دوشنبه-8 آذر1400-چهاردهمین نشست با مدیران بکوجا در غرب استان مازندران.

به نام خدا

چهاردهمین نشست با مدیران بکوجا در غرب استان مازندران

دوشنبه 1400/09/08

 

روابط عمومی و امور بین الملل بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزار چهاردهمین جلسه مدیران بکوجا در شهرستان های غرب استان مازندران خبر داد.

در این جلسه که به صورت تصویری و از ساعت 11:00 روز شنبه مورخ 1400/09/06 برگزار شد، افراد زیر حضور داشتند:

  1. سید علی لطفی زاده موسس بکوجا
  2. محسن سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران
  3. سید حشمت الله سبطی نماینده بکوجا در شهرستان بابل
  4. محمد معصومی نماینده بکوجا در شهرستان چالوس
  5. سید شعاع موسوی نماینده بکوجا در شهرستان نوشهر
  6. نجفقلی منصورکیا نماینده بکوجا در شهرستان تنکابن
  7. افلاطون پوربهرام نماینده بکوجا در شهرستان کلاردشت
  8. آقای تیمورنژاد تولیدکننده موفق گل و گیاه در شهرستان کلاردشت

ضمنا نمایندگان بکوجا در شهرستان های عباس آباد و رامسر در این جلسه غایب بود.

سیدعلی لطفی زاده -موسس بکوجا
محسن سلطانیحشمت الله سبطی
سید علی لطفی زاده محسن سلطانی سید حشمت الله سبطی

در ابتدای این جلسه مهندس  لطفی زاده موسس بکوجا از تلاش های مهندس معصومی و مهندس موسوی نمایندگان بکوجا در شهرستان های چالوس و نوشهر و همچنین مهندس منصورکیائی نماینده بکوجا در شهرستان تنکابن برای انتخاب نمایندگان بکوجا در شهرستان های مذکور و نیز انتخاب روستاهای نمونه برای پیاده سازی اهداف بکوجا تشکر و قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد تا در جلسات بعدی با همت آقای مهندس سلطانی نماینده بکوجا در استان مازندران، شاهد حضور نمایندگان بکوجا در شهرستان های رامسر و عباس آباد در جلسه باشیم.

 

معرفی روستاهای نیچکوه و خاچک در بخش مرکزی کجور به عنوان روستاهای پایلوت در شهرستان نوشهر

در ادامه این جلسه آقای سید شعاع موسوی نماینده بکوجا در شهرستان نوشهر با اشاره به بازدید هفته گذشته خود و آقای مهندس معصومی نماینده بکوجا در شهرستان چالوس از شهرستان کلاردشت که در معیت افلاطون پوربهرام نماینده بکوجا در این شهرستان انجام شده است از ظرفیت تولید 3میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا و نیز 45 تن گوشت ماهی در سرمایه گذاری متوقف مانده شیلات در این شهرستان سخن گفت و افزود: شهرستان کلاردشت ظرفیت بسیار خوبی نیز در تولید دام سبک دارد به نحوی که حدود 50 تا 58 هزار راس دام سبک در این شهرستان نگهداری می شود.

مهندس موسوی نژاد دام هایی که در این منطقه نگهداری می شود را دارای قابلیت وزن گیری تا 80 کیلوگرم برای هر راس میش عنوان نمود که بدین ترتیب ظرفیت دوقلوزایی و چندقلوزایی در این منطقه را بسیار میسر می نماید. وی همچنین به استعداد این منطقه در پرورش گل و گیاه اشاره نمود و از آقای  تیموری نژاد که در این منطقه به تولید نهال کاج نوئل آبی که از زیباترین گونه های سوزنی برگ و از قیمت بالا و ظرفیت روش داخلی و خارجی بسیار خوبی برخوردار است سخن گفت و بر امکان ایجاد اشتغال در این منطقه از طریق ترویج پرورش گل و گیاه تاکید کرد. 

مهندس موسوی روستاهای نیچکوه از دهستان زانوس رستاق و خاچک از دهستان توابع کجور هر دو از توابع بخش مرکزی کجور در شهرستان نوشهر را به عنوان روستاهای پایلوت برای پیاده سازی برنامه های بکوجا معرفی کرد و مقرر شد تا نمایندگان بکوجا در این روستاها نیز تا جلسه بعدی معرفی گردند.

محمد معصومینجفقلی منصور کیاسید شعاع موسوی
محمد معصومینجفقلی منصورکیا سید شعاع موسوی

معرفی روستای پایلوت در شهرستان کلاردشت تا جلسه هفته آینده

در ادامه این دیدار مهندس افلاطون پوربهرام نماینده بکوجا در شهرستان کلاردشت که خود از دامداران این منطقه نیز می باشد، به وجود یک مرکز تحقیقات تولیدات نباتی که وابسته به سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان می باشد اشاره کرد و خواستار ایجاد واحد تحقیقات دامی در این مرکز شد. پوربهرام همچنین معرفی روستای پایلوت برای اجرای برنامه های بکوجا در این شهرستان را به جلسه هفته آینده موکول کرد. وی همچنین از هماهنگی انجام شده با مهرداد دلفانی مدیرعامل اتحادیه تعاونی های دامداری شهرستان کلاردشت برای حضور در این جلسه سخن گفت و از امکان استفاده از ظرفیت این تشکل مردمی برای تحقق اهداف بکوجا خبر داد.

معرفی روستای کِنِس به عنوان روستای پایلوت در شهرستان چالوس

مهندس محمد معصومی نماینده بکوجا در شهرستان چالوس نیز ضمن معرفی آقای سیدحسین روحانی به عنوان نماینده بکوجا در شهرستان رامسر، خانم دکتر مرجان ملاحسینی را نیز به عنوان نماینده بکوجا در شهرستان عباس آباد معرفی نمود و از حضور این دو نماینده از جلسات بعدی خبر داد. وی  همچنین روستای کِنِس از توابع دهستان کوهستان در بخش مرکزی شهرستان چالوس را به عنوان روستای پایلوت برای اجرای برنامه های بکوجا معرفی کرد و از تعیین نماینده بکوجا در این روستا تا هفته آینده خبر داد.

معرفی روستای کُلّات به عنوان پایلوت دامداری و معرفی روستای پایلوت شالیکاری تا پایان هفته در شهرستان تنکابن

مهندس نجفقلی منصورکیائی نماینده بکوجا در شهرستان تنکابن نیز در این جلسه روستای کُلّات از توابع دهستان بلده در بخش خرم آباد شهرستان تنکابن را به عنوان پایلوت اجرای فعالیت های بهبود بهره وری در دام سبک و استعدادسنجی معرفی نمود و معرفی روستای پایلوت برای بهبود بهره وری و کاهش مصرف آب در کشت برنج در شهرستان را نیز به پایان هفته جاری موکول کرد.


درختچه کاج نوئل آبی


کاج نوئل از ظرفیت اشتغال زایی و درآمد بالایی برای جوانان شهرستان برخوردار است

تیمورنژاد پرورش دهنده برتر گل و گیاه در شهرستان کلاردشت با اشاره به سابقه 25 ساله خود در پرورش گل و گیاه در شهرستان کلاردشت، خود را بنیانگذار نمایشگاه گل و گیاه در شهرستان دانست و گفت: تولید کاج نوئل آبی که بهترین و زیباترین و پر مشتری ترین کاج در جهان می باشد توسط اینجانب و به صورت بذری در شهرستان کلاردشت در حال انجام است و با توجه به اینکه تکنولوژی تولید بذر این درختچه در اختیار اینجانب می باشد، ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال و تولید و فروش این درختچه در داخل و خارج کشور وجود دارد که نیازمند حمایت مسئولین جهاد و اطلاع رسانی به مردم و بویژه جوانان جویای کار می باشد.

تیمورنژاد همچنین از اعضای جلسه دعوت کرد تا از مزرعه یک هکتاری پرورش گل و گیاه ایشان که در حال افزایش به پنج هکتار می باشد بازدید نمایند که مهندس لطفی زاده در این ارتباط قول مساعد برای بازدید از مزرعه ایشان و دامداری آقای پوربهرام در آینده نزدیک داد.

در پایان این جلسه مهندس لطفی زاده از حاضرین در جلسه خواست که تا جلسه هفته آینده نسبت به نهایی نمودن نام روستاها و نمایندگان بکوجا در روستاهای منتخب در هر شهرستان را ارائه و انشاءالله فعالیت های بکوجا در این روستاها را به صورت جدی آغاز نمایند.

-اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *