اخبار بکوجا 1399.02.26




به نام خدا

1) ساعت 8:00 صبح روز پنجشنبه 1399/02/25 جلسه حضوری- ویدیویی "خانه پیش ساخته و شهرک خودکفا" با حضور آقایان هاشمی-ادیب فر- قدیم- حیدری- صادق پور- علی متقی پور- سید محمد سیف الله زاده و خانم پاپی و ارتباط ویدیویی آقایان فراتی زاده و عارف پناه و خانم غلامعلیان در ارتباط با جمع بندی بخش جمع آوری اطلاعات این طرح برگزار گردید. با توجه به اینکه براساس برنامه زمانبندی پیش بینی شده در شرح خدمات طرح به شرح زیر، مراحل جمع آوری اطلاعات پایان یافته و وارد مرحله تحلیل و نتیجه گیری شده است، لذا جلسه هماهنگی با حضور همه اعضاء تیم مطالعاتی بجز سرکار خانم قدسیان برگزار گردید تا تبادل اطلاعات حضوری انجام و در عین حال ارتباط دوستان با یکدیگر نیز نزدیکتر و بستر مناسب برای جمع بندی بهتر کار فراهم آید.

در این جلسه ضمن تشکر و قدردانی از زحمات تک تک بزرگواران، هریک از همکاران گزارشی از اقدامات انجام شده و خلاصه نتایج به دست آمده را مطرح و به شرح زیر نتیجه گیری گردید:



همکار بکوجا- علی متقی پور

1-1- جناب آقای علی متقی پور

1-1-1) قیمت روز اجرای سازه های LSF، LARGE PANEL و فلزی پیچ و مهره ای با انواع دیوارهای پیرامونی و داخلی که دارای حداقل ضریب تبادل حرارتی بوده و عایق صوتی مناسبی نیزباشند تهیه گردد.

1-1-2) با شرکت های منتخب برای اجرای نمونه کار در شهر جدید پردیس و یا مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ارتباط برقرار نموده و برنامه ریزی لازم برای اجرای پروژه نمونه را با کمک جناب آقای مهندس هاشمی با ایشان به عمل آورند. لازم به ذکر است که براساس زمانبندی مندرج در شرح خدمات، اجرای پروژه نمونه از تاریخ 1399/03/03 تا 1399/04/27 با محوریت جناب آقای مهندس هاشمی پیش بینی گردیده است.



همکار بکوجا - آقای سید محمد سیف الله زاده

 1-2- جناب آقای سید محمد سیف الله زاده

1-2-1) با توجه به اینکه هنوز راه حل قطعی برای ایزولاسیون حرارتی بازشوها (بویژه پنجره ها) به دست نیامده است، لذا مقرر شد تا تمرکز بیشتری بر این موضوع صورت گرفته و با تولیدکنندگان شیشه و پنجره‌های دوجداره نیز مذاکراتی صورت پذیرد و موضوع نحوه استفاده از آیروژل نیز در دستور کار قرار داشته باشد و تاپایان اردیبهشت ماه سال جاری نتیجه نهایی مشخص گردد.

1-2-2) جلسه اختصاصی این موضوع در ساعت 9:00 صبح روز دوشنبه مورخ 1399/02/29 با حضور جناب آقای مهندس هاشمی برگزار گردد.



همکار بکوجا - آقای محمدحسین فراتی زاده


 1-3- جناب آقای محمدحسین فراتی زاده

1-3-1) تصفیه آب و آب شیرین کن، مقرر شد تا انجام این بخش از شرح خدمات با بخش تصفیه آب و فاضلاب که توسط جناب آقای سیف الله زاده انجام شده است ادغام و از حوزه کاری آقای فراتی زاده خارج گردد.
1-3-2) پنل خورشیدی، مقرر شد تا گزارش مکتوب این بخش (ازجمله برآورد مصرف انرژی هر خانوار به تفکیک انواع وسایل انرژی بر، مشخصات انواع پنل و ابعاد و طول عمر و نحوه نگهداری و هزینه نگهداری و ضرورت وجود نیروی متخصص برای نگهداری و میزان انرژی تولیدی، قیمت پنل ها، مشخصات و قیمت اینورتر، مشخصات و قیمت باطری و ups و امثالهم) به صورت جامع و کامل تا روز دوشنبه 1399/02/29 در قالب فایل word ارسال گردد.
1-3-3) توربین بادی، با توجه به اینکه مقصود از توربین بادی در این طرح، توربینی که برق مورد نیاز یک واحد مسکونی یا یک شهرک مسکونی را تامین نماید می باشد، لذا مقرر شد تا اطلاعات جامع و کامل این بخش (از جمله ابعاد و مشخصات فنی کامل، میزان برق تولیدی، نحوه ذخیره برق تولیدی، سرعت باد موردنیاز، نحوه و محل نصب، هزینه نگهداری، عمر مفید، نیاز به نیروی متخصص برای نگهداری، قیمت خرید اولیه و نصب و راه اندازی دستگاه و ...) نیز تا تاریخ چهارشنبه 1399/02/31 به صورت مکتوب و در قالب فایل word ارائه گردد.
1-3-4) دستگاه تولید آب از بخار آب، با توجه به نیاز مصرف روزانه 155 لیتر آب برای هر نفر، اطلاعات کامل و جامع مربوط به این نوع دستگاه ها حداکثر تا تاریخ سه شنبه 1399/02/30 به صورت مکتوب و در قالب فایل word ارائه گردد.

همکار بکوجا - آقای سعید عارف پناه
1-4- جناب آقای سعید عارف پناه
1-4-1) مقرر شد تا محدوده شهرها و روستاهای موجود در کشور نیز بر روی نقشه پایه تهیه شده توسط ایشان اضافه گردد و با عنایت به اینکه خانه و شهرک خودکفا بخشی از خدمات موردنیاز خود از جمله خدمات درمانی و انتظامی و فرهنگی و آموزشی و ... را از نزدیکترین شهر پیرامون خود دریافت خواهد نمود، لذا با همفکری گروه مطالعاتی بند15 شرح خدمات که درحال تنظیم ضوابط مکانیابی این نوع خانه ها و شهرک ها می باشند، مطالعات خود را بر روی محدوده هایی که امکان سکونت خواهند داشت را متمرکز نمایند.
1-4-2) با توجه به اینکه برخی از اطلاعات جمع آوری شده به هنگام نشده بود، از اطلاعات بروز برای تکمیل مطالعات استفاده گردد.
1-4-3) گزارش نهایی این بخش حداکثر تا تاریخ 1399/02/31 به صورت مکتوب و در قالب فایل word و نقشه های GIS ارائه گردد.
1-4-4) نقشه لکه گذاری مناطق سکونتی ایران از جمله مناطقی که خانه و شهرک حودکفا در آنها امکان احداث دارند حداکثر تا تاریخ 1399/02/31 ارائه گردد.
1-4-5) نقشه محدوده آنتن دهی تلفن همراه و دسترسی به اینترنت در کشور نیز تهیه و حداکثر تا تاریخ 1399/02/31 به نقشه های قبلی اضافه و ارائه گردد.

همکار بکوجا - خانم فاطمه غلامعلیان


1-5- سرکار خانم مهندس فاطمه غلامعلیان
1-5-1) اطلس توانمندی های داخلی شرکت های فناور در حوزه مدیریت پسماند که توسط معاونت فناوری ریاست جمهوری و در سال 1398 تهیه و از سوی جناب آقای مهندس قدیم در اختیار قرار گرفته است بررسی و عندالزوم اصلاحات لازم در گزارش انجام شود.
1-5-2) به منظور جمع بندی و امکان تصمیم گیری در ارتباط با این موضوع، جلسه اختصاصی با آقای مهندس هاشمی و خانم مهندس غلامعلیان در ساعت 18:00 روز شنبه 1399/02/27 برگزار گردد.



همکار بکوجا - خانم شهرزاد پاپی
1-6- سرکار خانم شهرزاد پاپی
1-6-1) اطلاعات اقلیمی لازم از جمله متوسط، حداکثر و حداقل دما و رطوبت و بارش و سرعت باد در ایستگاه های مختلف هواشناسی و نقشه های مربوطه تهیه و در اختیار آقای عارف پناه قرار گیرد.
1-6-2) اقتضائات اقلیمی مناطق مختلف ایران گردآوری و روش های تهویه و تامین سرمایش و گرمایش ساختمان در هر منطقه و نوع مصالح مصرفی برای تحقق اهداف مذکور تهیه و نقشه پهنه بندی اقلیمی ایران حداکثر تا تاریخ 1399/02/29 ارائه گردد.



1-7- جناب آقای مهندس سید امیرعباس هاشمی

1-7-1) با توجه به اینکه تاریخ فعالیت ردیف 16 شرح خدمات که مسئولیت انجام آن بر عهده ایشان می باشد از روز سوم خرداد 1399 آغاز می گردد، لذا اقدامات لازم درخصوص انتخاب محل اجرای طرح پایلوت، تحویل زمین و انعقاد تفاهم نامه با تامین کننده زمین صورت پذیرد.

1-7-2) هماهنگی لازم با شرکت های ساختمانی که قرار است تا ساختمان پایلوت را اجرا نمایند صورت گرفته و تفاهم نامه کتبی تنظیم گردد.

1-7-3) هماهنگی لازم با شرکت هایی که تامین تجهیزات خانه خودکفا (تامین انرژی با پنل خورشیدی و توربین بادی، تامین آب از رطوبت هوا، آبگرم کن خورشیدی، تصفیه آب، تصفیه فاضلاب، تفکیک زباله، محو زباله، سوزاندن زباله) را متقبل می گردند صورت گرفته و تفاهم نامه های کتبی لازم تنظیم گردد.

1-7-4) پیگیری های لازم جهت دریافت گزارش نهایی آب گرم کن خورشیدی صورت پذیر تا گزارش مکتوب نهایی در قالب فایل word حداکثر تا تاریخ 1399/02/31 دریافت شده باشد.


آقای مهدی حیدری

1-8- جناب آقای مهدی حیدری

1-8-1) با توجه به اینکه ایشان مسئولیت انجام بند 15 شرح خدمات را متقبل گردیده اند و مدت انجام این بند از تاریخ 1399/01/02 تا 1399/03/21 می‌باشد و از طرفی براساس مذاکرات انجام شده با سرکار خانم مهندس مالواجرد معاونت محترم شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، امکان اضافه نمودن این ضوابط به مجموعه ضوابط تهیه و تصویب شده برای انواع مختلف شهرک ها اعم از تفریحی، درمانی، گردشگری و ... می باشد، لذا مقرر شد تا ضمن انجام هماهنگی های لازم با معاونت مربوطه و دریافت مجموعه مصوب شده، اقدامات لازم جهت نهایی نمودن این بخش صورت پذیرد.

1-8-2) به منظور بررسی دقیق تر ضوابط موردنیاز در این ارتباط، جلسه ای با حضور سرکار خانم قدسیان و جناب آقای مهندس هاشمی درساعت 18 روز سه شنبه موخ 1399/02/30 برگزار گردد.

1-9- جناب آقای مهندس ادیب فر

1-9-1) با توجه به دانش و تجربیات ارزشمند جناب آقای مهندس ادیب فر، محوریت بندهای 14-18-19 و 20 شرح خدمات که در واقع نتیجه گیری و ارائه خروجی طرح می باشد بر عهده ایشان قرار گرفته است.

1-9-2) مهلت انجام بند 14 شرح خدمات با عنوان "تدوین ضوابط مکان یابی ساخت خانه و شهرک خودکفا به لحاظ مقابله با بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله و طوفان و... و تامین نیازهای زیرساختی همچون حمل و نقل، راه ارتباطی و شبکه تلفن همراه و اینترنت و حداکثر فاصله با مراکز بهداشتی- درمانی و اورژانس و پلیس و شهرها و مسایل اجتماعی و ... " تا تاریخ 1399/03/22 می باشد. لذا با عنایت به اقداماتی که در چارچوب بند 12 شرح خدمات در حال انجام می باشد، به نظر می رسد که اضافه شدن محدوده های آنتن دهی تلفن همراه و دسترسی به اینترنت به نقشه هایی که جناب آقای عارف پناه جمع آوری نموده اند و تلفیق آن با نقشه های هواشناسی که از سوی سرکار خانم پاپی در حال انجام است، بستر لازم برای این بخش را فراهم و انشاءالله ضوابط مربوطه در مهلت مقرر ارائه خواهد شد.

1-9-3) با توجه به اینکه آغاز مراحل انجام بندهای 18، 19 و20 شرح خدمات به ترتیب در مورخه های 26 خرداد، 22 تیر و 5 مرداد 1399 می باشد، لذا در انتظار انجام به موقع سایر بخش های شرح خدمات می باشد.







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *