اخبار "بکوجا" 1399.01.31

به نام خدا

1-جلسه ای درخصوص مهمترین اهداف اقتصادی محتمل برای کشور که حاصل مطالعات نزدیک به دو سال اخیر بکوجا می باشد با حضور آقایان نیکزاد و رامین برگزار شد و 4 راهکار خودکفایی در تولید 22 میلیون تن محصول کشاورزی وارداتی (معادل 10 میلیارد دلار)، تولید انبوه سالیانه یک میلیون مسکن برای 6 سال، تولید سالیانه 2.7 میلیون خودرو سواری و افزایش تولید و خودکفایی در صنعت نساجی و پوشاک از طریق ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تمام شده تولید پوشاک در کشور و تامین منابع مالی لازم از محل 2400 هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود در کشور با فرهنگ سازی مناسب جهت اصلاح انتظار مردم از پرداخت سود بانکی و معرفی جایگزین آن تحت عنوان "سود تولید".

2-جلسه ای با یکی از وزرای اسبق صنایع کشور برگزار و درخصوص ظرفیت تولید خودروی سواری از ایشان استعلام شد که ایشان ظرفیت تولید 3 میلیون خودرو در کشور را قطعی دانستند و مهمترین مشکبل بر سر راه این کار را اقتصاد حاکم بر صنعت خودرو و حدود 20% هزینه پول در قیمت تمام شده خودرو دانستند، لیکن هر دو موضوع خودرو و پوشاک را به شرط رفع مشکل اقتصاد حاکم بر آنها قابل حل دانستند. ایشان ارکان تولید را سرمایه انسانی، دانش فنی، تکنولوژی و زیرساخت و منابع مالی دانستند و بر وجود تمام این عوامل در کشور (هر چند به همراه برخی مشکلات قابل حل) تاکید داشتند.

3-رایزنی هایی درخصوص تهیه بانک اطلاعات مساحت شهرها و روستاها توسط وزارت راه و شهرسازی و انتشار آن برای استفاده عموم بویژه محققین صورت پذیرفت و فایل های در دسترس بکوجا به وزارت مذکور ارائه شد.

4-پیگیری اعلام نظر جناب آقای فرید قدیری و سرکار خانم شهریاری دبیران مسکن و خودروی روزنامه دنیای اقتصاد در ارتباط با مقاله " جهش در تولید خودرو، تولید ثروت ملی، ایجاد اشتغال، ترغیب فرزندآوری" انجام شد و پاسخ دوستان تا روز دوشنبه 01/02/1399 ارائه خواهد شد.

5-پیگیری دریافت لیست شرکت هایی که نظریه و یا گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برای صنعتی سازی در صنعت ساختمان دریافت نموده اند صورت پذیرفت و در نهایت مقرر شد لیست مذکور برای تکمیل مطالعات "خانه پیش ساخته و شهرک خودکفا" در اختیار جناب آقای علی متقی پور قرار گیرد.

6-جلسه ویدئویی بررسی پیشرفت مطالعات طرح "خانه پیش ساخته و شهرک خودکفا" با حضور آقایان سیدامیرعباس هاشمی(مدیر هماهنگی)، علی متقی پور(مسئول ردیف های 1 و 3 شرح خدمات) و سیدمحمد سیف الله زاده (مسئول ردیف 9 شرح خدمات) از ساعت 18 تا 19:45 روز شنبه 30/01/1399 برگزار شد. در این جلسه ضمن بررسی وضعیت پیشرفت کارها موارد زیر مطرح گردید:

1-لیست شرکت هایی که در گذشته نظریه یا گواهی فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در یافت نموده اند، اعم از آنکه نظریه یا گواهینامه فنی آنان منقضی شده یا نشده باشد، در اختیار جناب آقای علی متقی پور قرار گیرد تا ایشان از طریق تماس با آنها، اطلاعات تکمیلی را دریافت و گزارش خود را کامل نمایند. همچنین امکان مشارکت آنها در نمونه سازی خانه پیش ساخته را نیز بررسی و نتیجه را اعلام فرمایند.

2-مقرر شد تا با توجه به کاهش محدودیت های ناشی از ویروس کرونا در کشور، هماهنگی لازم برای بازدید از مجموعه 1000 واحدی صنعتی سازی شرکت مپسا در فاز3 شهر جدید پرند صورت پذیرد.

3-مقرر شد تا با توجه به پذیرش مسئولیت انجام ردیف 12 شرح خدمات توسط آقای سعید عارف پناه از دوستان هم دانشگاهی جناب آقای علی متقی پور، بحث معرفی یک نفر مهندس یا دانشجوی رشته معماری برای انجام کارهای معماری ردیف 13 شرح خدمات از سوی همه دوستان پیگیری گردد.

4-مقرر شد تا با توجه به جمع آوری اطلاعات برخی شرکت های تولیدکننده دستگاه تصفیه آب (زیرسینکی) توسط جناب آقای سیدمحمد سیف الله زاده، علاوه بر جمع آوری اطلاعات سایر شرکت های فعال در این حوزه و اطلاع از جزئیات تولید و میزان استفاده از اقلام وارداتی و یا تولید داخل، اطلاعات شرکت های تولید کننده دستگاه های تصفیه آب برای مصارف شستشو و غیر شرب و دستگاه های تصفیه فاضلاب نیز جمعآوری و تا جلسه بعدی ارائه گردد. ضمنا با شرکت های مذکور برای مشارکت در احداث واحد مسکونی نمونه نیز رایزنی صورت پذیرد.

5-مقرر شد تا اطلاعات دقیق تری از سه پروژه نمونه در کاهش تبادی انرژی شامل پروژه آقای صائبی در شهر جدید پردیس، پروژه خانه خودکفای شرکت مبنا و پروژه مسکونی منزل قبلی آقای مهندس ادیب فر با ذکر جزئیات کامل در گزارش ردیف اول شرح خدمات منظور و تا جلسه بعدی ارائه گردد.

6-با توجه به راه اندازی صفحه اینستاگرام بکوجا و نیز سایت Bekooja.com و درج اخبار روزانه و همچنین درج کلیه اطلاعات تولیدی بکوجا بر روی آن، مقرر شد تا کلیه دوستان، این سایت را مرجع کارهای خود قرار داده و با مراجعه و اظهار نظر در باره آن، نسبت به ارتقای آن همکاری فرمایند.
7-جلسه بررسی وضعیت پیشرفت پروژه "جمع آوری آخرین وضعیت صنعت داروسازی در ایران با تاکید بر تولید مواد اولیه مواد موثره انواع دارو" با حضور آقای حسام خادم صداقت برگزار شد. خلاصه مطالب جلسه به شرح زیر است:

1-تطبیق بخشی از لیست 2434 دارویی منتشره توسط وزارت بهداشت با لیست 1540 داروی دسته بندی شده انجام و مقرر شد تا پروسه تطبیق تا روز دوشنبه 1399/02/01 به اتمام رسیده و فایل مربوطه ارائه گردد.

2-مقرر شد تا بندهای 8 و 9 و 10 شرح خدمات مربوط به جمع آوری اطلاعات مربوط به سرانه مصرف انواع دارو در کشورهای همسایه، کشورهای توسعه یافته منتخب (آمریکا- انگلیس- فرانسه و آلمان- ژاپن- چین) حداکثر تا روز جمعه 1399/02/05 نهایی و در جلسه روز شنبه 1399/02/06 ارائه گردد.



 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *