اخبار بکوجا 1399.01.16

با نام و یاد و توکل به خدای متعال، تصمیم بر این است که انشاءالله از امروز یادداشت های روزانه با هدف ارائه گزارش پیشرفت فعالیت های "بکوجا" نوشته شود.

به لطف الهی و با همت همه عزیزان همراه، برنامه های زیر بصورت هم زمان در حال پیشرفت است که امیدواریم در چارچوب برنامه های زمانبندی خود به نتیجه برسد.

  1. شناخت وضعیت دارویی کشور جهت نیل به خودکفایی در تولید مواد موثره
  2. طرح "خانه پیش ساخته و شهرک خودکفا" با هدف به حداقل رساندن مصرف انرژی (هم از نگاه نوع ایزولاسیون ساختمان و معماری آن و هم از منظر اصلاح الگوی مصرف انرژی)، حذف وابستگی واحدهای مسکونی به تاسیسات شهری و امکان احداث شهرک های مسکونی در خارج از بافت مناطق مسکونی با هدف صفر نمودن قیمت زمین در هزینه تولید مسکن
  3. مدل اقتصاد کشور با هدف امکان معرفی مشاغل مولد و موثر در شرایط مختلف اقتصادی به لحاظ ظرفیت‌های داخلی و شرایط منطقه ای و بین المللی
  4. مدل جامع استعدادیابی و توانایی سنجی افراد جامعه در بازه های سنی مختلف با هدف معرفی بهترین زمینه های تحصیلی، مهارت آموزی، هنرآموزی، فعالیت های ورزشی و اشتغال و ازدواج به منظور شکوفایی حداکثری استعدادهای موجود در کشور

همچنین چند پروژه دیگر در حال تعریف و عضوگیری برای انجام می باشد که عبارتند از:

  1. مطالعات تطبیق ظرفیت منابع آبی کشور با مصارف کشاورزی با هدف خودکفایی در تولید 45 محصول مهم زراعی و باغی از طریق کاهش مصرف آب، افزایش بازدهی محصول در واحد سطح، اضافه نمودن بخشی از اراضی کشت دیم به کشت آبی و در عین حال ثابت ماندن وسعت اراضی کشاورزی و آب مصرفی در بخش کشاورزی.
  2. مطالعات عمق وابستگی تولید محصولات صنعتی اعم از وابستگی در قطعات و مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات تولید و یا تجهیزات و ماشین آلاتی که تجهیزات تولید به وسیله آنها ساخته می شود.
  3. ایجاد بانک های اطلاعاتی از زیرساخت ها و عوامل ذی مدخل در تولید انواع محصولات کشاورزی و دامی و صنعتی موجود در کشور برای برنامه ریزی دقیق و تولید هماهنگ و متناسب با نیاز بازارهای داخلی و یا صادراتی.
  4. ایجاد بانک اطلاعاتی از نیروی انسانی موجود در کشور برای امکان معرفی بهترین گزینه های موردنیاز جهت انجام کلرهای مختلف.
  5. ایجاد بانک اطلاعاتی و دسته بندی مراکز علمی- پژوهشی و تحقیقاتی کشور براساس مزیت های آزمایشگاهی و نیروی انسانی با هدف تخصصی نمودن فعالیت های تحقیقاتی.
  6. ایجاد بانک اطلاعاتی مراکز تامین مواد اولیه و خوراک موردنیاز واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی و صنعت
  7. راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط همکاران بکوجا در سراسر کشور در تشکیلاتی متناظر با تقسیمات کشوری و با همکاری داوطلبانه مردمی.
  8. طراحی و تولید سامانه استعدادیابی، تعریف پروژه، تامین منابع، بیمه سرمایه گذاری و بازار فروش محصولات تولیدی.
  9. طراحی و تولید برنامه های تلوزیونی در قالب برنامه های مجری محور، سریال های طنز و داستانی
  10. گردآوری مطالعات انجام شده در حوزه آمایش سرزمین و شناسایی ظرفیت های هر بخش از سرزمین با هدف سازماندهی رونق و جهش تولید در مناسب ترین محل از سرزمین.
  11. شناسایی نیازهای آموزشی در بخش های مختلف تولیدی (اعم از کشاورزی و صنعتی) و یافتن بهترین روش آموزش دست اندرکاران این بخش ها با هدف ارتقای بهره وری و بازده تولید.
  12. شناسایی و تعریف و انجامپروژه های تحقیقاتی کاربردی کشور که به خصوص در حوزه ایجاد مزیت رقابتی برای صادرات محصولات تولیدی منتخب مورد نیاز است.
  13. زمینه سازی برای بازاریابی و صدور محصولات منتخب.
  14. بسترسازی برای حمایت از کسب و کارهای خانگی و تولید صنایع دستی از طریق معرفی ذائقه مشتریان و تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش موردنیاز تولیدکنندگان و ارائه آموزش های لازم با هدف کمک به اقتصاد خانوار و اضافه شدن تعداد بیشتری از جمعیت کشور به جمع شاغلین و ثروت آفرینان ملی.
  15. بستر سازی برای حمایت از جوانان از طریق طرح "5 ا " مشتمل بر اشتغال- ازدواج اسکان- اولاد و اتومبیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *