضیحات لازم برای توسعه این بخش نیز انشالله هفته آینده به صورت حضوری در سفر به استان به خدمت همکاران ارائه خواهد شد.

 اخبار مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *