چهارشنبه-14دی 1401-برگزاری دوره توجیهی برای ترویج استعدادسنجی توسط کارشناسان کمیته امداد شهرستان بوشهر.

به نام خدا

برگزاری دوره توجیهی برای ترویج استعدادسنجی توسط کارشناسان کمیته امداد شهرستان بوشهر

سه شنبه 1401/10/14

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مردم نهاد بسیج کارآفرینی و جهاد اقتصادی (بکوجا) از برگزاری دوره توجیهی برای فعالیت ترویجی توسط کارشناسان کمیته امداد شهرستان بوشهر خبر داد.

براساس این گزارش، این دوره توجیهی از ساعت 10:30 تا 12:00 روز سه شنبه مورخ 1401/10/14 و با حضور سید علی لطفی زاده موسس بکوجا، عبدالرحمن برزگر نماینده بکوجا در استان بوشهر، مژگان داریونی نماینده کمیته امداد بوشهر در استان بوشهر، رضیه ظاهری‌پور کارشناس فرهنگی کمیته امداد شهرستان بوشهر و افسانه عطاردی شوینی مشاور شرکت رز سپید در کمیته امداد شهرستان بوشهر و به صورت ترکیبی حضوری و مجازی برگزار شد.


موسس بکوجا- سید علی لطفی زادهعبدالرحمن برزگر
مژگان داریونی- بکوجا
افسانه عطاردی شوینی- بکوجا
سید علی لطفی زاده
عبدالرحمن برزگر مژگان داریونیافسانه عطاردی شوینی

این دوره براساس توافقات انجام شده در جلسه روز شنبه مورخ 1401/10/14فیمابین بکوجا و کمیته امداد استان بوشهر مبنی بر اجرای یک دوره استعدادسنجی آزمایشی در یکی از شهرستان های استان بوشهر برگزار شد که طی آن شهرستان بوشهر به عنوان پایلوت معرفی و کارشناسان کمیته امداد این شهرستان برای ترویج موضوع استعدادسنجی و ترغیب مددجویان و کارکنان و خانواده ایشان به شناخت استعدادها و علایق خود، از طریق شرکت در آزمون های استعدادسنجی و دریافت خدمات مشاوره از متخصصین ذیربط برگزار شد.

تبیین اهمیت استعدادسنجی و نیروی انسانی در رونق اقتصادی کشور

در ابتدای این دوره، حاضرین معرفی و سپس مهندس لطفی زاده اقدام به تبیین اهمیت استعدادسنجی در رونق اقتصادی کشور و اهمیت نیروی انسانی، دانش، فناوری و نیز ویژگی های نیروی انسانی موثر در اقتصاد ملی و همچنین نقش استعدادسنجی در زندگی افراد پرداخت. وی با ارائه یک فایل پاورپوینت ابعاد مختلف این موضوع  را مطرح و با معرفی وبگاه استعدادسنجی بکوجا به نشانی talent.bekooja.com فرآیند استعدادسنجی از جمله آزمون های ضروری، اهمیت مشاوره و نحوه انجام آزمون ها و دریافت مشاوره توسط مخاطبین را به حاضرین گوشزد نمود.

تاکید بر ترغیب عموم مردم برای ورود به فرایند استعدادسنجی و نقش آفرینی در بهبود وضعیت اقتصادی کشور

لطفی زاده در بخشی از سخنان خود به اهمیت ورود داوطلبانه مخاطبین به فرآیند استعدادسنجی تاکید کرد و از حاضرین در جلسه خواست تا با توجه به اینکه تحصیلات آنان در مقطع کارشناسی ارشدِ رشته روانشناسی می باشد، اقدامات ترویجی خود را محدود به کارکنان و مددجویان کمیته امداد نکنند و تلاش نمایند تا اهمیت استعدادسنجی و نقش آن در بهبود وضعیت اقتصادی کشور و نیز بهبود وضعیت اقتصادی افراد را برای عموم مردم تبیین نمایند.

برقراری ارتباط دوستانه و ایجاد گفتمان مشترک با مخاطبین لازمه ترویج فرهنگ استعدادسنجی است

لطفی زاده در پایان سخنان خود به نحوه برقراری ارتباط با مخاطبین از جمله مراجعه به محل کار و زندگی آنان، برقراری ارتباط دوستانه و ایجاد گفتمان مشترک با آنان و نیز معرفی نمونه های موفق پرداخت و گفت: ترجیح بکوجا این بوده است که تعدادی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی از دانشگاه خلیج فارس برای انجام کارهای ترویجی و برقراری ارتباط با کارکنان و مددجویان کمیته امداد استان مورد استفاده قرار گیرند تا بدون هرگونه ملاحظه‌ای، امکان برقراری ارتباط با مخاطبین را داشته باشند، لیکن به دلیل محدودیتهای اعلامی از سوی مدیرکل محترم کمیته امداد استان، امکان این کار فراهم نگردیده است.


برگزاری دوره توجیهی برای ترویج استعدادسنجی توسط کارشناسان کمیته امداد شهرستان بوشهر


 

ضرورت برگزاری جلسه با افراد ذیربط برای تعیین مشاغل پر بازده قابل معرفی به مخاطبین

وی اظهار امیدواری نمود تا با سعه صدر و پشتکار و اخلاق خوش، گروه زیادی از کارکنان و مددجویان و خانواده های ایشان با میل و رغبت و اشتیاق خود به فرآیند استعدادسنجی وارد شوند و در عین حال همزمان با انجام آزمون ها توسط مخاطبین، جزئیات مشاغل قابل معرفی به مخاطبین، در جلساتی که با محوریت اداره کل کمیته امداد استان و با حضور آقای دکتر مصلح و خانم دکتر بذرافکن و دیگر افراد ذیربط و در چارچوب اسناد بالادستی اشتغال که در استان بوشهر مورد تصویب قرار گرفته است برگزار خواهد شد، امکان معرفی مشاغل با بازدهی حداکثر برای مخاطبین فراهم آید.

تاکید بر رعایت دستورالعمل استعدادسنجی

در انتهای این دوره، موسس بکوجا به سوالات حاضرین پاسخ گفت و ضمن اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل استعدادسنجی که قبلا برای خانم داریونی ارسال و بر روی وبگاه بکوجا نیز بارگذاری شده است، برای حاضرین در جلسه آرزوی موفقیت نمود.

استفاده از تجربه شهرستان بوشهر برای استعدادسنجی در کمیته امدادِ دیگر شهرستان های استان

قرار است تا کارشناسان حاضر در جلسه موضوع ترویج فرهنگ استعدادسنجی و ترغیب کارکنان و مددجویان کمیته امداد شهرستان بوشهر را براساس آموخته های این جلسه در دستور کار قرار دهند و حداقل پانزده نفر از گروه های ذیربط را برای ادامه فرآیند استعدادسنجی معرفی نمایند و پس از رفع اشکالات احتمالی، همین فرآیند در دیگر شهرستان های استان نیز انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *