اشتغالزایی ۲ هزار نفری کرونا در بخش مشاغل خانگی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مشاغل خانگی یکی از برنامه های دولت در راستای طرح های اشتغال زایی است که برای آن بودجه مشخصی هم در نظر گرفته شده است. مشاغل خانگی روز به روز در حال گسترش هستند و شمار فعالان این عرصه کارآفرینی، روند صعودی پیدا کرده است. دنیای کارآفرینی دیجیتال، مصداقی از انقلاب مشاغل خانگی در عصر جدید است. ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسئول حمایت از این حوزه کسب‌ و کار است. حمایت‌ها در 3 فاز انجام می‌ شود و از متقاضیان واجد شرایط که طرح شغل خانگی آن‌ها به تأیید کارشناسان برسد، پشتیبانی مالی و تسهیلاتی می‌ شود.

 پس از شیوع کرونا تعداد زیادی از مشاغل از بین رفتند اما در حوزه مشاغل خانگی تعدادی شغل ایجاد شد. وزارت کار پس از رونق گرفتن اشتغال در مشاغل خانگی صورت مجوز مشاغل خانگی را الکترونیکی کرد تا افراد برای فعالیت با کمترین مشکل روبرو شوند. در هفته های گذشته  محمد شریعتمداری با اعلام این خبر گفت:با همکاری دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و  واحد فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  مجوزهای مشاغل خانگی به صورت الکترونیکی صادرمی شود .

محمد شریعتمداری،وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی درباره ایجاد اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در بحران کرونا گفت:تولید ماسک، گان، اسپری ضد عفونی کننده و سایر ملزومات بهداشتی در حوزه مشاغل خانگی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا افزایش چشمگیری داشته اند.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که قبل از این نسبت به افزایش تولید ماسک، گان، اسپری ضد عفونی کننده و سایر ملزومات بهداشتی در حوزه مشاغل خانگی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار امیدواری کرده بود گفت: این تولیدات افزایش چشمگیری داشته اند.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش این محصولات در حوزه مشاغل خانگی افزود: در تولید محصولات مذکور بیش از هزار و 900 نیروی انسانی به طور مستقیم و یا غیر مستقیم نقش داشته اند.

هم چنین شریعتمداری از تولید روزانه 146 هزارعدد ماسک، 82 هزار و 200 عدد گان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در حوزه مشاغل خانگی خبر داد.

منبع خبرگذاری تسنیم( https://tn.ai/2235494 )

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *