اخبار بکوجا 1399.01.21

به نام خدا

سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان(عج) مبارک

  1. عصر روز شنبه مورخ 1399/01/16، جلسه ویدیویی با تعدادی از همکاران حوزه طرح "خانه پیش ساخته و شهرک خودکفا" شامل آقایان مهندس سیدامیرعباس هاشمی (مدیر هماهنگی)، علی متقی پور (مسئول بند1 شرح خدمات) و سیدمحمد سیف الله زاده (مسئول مطالعات بخش ایزولاسیون حرارتی ساختمان) برگزار شد. با توجه به اتمام زمان انجام مطالعات ردیف های 1 و 2 شرح خدمات در روز 1399/01/15، گزارش ارائه شده از سوی دوستان بررسی و مقرر شد اصلاحاتی در آن به عمل آید. خلاصه تصمیمات جلسه: در ایران ساختمانی با هدف به صفر رساندن مصرف انرژی در دستور کار نبوده و تنها یک ساختمان در استان البرز با این شعار ساخته شده که مقرر شد همکاران محترم این موضوع را بررسی و ترجیحا از ساختمان و عملکرد آن بازدید و نتیجه را به گزارش اضافه نمایند. درخصوص ساختمان پیش‏ ساخته هم، براساس نتایج حاصله، ساختمانی که 100% پیش ساخته و قابل جابجایی باشد شناسایی نگردیده، عموما تحول در صنعت ساختمان پیش ساخته از زمان حمایت از صنعتی سازی در اجرای پروژه های مسکن مهر (از سال 1388) اتفاق افتاده و مقرر شد تا همکاران محترم، لیست شرکت هایی را که مجوز صنعتی سازی ساختمان را از مرکز تحقیقات راه‏، مسکن ‏و شهرسازی دریافت نموده اند، تهیه و آخرین وضعیت فعالیت این شرکت‏ ها و میزان کاهش مصرف انرژی در آنها نسبت به ساختمان های مرسوم در کشور و نیز نمونه کار آنها را در پروژه 1000 واحدی صنعتی سازی شرکت مپسا در شهر جدید پرند بازدید و نتایج را در قالب گزارش بند 3 شرح خدمات (با محوریت جناب آقای علی متقی پور) ارائه‏ نمایند. همچنین مقرر شد تا جناب آقای سیف الله زاده، تمرکز بیشتری بر روی روش ‏های کاهش تبادل حرارتی از محیط پیرامونی و سقف و کف ساختمان‏ ها و بازشو ها (درب ها و پنجره ها) از طریق استفاده از مواد پلیمری مناسب از جمله پلی استایرن‌های با دانسیته مختلف داشته باشند و نتیجه را به گزارش بند1 شرح خدمات اضافه نمایند. در همین ارتباط روز سه شنبه 1399/01/19، ملاقاتی با جناب آقای دکتر شکرچی‏زاده ریاست محترم مرکز تحقیقات‏ راه،مسکن و شهرسازی با حضور برادر ارجمند جناب آقای مهندس قدیم از همکاران مرکز برگزار و کلیات طرح تشریح و از مرکز جهت همکاری فکری در این طرح دعوت به عمل آمد و با عنایت به نقطه نظرات ریاست محترم مرکز، هم فکری با حوزه های مسکن و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و عندالزوم بنیاد مسکن نیز در دستور کار قرارخواهدگرفت.
  1. در حوزه استعدادیابی، فایل نهایی آزمایشی برای استعدادیابی و توانمندی‏ سنجی افراد در بازه سنی 18 تا 30 سال با تلاش سرکار خانم شهرزاد پاپی و سرکار خانم فرشته لاله آماده و اجرای 100 نمونه آزمایشی آن دردستورکار قرارگرفتهاست.
  2. در حوزه ساخت مدل اقتصاد کشور، لیست خام نیازهای انسان در طول دوره زندگی آماده و برای تکمیل، نیازمند شناسایی تعدادی نمونه از هریک از دهک‏ های هزینه‏ ای کشور می باشد. این نمونه ها با هم فکری همکاران در حال شناسایی می باشند.
  3. استعلام قیمت سیستم اتوماسیون اداری از 13 شرکت اخذ و در مرحله تصمیم گیری می باشد.
  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *